2022-06-09, 21:14
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
När jag skrev mitt inlägg hade den artikeln inte publicerats. Jag talade om Saras "bemötande" av ETC och mer specifikt vad som skrivs i kommentarsfältet därunder.

För övrigt kan ett uttalande vara sant och ändå utgöra förtal.

Jag mejlade JK igår. De har fått in 34st anmälningar mot Dumpen och lagt ner samtliga.

Är lite nyfiken på vad som krävs för att JK ska agera på förtal? Jag trodde att en fabrik som enbart pysslar med att förtala människor skulle räcka.
Citera
2022-06-09, 21:16
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Skyddar sina barn?
Hennes man, "Migrän-Martin" som vill knulla 6-åringar. Har du läst karlns chattlogg?
Det enda mamman bryr sig om är att inte förlora inkomst och ansikte och som hon själv skriver "tvingas flytta från huset till en hyreslägenhet" för att Migrän-Martin har svårt att skaffa en ny karriär i allt detta.
Ja, efter att ha hört samtalet som ETC har publicerat så kan jag utan att skämmas säga att mamman låter helt rabiat, och jag hade skrattat åt henne precis som Patrik gör under samtalet.
Hon borde lägga detta bakom sig, fortsätta sitt liv med sina barn och lämna Migrän-Martin i backspegeln.
Det är hennes man som har skapat denna situation, inte dumpen.
Sluta försvara pedofiler, tack.

Hon har helt klart fastnat i att hon vill få rätt och backa tiden. Det går inte och det gör henne rasande. Snart vet alla vem dom är pg av hennes offertåg.
Har ingen sympati för en kvinna som hotar att döda sig och barnen.
Citera
2022-06-09, 21:17
Medlem
Citat:
Skyddar sina barn?
Hennes man, "Migrän-Martin" som vill knulla 6-åringar. Har du läst karlns chattlogg?
Det enda mamman bryr sig om är att inte förlora inkomst och ansikte och som hon själv skriver "tvingas flytta från huset till en hyreslägenhet" för att Migrän-Martin har svårt att skaffa en ny karriär i allt detta.
Ja, efter att ha hört samtalet som ETC har publicerat så kan jag utan att skämmas säga att mamman låter helt rabiat, och jag hade skrattat åt henne precis som Patrik gör under samtalet.
Hon borde lägga detta bakom sig, fortsätta sitt liv med sina barn och lämna Migrän-Martin i backspegeln.
Mannen var bortglömd tills artikeln på ETC kom ut , nu kan det tänkas att det börjar skvallras på hemorten , skvaller som kan nå barnens öron
Citera
2022-06-09, 21:18
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Mannen var bortglömd tills artikeln på ETC kom ut , nu kan det tänkas att det börjar skvallras på hemorten , skvaller som kan nå barnens öron

Exakt, nu väckte hon folks nyfikenhet.
Citera
2022-06-09, 21:19
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Skyddar sina barn?
Menar du att moas barn är pedofiler med då jag försvarar pedofiler? Typ någon arvsynd, om pappan gjorde si, så skall barnen brännmärkas för all framtid?

Jag tror att ditt hat till pedofiler är större än din kärlek till barn. Försök jobba med dig själv lite.
Citera
2022-06-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
När jag skrev mitt inlägg hade den artikeln inte publicerats. Jag talade om Saras "bemötande" av ETC och mer specifikt vad som skrivs i kommentarsfältet därunder.

För övrigt kan ett uttalande vara sant och ändå utgöra förtal.

Det stämmer att det kan vara sant men ändå förtal. Men då grundregeln är att åklagare inte får väcka åtal för förtal utan det ska göras av den som anser sig ha blivit utsatt och det är jag tveksam till om en dömd pedofil verkligen vill göra.
Citera
2022-06-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Han erkänner i alla fall att han är dum i huvudet. Så första gäddan med lite självinsikt.

Visst, han erkänner att han är dum i huvet. Självinsikt kanske ger "förtur" för avpublicering på dumpen? lol
Citera
2022-06-09, 21:25
Medlem
mariamusdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SL!z3B!T
#106 - Den bilden med hans ögon är och kommer förbli en klassiker. Hans snabel, den var förmodligen doppad i syra, därefter la han den i handfatet för att få bästa tänkbara effekt. Röd mot vit bakgrund? Herregud, dessa gäddor, förstör vårt samhälle och våra barn fullständigt.

Om du inte tidigare sett? så är Röda #106 med i flera videor.
Den understa länken, där finns URL dom leder till en arkiv fil, den ger mer kontrast till historien.
(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen

den innehåller virus
Citera
2022-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Uppenbart att du inte har jobbat med IT, kompis.

Varför är det uppenbart? Det är väl fullt rimligt att det material någon självmant lämnar till polisen inte är värd ett skit? Annars finns väl ingen anledning att skicka in insatsstyrkan så de inte har tid att röja undan bevis
Citera
2022-06-09, 21:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Är lite nyfiken på vad som krävs för att JK ska agera på förtal?
Att den som är förtalad är den som gör anmälan.
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jag trodde att en fabrik som enbart pysslar med att förtala människor skulle räcka.
Nej, våra rättsvårdande myndigheter sitter inte på nätet och letar efter verksamheter som kanske kan ha begått brott.
Citera
2022-06-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariamusdotter
den innehåller virus

Nej, False positive alert.
Citera
2022-06-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Menar du att moas barn är pedofiler med då jag försvarar pedofiler? Typ någon arvsynd, om pappan gjorde si, så skall barnen brännmärkas för all framtid?

Jag tror att ditt hat till pedofiler är större än din kärlek till barn. Försök jobba med dig själv lite.

Nu svamlar du.
Som Moa själv sagt så har hon och hennes barn inte lidit av detta tack och lov.
Men när hon nu kastar eld på brasan igen så kanske det inte håller i sig. Det är hennes misstag, inte dumpens.
Verkligheten är hård och grym. Mobbing förekommer i alla skolor och samhällen.
Men vilka är det vi ska skydda här? Pedofilpappors barn, eller kanske framtida offer för pedofiler?
Om dumpens metoder är rätt eller fel är en annan diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in