2022-06-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det enda jag försöker säga här är att Iranierna står bakom sitt eget land och inte USA. Det finns flera undersökningar där som bekräftar detta även om inte frågan ställs specifikt:

https://cissm.umd.edu/research-impact/projects/security-cooperation-iran-challenges-and-opportunities#iran_surveys

Jag ger upp. Så jag vet inte vad du säger stämmer.
Citera
2022-06-09, 10:07
Medlem
QuietExits avatar
En sån här GAZ-24-10 Volga vill jag med ha 😊https://twitter.com/UAWeapons/status/1534673557925634048?s=20&t=BZze0MPNh-kdHlkveoQ16A
Citera
2022-06-09, 10:11
Medlem
Alsenos avatar
Patetiska ryssar. Låtsas vilja ha fred, men drarsig inte från att mörda civila, våldta kvinnor och barn, kidnappa barnfamiljer till ryssland mm.

https://edition.cnn.com/2022/06/09/europe/russia-ukraine-school-blackboard-letters-intl-cmd/index.html
Citera
2022-06-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Krim är Ukrainsk mark som invaderats av Ryssland.

Grödorna kommer från Ukrainsk mark som invaderats av Ryssland och helt enkelt stulits från Ukraina.

Dags att börja snacka på riktigt nu, Ryssland måste avbryta invasionen och lämna Ukraina ifred.

Kommer skrivas mängder av böcker om hur nickedockan Putin lät miljoner i MENA dö av svält. Ett fantastiskt arv pedofilen lämnar efter sig minst sagt.
Jag håller med Mearsheimer och Chomsky. Här krävs en realistisk syn på verkligheten. Det gäller att minimera antalet människoliv som offras.
När det gäller Putins invasion är jag beredd att hålla med, men det går inte att sitta och hoppas på att all mark inklusive Krim ska återlämnas genom att gödsla vapen över Ukraina i all oändlighet. Den taktiken i kombination med sanktionerna leder ingen annan stans än åt helvete i slutändan.
Det är min bedömning.
Citera
2022-06-09, 10:23
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag håller med Mearsheimer och Chomsky. Här krävs en realistisk syn på verkligheten. Det gäller att minimera antalet människoliv som offras.
När det gäller Putins invasion är jag beredd att hålla med, men det går inte att sitta och hoppas på att all mark inklusive Krim ska återlämnas genom att gödsla vapen över Ukraina i all oändlighet. Den taktiken i kombination med sanktionerna leder ingen annan stans än åt helvete i slutändan.
Det är min bedömning.

"Realistisk syn på verkligheten" tycks alltid landa i något som gynnar/belönar Putins aggressiva beteende.

Naturligtvis är det inte realistiskt i det långa loppet att belöna aggression, det kommer kosta fler liv i det längre perspektivet. Ryska chekister har det fulla ansvaret för alla människoliv som offras i den här konflikten, att den var oundviklig är falskt.
Citera
2022-06-09, 10:24
Medlem
Citat:
Det är min bedömning.

Ukraina slåss inte bara för sitt egna land utan för hela Europa (främst då Östeuropa).

Hur skulle situationen vara om Ukraina rullade över på rygg och väst vände bort blicken?

Om några år skulle det börja mullra igen - kanske Moldavien? Kanske delar av Polen? Kanske lite av baltländerna?
Citera
2022-06-09, 10:26
Medlem
humanlifes avatar
En ukrainsk bataljonschef (om jag hörde rätt) i Kherson hoppar av. Han och hans fru ansöker om ryska pass. Han har tröttnat på kriget och kriminaliteten och uppmanar sina underordnade att göra som han.

Ukrainian Commander Defects To Russia (Special Report)

https://www.youtube.com/watch?v=il6jeRyDtIA
Citera
2022-06-09, 10:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Det är min bedömning.

Nej, det är den "bedömning" som dina överordnade vill att du, för tillfället, skall förmedla.

Jag tror faktiskt att ledningen för den ryska cancersvulsten börjar bli lite desperat nu. Fast de kanske försöker trösta sig lite med den "information" som kommer ifrån ukrainska och västerländska "källor", så den ryska cancersvulsten kommer nog att fortsätta gräva den grop/grav som de gräver åt sig själv!🙂

Slava Ukraini!
Citera
2022-06-09, 10:31
Medlem
Citat:
Det är min bedömning.

Det du föreslår har redan prövats med en annan galen diktator. Facit finns redan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Peace_for_our_time

Förutom den fåfänga förhoppningen att det går att förhandla med galningar så vet vi också hur Putins alldeles egna "facit" ser ut vad gäller att hålla sitt ord. Han har i närtid deltagit i krigshandlingar, öppet och dolt, mot grannländer samt ockuperar olagligt sedan 2014 Krim. Han uttalade precis innan anfallet på Ukraina i februari 2022 att "Vi kommer inte anfalla Ukraina". Hans ord är värda noll. Det går inte att göra överenskommelser med någon som är fullständigt opålitlig. Tyvärr. Det enda det skulle leda till är att galningen får tid att slicka sina sår samt återuppbygga krigsförmåga vilket förlänger den totala tiden elände och människooffer. Putin och övriga i Rysslands makttopp måste bort innan det överhuvudtaget kan vara värt att förhandla med Ryssland.
Citera
2022-06-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ukraina slåss inte bara för sitt egna land utan för hela Europa (främst då Östeuropa).

Hur skulle situationen vara om Ukraina rullade över på rygg och väst vände bort blicken?

Sa kommer det att handa. Vast overger skitlandet Ukraina o den lomske juden i Kiev. Mark my words
Citera
2022-06-09, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
En ukrainsk bataljonschef (om jag hörde rätt) i Kherson hoppar av. Han och hans fru ansöker om ryska pass. Han har tröttnat på kriget och kriminaliteten och uppmanar sina underordnade att göra som han.

Ukrainian Commander Defects To Russia (Special Report)

https://www.youtube.com/watch?v=il6jeRyDtIA

Hahha......

Ja, det var ju ingen kö till den Rysssjävla inskrivningsmyndigheten direkt.

Vad ska vi tro? En i timmen? 8 om dan?
Citera
2022-06-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
(...) så den ryska cancersvulsten kommer nog att fortsätta gräva den grop/grav som de gräver åt sig själv!🙂

Ryssland har grävt sin egen grav så länge jag kan minnas.

Hur fruktansvärt kriget än är, ser vi inget nytt i en rysk kontext. Det är samma autism, samma isolationism, samma våldsdyrkan, samma ljugande, samma supande och inkompetens som jag sett under hela min uppväxt. Ryssarna kan inte göra rätt - ge dem 1000 miljarder dollar och 95% försvinner i korruptionens svarta hål. Ge dem moderna industrier och rika naturtillgångar och allt slarvas bort.

Det lustiga är att de hatar samma Västvärld som räddar deras röv, gång på gång på gång. Vad fan skulle Ryssland vara utan stulen Väst-teknik?

Det Putin gett sig in i nu, är hopplöst redan på pappret. Det är naivt att tro att man gör som man vill med andra länder, för att man är större och starkare. Det är inte lättare att ta över Ukraina än det var att ta över Irak, Afghanistan eller Vietnam.

Ukrainarna fattar ju att de inte har nåt val - antingen dör de i strid eller så blir de avrättade eller ihjältorterade. De är precis lika taggade som alla andra anfallna folk. De kommer att slåss till sista blodsdroppen. Ryssarna har inte samma moral. De kommer bara att bli tröttare och fullare, tills de åker hem ... de kommer att dra, som ryssarna och jänkarna drog från Afghanistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in