Citat:
Kan det finnas en strategi bakom varför väst tar lång på sig att sköta logistiken till Ukraina?
Just nu rullar moderna stridsvagnar in i Ukraina från Ryssland.
USA har sagt att dom VILL dra ut på kriget så att Ryssland mattas ut.
Jag har svårt att tro att en rysk soldat har något att säga emot. Dessutom är Ryssland inte rädd för att offra 10 miljoner av sin befolkning. Dom har ca 140 miljoner. Ryssland är inte heller rädd att bli fattig av kriget, för allt styrs ändå från Moskva.
Som sagt: Jag vet inte varför det tar så lång tid att stödja Ukraina med vapen.
Just nu rullar moderna stridsvagnar in i Ukraina från Ryssland.
USA har sagt att dom VILL dra ut på kriget så att Ryssland mattas ut.
Jag har svårt att tro att en rysk soldat har något att säga emot. Dessutom är Ryssland inte rädd för att offra 10 miljoner av sin befolkning. Dom har ca 140 miljoner. Ryssland är inte heller rädd att bli fattig av kriget, för allt styrs ändå från Moskva.
Som sagt: Jag vet inte varför det tar så lång tid att stödja Ukraina med vapen.
Trådens mest korkade inlägg!!!
Ryssland har inga 10 miljoner att offra i ett anfallskrig på främmande territorium. Lika lite som ett hockeylag har råd att ta utvisningar och matchstraff i offensiv zon!
Ryssland har ingen stor befolkning längre. Idag uppgår den till Tyskland och Frankrike tillsammans.
Ryssland är ett ytterst fattigt land vars BNP är lika stor som våra nordiska länders. Till råga på allt så är de rikedomar som ändå finns extremt snett fördelade. Ekonomin är svårt underutvecklad och helt inriktad på råvaror och lågförädlade produkter. Fossila bränslen är ute ur bilden ändå om ca 10 år.
De personer du säger att landet kan offra existerar inte. Det har varit ett problem i årtionden med låga födelsetal och befolkningspyramiden är kraftigt tiltad åt pensionärer (främst kvinnor eftersom mannen supit, knarkat och krigat ihjäl sig- helt i onödan och på eget initiativ). Den dåliga trenden accelererade redan under Corona så ett externt krig har ni inte råd med.
Er infrastruktur (vägar, bredband, finansiella system) var helt eftersatt redan i början av 2000-talet och inget lyft har skett sedan dess.