2022-06-08, 22:31
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vinna vad?
Slaget om donbass?
Ja visst.

Men sedan då?
Han vill ta hela Ukraina.
Nej, kom inte och säg att "Det vill han inte alls det", för Putin sa att dom inte skulle invadera heller.

Sätt en bomb på hela Donbass istället. Ingen ska få tillgång till denna del.

Putin tar nog det han vill ta, i första hand är det säkert samma delar av östra halvan av Ukraina som röstade på Viktor Yanukovych.

Men varför skulle han inte ta vad som är ekonomiskt gångbart, och ta resten av landet också?
Citera
2022-06-08, 22:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Exakt. Finns ingen moral eller regler. Så bästa vore om NATO gick fullt in i Ukraina nu och sköt bort lite ryssar.

En eskalering känns vettig.

Har du köpt jod-tabletter?
Citera
2022-06-08, 22:32
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Både Ukraina och USA pratadre om att de skulle bli Nato-medlem.

Ja, och nu blir Finland NATO medlem, smart.

Vad ska dvärgmongolen göra nu, avnazifiera Finland?
Citera
2022-06-08, 22:33
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Putin tar nog det han vill ta, i första hand är det säkert samma delar av östra halvan av Ukraina som röstade på Viktor Yanukovych.

Men varför skulle han inte ta vad som är ekonomiskt gångbart, och ta resten av landet också?

Möjligtvis gör han det av lillebror Ukraina, sen blir det tuffare tror vi dvärgmongolen vågar sig på NATO?
Citera
2022-06-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Så resonerar den som vill leva under en fascist
Så få ryska liv som möjligt ska rädda.
Citera
2022-06-08, 22:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Möjligtvis gör han det av lillebror Ukraina, sen blir det tuffare tror vi dvärgmongolen vågar sig på NATO?

Vi hoppas på det.

Kram på dig.
Citera
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:

Man stjäl spannmål, jordbruksmaskiner och allt annat man kan plocka som tvättmaskiner, strumpor, bärbara datorer och annat spännande ni apor inte har hemma i Pissland...

Kriget är ett enorm fiasko och det finns inte en chans att ni uralnegrer tar hela Ukraina...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Ja, och nu blir Finland NATO medlem, smart.

Vad ska dvärgmongolen göra nu, avnazifiera Finland?
Kan jag inte bedöma, men om Ryssland förklarar krig och mobiliserar så har Finland satt sig på en väldigt farlig situation. För de är inte medlemmar, och därmed kan Nato inte hjälpa dem. Och det finns nu stor anledning för Ryssland att agera innan de blir medlemmar.

Men det tror jag säkert att de bästaste tjejerna i Sverige och Finland har tänkt igenom innan de började spela schack med Putin, och kastade den historiskt väl formulerade utrikespolitiken i de båda landerna på sophögen.
Citera
2022-06-08, 22:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Jag tror också Ryssland tar en bit av Ukraina. Men det kommer inte vara vinnbart. Jag menar...det är bara mark. Ekonomiskt så förlorar Ryssland, något som väst vill se.

Hela detta krig är ett felsteg av Putin. Kriget skulle ta 1-2 dagar och sedan är det klart. Det skulle inte ens behöva kallas för krig. Men nu är Ryssland hatad i världen, utkastad från människorättsorganisationen i FN och bannad från att handla med EU. Nu fattas det bara att gasen förbjuds, då kommer Ryssland få det ekonomiskt svårt.

Varför han inte skulle ta resten av landet?
Ja du, han har sagt att Ukraina är en del av Ryssland för några år sedan.
Men hela Ukraina kommer Ryssland inte kunna ta.

Hela detta krig handlar mycket om att väst vill försvaga Ryssland. Det märks tydligt att Ryssland är försvagad. Men dom får inte vinna kriget.

När jag menar vinna så menar jag att dom kan fortsätta göra nya attacker om några år. Jag menar att Ukraina går med NATO och sedan är kriget slut på riktigt. Ryssland vågar inte kriga mot NATO för då finns det inget Ryssland kvar.
Citera
2022-06-08, 22:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vad jag tror har mindre betydelse. Men eftersom så många hävdar att Putin sagt det så borde de rimligen kunna visa på att han faktiskt sagt det.

Jag tror att han hade önskat att Ukraina gav upp direkt när Ryssland visade att de menade allvar. Man ville säkerställa de östra regionerna (som man nu erövrat) och få igenom krav på att Ukraina skulle vara neutralt inom överskådlig framtid.
Du behöver inte vara blyg här. Jag förstår att det inte påverkar verkligheten vad du tycker.
Men detta är ett diskussionsforum. Så man får säga vad man tror/tycker. Jag sticker inte under stol med min åsikt. T.ex. att jag tycker du resonerar som en idiot.

Eftersom du tar strid mot de som påpekar det uppenbara (att Putin försökte vinna inom några få dagar och ställa väst inför fullbordat faktum) så antog jag att du inte tror på det?
Sedan har jag inte sett någon som påstår att Putin bokstavligen har sagt det, men att det däremot är uppenbart att det var syftet. Vilket du numera håller med om?
Citera
2022-06-08, 22:38
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Vi hoppas på det.

Kram på dig.

Utveckla gärna det, var börjar ni? Lettland? Finland? Polen?

Hört att NATO är riktigt oroade av mongolernas T-64 or.
Citera
2022-06-08, 22:39
Medlem
I februari/mars var det mycket skriverier om att kriget skulle övergå i ett parisan-och gerillakrig. Nu har den ryska framryckningen varit mer begränsad än vad som då troddes men är detta något som förekommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in