2022-06-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Putin agerar för att säkerställa Rysslands gränser.

Intressant strategi när man bestämmer sig för att säkerställa något som inte ens var hotat....
Citera
2022-06-08, 22:23
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För att ryssen skiter i moral, regler och förnuft. De förbrukar bara sin befolkning.
Bästa vore om NATO verkligen gick in i Ukraina och styrde bort lite ryssar.

Då skulle de bli fred. Troligtvis så kommer det bli med tanke på att om Putin vinner mark nu, så kommer de garanterat att fortsätta.

Moral regler och förnuft har ingen betydelse när det kommer till liv eller död.

Tycker fröken borde fundera på något annat än kriget.
Citera
Medlem
Citat:

Dags att säkra dem mot Finland och Polen MFL .
Ryssland har satt mer eller mindre alla europeiska länder som ovänligt inställda till Ryssland.
Åk och gör lite kallskuret i Ryssland kamrat
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Från dagens Omni

Läget blir allt svårare för de ukrainska styrkorna vid fronten i öst, visar en ny underrättelserapport som The Independent tagit del av. Enligt rapporten har Ryssland ett mycket stort övertag vad gäller antalet vapen och mängden ammunition. Det ryska artilleriet når också tolv gånger längre än det ukrainska.

”Det är uppenbart att ett konventionellt krig inte kan vinnas om din sida har flera gånger färre vapen, att dina vapen når kortare, och du har avsevärt mycket mindre ammunition än fienden”, står det i rapporten

Nu vet jag inte vem som la den största korven på schack-brädet, men Putin ser ut att vinna.

Vinna vad?
Slaget om donbass?
Ja visst.

Men sedan då?
Han vill ta hela Ukraina.
Nej, kom inte och säg att "Det vill han inte alls det", för Putin sa att dom inte skulle invadera heller.

Sätt en bomb på hela Donbass istället. Ingen ska få tillgång till denna del.
Citera
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ryssland ville närma sig Europa, men USA var emot det. Därför söker man sig till framförallt Asien nu. Bara ca 60% av jordens befolkning som bor i Asien.
Trams. Ni är ett asiatiskt folkslag och er längtan att bli européer är en dröm som ni aldrig kommer bli en del av...
Citera
2022-06-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Intressant strategi när man bestämmer sig för att säkerställa något som inte ens var hotat....
Både Ukraina och USA pratadre om att de skulle bli Nato-medlem.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Moral regler och förnuft har ingen betydelse när det kommer till liv eller död.

Tycker fröken borde fundera på något annat än kriget.

Exakt. Finns ingen moral eller regler. Så bästa vore om NATO gick fullt in i Ukraina nu och sköt bort lite ryssar.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag sökte en källa på attr Putin sagt att Ryssland skulle vinna på tre dagar. Eller någon annan ledande person i Ryssland.

Och ingen har hittills kunnat ge den.

För Putin är en schackspelare som hader flera alternativ i åtanke. Dock intre att motståndaren skulle bajsa på schackbrädan.

Men han har anpassat sig och vinner metodiskt poå slagfältet med en liten styrka mot motstånd som får träning och oändliga resurser av Nato.
Jag måste erkänna att jag blir mer förvirrad ju mer du skriver.

Tror du att Putin försökte vinna på (typ) 3 dagar eller inte?
Citera
2022-06-08, 22:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Och med det antar jag att du INTE menar de gränser Ryssland själva erkände i Budapestavtalet?

Vad är Rysslands gränser enligt dig? Ingår Cherson där? Odesa? Hela Donbas? Kiev?
Senast redigerad av DikT 2022-06-08 kl. 22:31.
Citera
2022-06-08, 22:29
Medlem
Citat:
Från omni.

”Det är uppenbart att ett konventionellt krig inte kan vinnas om din sida har flera gånger färre vapen, att dina vapen når kortare, och du har avsevärt mycket mindre ammunition än fienden”

Ny väntar vi bara på att Zelensky ska se det uppenbara.
Många Ukrainska och ryska liv kan fortfarande räddas.
Så resonerar den som vill leva under en fascist
Citera
2022-06-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Så resonerar den som vill leva under en fascist

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Och med det antar jag att du INTE menar de gränser Ryssland själva erkände i Budapestavtalet?

Vad är Ryssland gränser enligt dig? Ingår Cherson där? Odesa? Hela Donbas? Kiev?
Men ,,,? Rysslands gränser är där Putin säger de är ,,,,!
Citera
2022-06-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag måste erkänna att jag blir mer förvirrad ju mer du skriver.

Tror du att Putin försökte vinna på (typ) 3 dagar eller inte?

Vad jag tror har mindre betydelse. Men eftersom så många hävdar att Putin sagt det så borde de rimligen kunna visa på att han faktiskt sagt det.

Jag tror att han hade önskat att Ukraina gav upp direkt när Ryssland visade att de menade allvar. Man ville säkerställa de östra regionerna (som man nu erövrat) och få igenom krav på att Ukraina skulle vara neutralt inom överskådlig framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in