2022-06-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Googla "Putin 3 day war" eller liknande. Hjälper till med att skicka första resultatet jag hittade:

https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/putins-3-day-war-prediction-26367730

Det är en engelsk tidning som hänvisar till ukrainska källor:
"Russian troops are running short on supplies because over-optimistic commanders expected to seize Ukraine in three days, sources in Ukraine are reporting."

Jag menade att någon kunde visa på att Putin eller någon ledande prerson i Ryssland sa att det skulle ta tre dagar.
Citera
2022-06-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Googla "Putin 3 day war" eller liknande. Hjälper till med att skicka första resultatet jag hittade:

https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/putins-3-day-war-prediction-26367730
När man läser sådana nyheter och tror att det stämmer så förstår jag hur bra dum du är. Inte konstigt att ni går på den enfaldiga propagandan från väst. Herrejösses...
Citera
2022-06-08, 21:10
Medlem
Naofumis avatar
Russian Media hints at ceasefire. Merkel returns. War and Peace canceled. Update 1
https://www.youtube.com/watch?v=W4oqkg0NZFE
Citera
2022-06-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
…av deras skithål land.
Är det skithål eller land du menar? Finns där också en brun hårig kvinna, eller är det där fryst kyckling lever?
Undrar bara…
Citera
2022-06-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kan du hänvisa till en källa där Putin eller någon annan ledande person i Ryssland hävdade att det skulle ta tre dagar? Genuin fråga som jag ställt tidigare i tråden, men ännu inte fått svar på.

Jag utesluter inte att de kan ha sagt det.
Jag läste länken som puckot skickade till dig, snacka om att vara hjärntvättad...
Citera
2022-06-08, 21:12
Medlem
Citat:
Det är inte heller ett krig enligt Ukraina, vare sig Ryssland eller Ukraina har förklarat krig mot varandra. Ryssland för att de uppfattar det som en "special operation" och bara använder en pytteliten del av sin armé och Ukraina för att det inte får IMF lån ifall det befinner sig i krig.

Så juridisk sätt så är det fred mellan Ukraina och Ryssland fast den Amerikanska ockupations administrationen i Kiev nog har skickat över 100 000 Ukrainska soldater i döden för att tvinga befolkningarna i Donbas och Krim att vara del av deras skithål land.

I Donbass vill fler tillhöra Ukraina än Ryssland.
Citera
2022-06-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
När man läser sådana nyheter och tror att det stämmer så förstår jag hur bra dum du är. Inte konstigt att ni går på den enfaldiga propagandan från väst. Herrejösses...
…eller du kanske skulle läsa det ryska pressmeddelandet i samband med invasionsförsöket?
Där den ryska regimen beskriver hur de blev mottagna med glass och ballonger när de ryska stridsvagnarna rulllade in i den ukrainska huvudstaden?
Citera
2022-06-08, 21:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay

Ryssarna har erbjudit sig att hjälpa till, man vet inte om de menar det, men är det inte värt ett försök. Åtminstone om man på allvar bryr sig om de som svälter.
Dags att börja snacka på riktigt nu, och ge fan i att skicka in en massa vapen i landet.

Det bästa är naturligtvis att antingen skicka rysspacket på flykt eller ännu bättre: döda hela bunten orcherkondottiärer.

Så fort detta är löst kan man lösa frågan om svält, men än så länge är varje enskilt dödsfall i tredje världen ytterligare ett lik som Putler är ansvarig för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Bästa effekten är den nästan totala sanktionen av teknik i alla dess former, det lamslår Rysslands industri, militär- fordon- och flygindustrin som redan står stilla tack vare (vissa skulle säga på grund av) sanktionerna.

Näst på tur att upphöra är pappers- och tryckeriindustrin samt olje- och gasindustrin.
All ovannämnda industri är helt beroende av produkter och reservdelar från väst.
Tågen kommer så småningom att stanna då Siemens är en stor aktör i den branschen, såväl som i styrsystem i andra industrier (PLC-system). De har också totalstoppat all verksamhet i Ryssland

Med lite tur stannar olje- och gasindustrin inom kort.

Industrismugglare kommer framöver att göra sig en förmögenhet men det insmugglade kommer inte att räcka långt.

Känslomässigt lider redan nu blingblinginvånarna i Moskva och St. Petersburg svårt då de inte längre kan hålla samma standard som i väst, de är förtvivlade.

Putinanhängarna kissar på sig av glädje varje gång det rapporteras om en rysk framgång på fältet…
Ryssland håller sakta på att dö oavsett vad utfallet blir i kriget…
Kina eller Indien kommer inte att hjälpa dem.
Klart att Kina och Indien kommer hjälpa dom. Dom finansierar redan nu kriget, eller har du missat det?
Dina åsikter blir helt värdelösa när du skriver med kränkta känslor istället för att använda logik.
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte heller ett krig enligt Ukraina, vare sig Ryssland eller Ukraina har förklarat krig mot varandra. Ryssland för att de uppfattar det som en "special operation" och bara använder en pytteliten del av sin armé och Ukraina för att det inte får IMF lån ifall det befinner sig i krig.

Så juridisk sätt så är det fred mellan Ukraina och Ryssland fast den Amerikanska ockupations administrationen i Kiev nog har skickat över 100 000 Ukrainska soldater i döden för att tvinga befolkningarna i Donbas och Krim att vara del av deras skithål land.
Pytteliten eh... 200000 samlade de väl, inklusive stödtrupper. Det är väl mer än hälften av deras stående trupper. Sen kan de ju naturligtvis mobilisera men det kan ju alla länder
Citera
2022-06-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
…eller du kanske skulle läsa det ryska pressmeddelandet i samband med invasionsförsöket?
Där den ryska regimen beskriver hur de blev mottagna med glass och ballonger när de ryska stridsvagnarna rulllade in i den ukrainska huvudstaden?
Jag förstår att du gillar att läsa fake news för att verkligheten delar inte din uppfattning. Fortsätt med det du...
”Kina kommer inte hjälpa Ryssland” helvete vad blåst du är....
Citera
2022-06-08, 21:19
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag trodde du menade rysk nattoffensiv 😀

Nästan, nattlig Rysstrollsoffensiv tänkte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in