2022-06-08, 20:36
Medlem
Youtubern Denis Davydov rapporterade helt nyligen. Överraskande nog håller Ukraina bra försvar i Sieverdonetsk och man kontrollerar även förstaden Metolkine.

På södra fronten har Ukraina befriat byn Blahodatne och det är ett steg närmare Kherson.
Citera
2022-06-08, 20:36
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Christopher Steele säger att Putin lämnar korta möten för att få sjukvård hela tiden.

Steele säger till BBC att Putte torde vara borta inom 3-6 månader. Mer i tråden om högstdensamme.
Citera
2022-06-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Steele säger till BBC att Putte torde vara borta inom 3-6 månader. Mer i tråden om högstdensamme.
är det bara jag som tänker att Putin påverkar erdogan avseende Nato för Finland /Sverige,,?
Citera
2022-06-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag gör ett försök att förklara det här enkelt för dig.

Men jag måste börja med en fråga.

Tror du Zelensky fortfarande vore presidenten i Ukraina om inte NATO bistått med vapen och underrättelse-information?
Nu är det inte bara Nato-länder som bistår utan demokratiska västländer överlag, är flera Nato-länder som inte skickar vapen
Citera
2022-06-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
är det bara jag som tänker att Putin påverkar erdogan avseende Nato för Finland /Sverige,,?

Nej, den tanken slog mig direkt när Erogan uttalade sig.
Ryssland kommenterade Sveriges Natoansökan med något i stil med "Det kommer bli en överraskning hur vi agerar" Kanske var det uppgjort mellan Putin och Erdogan.

Turkiets ekonomi är i fritt fall och Erdogan måste försöka övertyga turkarna att han är rätt person att leda landet.
Citera
2022-06-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du läser posterna riktade till dig?

Rysk media bekräftar att spannmålen kommer från Ukrainsk mark.

https://www.interfax.ru/world/845178

Bra! Då har vi identifierat två problem. Spannmål odlad strax utanför Krim tycks fraktas iväg på svarta havet om källan är pålitlig.

1: Viss spannmål från Ukraina säljs, och når länder i stort behov.

2: Viss spannmål från Ukraina säljs inte, och folk i behövande länder svälter.

I det första fallet befarar man från västländerna att pengarna går till Putins personliga lyxkonsumtion, och eventuellt en tillbyggnad av en ny flygel på hans palats.
De svältande barnen i tredje världen måste därför varnas från att äta sådant moraliskt förgiftat spannmål.
Bättre då att den ruttnar bort eftersom den nu inte kan omhändertas av den Ukrainska staten.
Vad är alternativet för spannmål inom de ockuperade delarna? Hur ska den skörden komma i händerna på Zelensky?
Att bönderna som odlat spannmålet utlovas intäkterna framgår i telegrammet.

I det andra fallet handlar det om spannmål från icke ockuperade delar av Ukraina som är svår att sälja vidare på grund av att de inte kommer ut på havet för vidare transport. Ukrainarna själva borde ändå få så det räcker.
Men är det inte konstigt att men kan transportera in vapensystem i den ena riktningen, men man kan inte klara att transportera ut spannmål i den andra riktningen?

Exporten är dock klart försvårad eftersom utskeppningshamnarna är minerade, oavsett vem som gjort det.
Finns andra möjligheter? Ska man snacka alternativa lösningar, minröjning av Ukraina kontrollerade hamnar, eller eventuellt använda ryskkontrollerade hamnar som fungerar?
Ryssarna har erbjudit sig att hjälpa till, man vet inte om de menar det, men är det inte värt ett försök. Åtminstone om man på allvar bryr sig om de som svälter.
Dags att börja snacka på riktigt nu, och ge fan i att skicka in en massa vapen i landet.
Senast redigerad av MacMackay 2022-06-08 kl. 21:01.
Citera
2022-06-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Läser man på många telegramkanaler så är det många ukrainare som är för att bli en del av Ryssland han är trött på självständiga det leder bara till krig och elände och man suktar efter den höga levnadsstandarden som man har på den ryska sidan av gränsen. Ukraina är på väg och ge upp det är myteri på gång de ser alla när behöver inga källor gå in och läs lite på och Telegram så kommer ni att få se sanningen. Det hade gått snabbare men Ryssland gå och långsamt fram för att spara liv jag vill inte orsaka onödigt lidande men hade Ryssland ens kört på 50 % av sin kapacitet så hade man för veckor sedan redan varit i lvov

Hur många skitskallar är ni på det här kontot egentligen? Ibland är det välformulerat med bra meningsbyggnad, och ibland är det sådan här knappt läsbar sörja. Enda gemensamma för dravlet är en helt verklighetsfrämmande uppfattning om Putin och Ryssland.
Citera
2022-06-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
För det första har regimen i Iran fullt stöd av folket i sin utrikespolitik:

https://www.iranpoll.com/

För det andra. Jämför du verkligen Ryssland med Nordkorea?

Ja deras framtid ser ut som den nordkoreanska om de fortsätter som de gör.

Varför kan inte du och flertalet andra lära er och länka korrekt? Beror det på att ni döljer något? Inte gått på Universitetet? Eller inte vet hur man gör? Du kan inte länka till en webbsajt bara. Du måste länka till en undersökningen också annars har din länk inget värde.

Även om du länkar till en undersökning så kan den av flera skäl ha lågt värde men det tror jag är överkurs.
Citera
2022-06-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Hur många skitskallar är ni på det här kontot egentligen? Ibland är det välformulerat med bra meningsbyggnad, och ibland är det sådan här knappt läsbar sörja. Enda gemensamma för dravlet är en helt verklighetsfrämmande uppfattning om Putin och Ryssland.

Haha! Fan hysteriskt ;D
Citera
2022-06-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
...
I övrigt är Rysslands diktator, aka Vladolf Putler, inne på månad 4 av sitt 3-dagars krig. Det går bra nu......

Kan du hänvisa till en källa där Putin eller någon annan ledande person i Ryssland hävdade att det skulle ta tre dagar? Genuin fråga som jag ställt tidigare i tråden, men ännu inte fått svar på.

Jag utesluter inte att de kan ha sagt det.
Citera
2022-06-08, 21:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Japan

Offensiva eller defensiva vapen?
Citera
2022-06-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kan du hänvisa till en källa där Putin eller någon annan ledande person i Ryssland hävdade att det skulle ta tre dagar? Genuin fråga som jag ställt tidigare i tråden, men ännu inte fått svar på.

Jag utesluter inte att de kan ha sagt det.

Googla "Putin 3 day war" eller liknande. Hjälper till med att skicka första resultatet jag hittade:

https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/putins-3-day-war-prediction-26367730
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in