2022-06-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Rykten på Twitter. Vi får se ...

https://twitter.com/Levi_godman/status/1534449577067175936

Flat terräng med ett fåtal byggnader, lär inte vara av något större värde för någon.
Ukrainarna borde enkelt kunna gå till motanfall från skogen intill.
Citera
2022-06-08, 19:33
Medlem
Termos99s avatar
Ryss eller Ukrainare, att bli skadad är knappast kul, och förmodligen smärtsamt. Vem kan vilja ha krig egentligen? Svar: Jo Putin.

Ukraine drone drops grenade in Russian soldiers trench

https://www.youtube.com/watch?v=A2j0EBAPBYk
Citera
2022-06-08, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vem vann valet i Ukraina 2010?
Är det inte du som är expert på Ukrainsk inrikespolitik,varför frågar du mig?
Jag tror du skulle kunna få jobb på UD med din djupa kunskap om Ukrainas politiska inre dynamik.
Senast redigerad av jonkebonke 2022-06-08 kl. 19:38.
Citera
2022-06-08, 19:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
…och det här svaret har att göra med sanktioner anser du?

Är du också en expert på nationalekonomi?
Många Putin- och diktaturkramare här i tråden försöker i alla fall att framstå som sådana men har ingen som helst aning om orsak och verkan.

Ta nu och gör ett nytt försök med att försöka förstå, du behöver inte förnedra dig själv genom att här i tråden redovisa vad du kommer fram till. Lycka till!

Ryssland håller sakta på att dö, oavsett resultatet av kriget

Från sidlinjen ..

Vilka sanktioner anser du har bäst effekt? Jaa, jag menar på Ryssland då.
Citera
2022-06-08, 19:38
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Angela Merkel on Ukraine, Putin and her legacy | DW News

https://www.youtube.com/watch?v=wZ0CkIavY6M

Den vidriga Merkel tar uttalat sig.
Citera
2022-06-08, 19:43
Medlem
Termos99s avatar
Låter bra, Ryssland litar man bara på en gång. Sedan är det kört.

Ukraina: Kommer inte minröja runt hamnen i Odessa

Ukraina kommer inte att röja undan sina minor runt hamnen i Odessa, vilket Ryssland kräver för att släppa igenom fartyg med spannmål.

– I det ögonblick som vi ger tillträde till hamnen i Odessa kommer den ryska flottan att vara där, säger Sergej Bratchuk, ukrainsk talesperson för regionen Odessa, i en video. forts

SVT
Citera
2022-06-08, 19:44
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag gör ett försök att förklara det här enkelt för dig.

Men jag måste börja med en fråga.

Tror du Zelensky fortfarande vore presidenten i Ukraina om inte NATO bistått med vapen och underrättelse-information?

Jag har en enklare fråga till dig, vilket land utför ryssland en special operation i? Ukraina eller NATO?
Citera
2022-06-08, 19:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Låter bra, Ryssland litar man bara på en gång. Sedan är det kört.

Ukraina: Kommer inte minröja runt hamnen i Odessa

Ukraina kommer inte att röja undan sina minor runt hamnen i Odessa, vilket Ryssland kräver för att släppa igenom fartyg med spannmål.

– I det ögonblick som vi ger tillträde till hamnen i Odessa kommer den ryska flottan att vara där, säger Sergej Bratchuk, ukrainsk talesperson för regionen Odessa, i en video. forts

SVT

Det är rent djävla idiotiskt av ryssarna att ens föreslå något sådant men vad kan man förvänta sig av sådana idioter?

Bratchuk har helt rätt, i samma sekund som minorna är borta kommer det första landstigningsfartyget, ryssarna är helt opålitliga och turken är av samma skrot och korn.
Citera
2022-06-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryska soldater är på plundrinringståg.

Hon såg barnens lakan – på rysk pansarvagn

Hittills har ryska soldater skickat hem 58 ton stulet gods från både ryska och belarusiska städer som gränsar till Ukraina. Detta enligt uppgifter till den ryska oberoende nyhetskanalen Mediazona. Mycket av det som stulits – smink, kläder, tvättmaskiner, elsparkscyklar och tv-skärmar – säljs nu på nätet.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/alinas-saker-stals-av-ryska-soldater

Intressant (men inte förvånande) om uppgifterna stämmer.

Undrar vad fähunden Luka tycker om ryska beväpnade alkisar som härjar i Belarus?
Stjäl ryssarna verkligen i Belarus? Eller säljer de "bara" prylar som de stulit (från folket de skulle befria)?

Ryssarnas svinaktiga beteende mot grannfolket de skulle "befria" är redan legendariskt.

Om Ukraina verkligen styrdes av neonazister, skulle dessa inte vara värre än asen som väller in från Ryssland nu .... det skulle inte förvåna mig om ryssarna har kliniska hjärnskador, pga dagligt supande.

Äckliga j-a människor.
Citera
2022-06-08, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Jag har en enklare fråga till dig, vilket land utför ryssland en special operation i? Ukraina eller NATO?
Det är inte speciellt snällt av dig att ifrågasätta tokfrans storartade genalitet och hans expertis .

Kan finnas spår av ironi i det jag skrev nu.
Citera
2022-06-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är rent djävla idiotiskt av ryssarna att ens föreslå något sådant men vad kan man förvänta sig av sådana idioter?

Bratchuk har helt rätt, i samma sekund som minorna är borta kommer det första landstigningsfartyget, ryssarna är helt opålitliga och turken är av samma skrot och korn.

Ett försök till rysk landstigning skulle enbart vara positivt, de har inte förmågan att erövra Odessa från havet, än mindre förmågan att hålla staden utan landförbindelse.

Troligare att Ukraina ska få garantier från USA, för att kunna använda hamnen för logistik av sådant som inte specifikt är krigsmaterial. Skulle förbättra Ukrainas position oerhört; handlar mer om att skapa rätt medianarrativ kring det.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-06-08 kl. 19:59.
Citera
2022-06-08, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Care to comment? https://www.barchart.com/futures/quotes/%5EUSDRUB/technical-chart?plot=CANDLE&volume=total&data=DO&density=M&p ricesOn=1&asPctChange=0&logscale=0&sym=%5EUSDRUB&g rid=1&height=500&studyheight=100

Var handlar du rubel? Eller hoppade du bara in för att ge stöd till mitt påstående? Om så, tack kamrat! Har du fått din tvättmaskin?
Du tycker tydligen den länken och informationen förklarar Rysslands ekonomi och hur dom klarar sanktionerna? Som vanligt är det ingen mening att fortsätta någon diskussion, "kamrat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in