2022-06-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ja, och då har individen en mer öppen Facebook än majoriteten av alla människor.
Jag är inte vän med individen i fråga men jag reagerade på att du helt utan substans försökte misstänkliggöra journalisten för en så bisarr grej som att denne inte tillåter främlingar kommentera på hans privata Facebook.

Som sagt, ni i pöbeln är inte vidare smarta och det märks varje gång ni försöker tysta eller misstänkliggöra kritiker.

Om du inte är vän med honom hur vet du då att vänner kan kommentera? Var där jag antog att du var vän med honom 😊
Citera
2022-06-08, 18:18
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Om Sara gett kvinnan hopp genom att i någon form insinuera att avpublikation kan bli aktuell så är det ett misstag. Den sortens insinuationer/uttalanden/eventuella löften bör inte uttalas eftersom det sannolikt kommer falla offer för mottagarens hoppfulla tolkning. När mottagaren inte får vad hen anser utlovats så kommer mottagaren känna sig sviken och bli vansinnig.

Kvinnan är annars en ganska typisk anhörig som bara har sitt och sina barns intresse för ögonen, allt annat är sekundärt som t.ex. andras barn eller expartners nya partners. Kvinnans inställning är inte orimlig. Det förändrar inte att mannens id/aktiviteter av allmänintresse, eftersom mannens läggning aldrig kommer försvinna + det faktum att han visat att han är gränsöverskridande.

Hade Sverige haft en preventiv lagstiftning som harmoniserar med många andra mer barnvänliga länders så hade mannen dömts, den lösningen är både ultimat och självklar, ju snabbare vi kommer dit desto bättre. Sverige har kritiserats internationellt för sin svaga och otillräckliga lagstiftning när det gäller sexualbrott mot barn, Dumpen visar att kritiken är korrekt och att det behövs ny lagstiftning på området.
Visst måste vi få till en lagändring. Såg du mitt inlägg om Toney Westmoreland som försökt träffa en 13 åring. Han dömdes till följande. Två års fängelse. Dessutom ska han i tio år framöver samarbeta med statens DNA-insamling samt stå registrerad som sexförbrytare. Samtliga av Westmorelands datorer och mobiltelefoner kommer bli föremål för slumpmässiga genomsökningar och han måste rapportera in alla konton och sociala medier som han använder. Han får heller inte ha kontakt med någon under 18 år utan en vuxen persons närvaro. Vad anser du om denna påföljden?
Citera
2022-06-08, 18:18
Medlem
Citat:
Jag svarar på dina tramsinlägg, har inte mycket adrenalin i kroppen men det är viktigt att du och pöbeln inte kommer undan med era lögner.

Vart har jag ljugit? Du är helt tokig du 🤣 Påstår att den s.k pöbeln försöker tysta ner men när någon skriver och ifrågasätter denna journalisten så är det precis vad du själv gör. 😂
Citera
2022-06-08, 18:19
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonnaJZ
Tillhör ingen pöbel. Har egna åsikter
Du glömde "hjärtat", gumman.

Men vad har du att säga om Dagens ETC.s granskning? Vad säger du om ljudfilerna där Sjöberg hånskrattar? Vad om uppgifterna från kvinnan där hon återger vad utredningen av mannen kommit till slutsats om?
Citera
2022-06-08, 18:19
Medlem
Citat:
Rebusen är ju mot peddona. Inte anhöriga. Herregud. Mördare och annat hänga ut ocensurerat med namn och allt men gud förbjude att en pedofil hängs ut.

Och var tror du att adresserna leder till när man har barnfamilj och partner?
Och vi bor i Sverige, vi har lagar och ett rättssystem som ska ta itu med kriminella handlingar. Inte en f.d grovt kriminell och en avdankad höjdhoppare.
Citera
2022-06-08, 18:21
Medlem
Citat:
Vart har jag ljugit? Du är helt tokig du 🤣 Påstår att den s.k pöbeln försöker tysta ner men när någon skriver och ifrågasätter denna journalisten så är det precis vad du själv gör. 😂

Du misstänkliggjorde journalisten trots att denne inte har haft ett öppet kommentarsfält, du verkar inte vidare smart.

Vad är det du ifrågasätter journalisten för förutom ditt hittepå om att denne har stängt sitt kommentarsfält, haha.
Citera
2022-06-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus

Men vad har du att säga om Dagens ETC.s granskning? Vad säger du om ljudfilerna där Sjöberg hånskrattar? Vad om uppgifterna från kvinnan där hon återger vad utredningen av mannen kommit till slutsats om?

Hej hjärtat!
Vad jag har att säga? Mycket.. Men delger inte allt här. Men man ska inte tro blint på allt. Bara att någon väljer att spela in ett samtal känns väl lite sisådär. Att vinkla ett samtal är väldigt enkelt gjort.. I samtalet får Sara knappt luft eller space att svara på frågorna och sättet kvinnan kör på och vräker ur sig det ena efter det andra.. Tolkar det som att Patrik skrattar lite åt hela tillvägagångssättet och inte åt situationen i sig. Men det är min åsikt.

Det är mycket vi inte vet och man ska nog vara försiktig med att döma på båda håll.
Citera
2022-06-08, 18:25
Medlem
Citat:
Om du inte är vän med honom hur vet du då att vänner kan kommentera? Var där jag antog att du var vän med honom 😊

För att inga inlägg skrivna på hans privata Facebook är skrivna av individer som inte är vänner med honom. Du är inte så smart.

Vad är det som är så suspekt med att en journalist har inställningen att främlingar inte kan kommentera på hans inlägg? Vad med journalisten eller artikeln är det du tycker är grunden i det att du skrev att journalisten inte verkar ha rent mjöl i påsen?
Citera
2022-06-08, 18:26
Medlem
Citat:
Och var tror du att adresserna leder till när man har barnfamilj och partner?
Och vi bor i Sverige, vi har lagar och ett rättssystem som ska ta itu med kriminella handlingar. Inte en f.d grovt kriminell och en avdankad höjdhoppare.

Ingen sund människa går på anhöriga i något fall, varken mördare eller pedofiler eller vilket brott som helst. Att du sen fantiserar ihop en massa utöver är dina tankar. Men som jsg tidigare skrivit så finns det tyvärr idioter till allt. Internet har många fördelar men även nackdelar. Men det är så det ser ut idag. Att du drar upp rättssystemet får mig bara att gäspa.
Citera
2022-06-08, 18:28
Medlem
Citat:
Du misstänkliggjorde journalisten trots att denne inte har haft ett öppet kommentarsfält, du verkar inte vidare smart.

Vad är det du ifrågasätter journalisten för förutom ditt hittepå om att denne har stängt sitt kommentarsfält, haha.

Do your own research. Så kan vi se vem som är smart sen.
Citera
2022-06-08, 18:28
Medlem
Citat:
Stämmer ej, jag var inne för 10 minuter sedan och då var kommentarsfältet endast öppet för journalistens facebook-vänner. Varför ska ni ljuga och bete er som mytomaner? Så udda.

Idiot. Om vi inte är vänner med honom så kan vi såklart inte se det.
Citera
2022-06-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus

Han hånskrattar inte. Han skrattar åt att hon upprepar sig som en trasig grammofon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in