2022-06-08, 14:49
Bannlyst
varför i sjutton ser alla elithockeyspelare ut som fotbollsspelare eller pingisspelare på överkroppen?? inga muskler alls, ser ut som dom aldrig sett en skivstång???

jag fattar att dom inte kan se ut som en bodybuilder men ändå lite biffig typ crossfit borde väl ändå ge fördelar på planen???

.
Citera
2022-06-08, 14:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
varför i sjutton ser alla elithockeyspelare ut som fotbollsspelare eller pingisspelare på överkroppen?? inga muskler alls, ser ut som dom aldrig sett en skivstång???

jag fattar att dom inte kan se ut som en bodybuilder men ändå lite biffig typ crossfit borde väl ändå ge fördelar på planen???

.

En som har en kropp som en som utövar crossfit, är inte smidig på planen. Inte snabb heller.
Man kan vara smal, och se smal ut, men vara förbannat stark. Handlar inte om utseende.
Citera
2022-06-08, 14:56
Bannlyst
ja man KAN! vara smal o stark, man kan också vara smal o svag
Citera
2022-06-08, 15:19
Medlem
stom72s avatar
[quote=trumpisking|80514777]varför i sjutton ser alla elithockeyspelare ut som fotbollsspelare eller pingisspelare på överkroppen?? inga muskler alls, ser ut som dom aldrig sett en skivstång???

Hehe, ja du, tänk dig dagens soyboys som uppvisningsåker och spelar upp teatern "ishockey", om dessa androgyna stackare skulle få sig varsin tackling av gamle Kjell Samuelsson eller Börje Salming hahaha
Citera
2022-06-08, 16:47
Medlem
[quote=stom72|80515036]
Citat:

Hehe, ja du, tänk dig dagens soyboys som uppvisningsåker och spelar upp teatern "ishockey", om dessa androgyna stackare skulle få sig varsin tackling av gamle Kjell Samuelsson eller Börje Salming hahaha

Å ena sidan en kul tanke, å andra sidan hade det blivit för många utvisningar eftersom att pucken är på annan plats när dessa dinosaurier väl är i kapp.
Citera
2022-06-08, 17:16
Medlem
Myt om att man ska vara "biffig" och stark. I grund kanske de som pumpar muskler kör 5 reps o sen vilar 2 min kan vara bättre i en maskin men i verkligheten fallerar dem. För att vara djurisk bör du bara köra på tills du dör, sen kan du se slimmad ut, vara underskattat och leverera bra resultat i vad du än ger dig in i )
Citera
2022-06-09, 07:37
Medlem
Spelarna har helt klart blivit svagare. Hockeyn har blivit mer teknik, fart och spelförstålse.
Citera
2022-06-09, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Spelarna har helt klart blivit svagare. Hockeyn har blivit mer teknik, fart och spelförstålse.
Bra input, håller med.

tänker på Mats Sundin på 80-talet, åkte över till NHL som spinkig 18-åring, typ 1.90, 77 kg, två år senare 97 kg …
Citera
2022-06-09, 13:09
Medlem
Citat:
Bra input, håller med.

tänker på Mats Sundin på 80-talet, åkte över till NHL som spinkig 18-åring, typ 1.90, 77 kg, två år senare 97 kg …

Ja biffig kan man bli oroväckande fort. Första 3-6 månaderna byggs mycket muskler. Kolla EP40 nu 4 år in i NHL. Hittar han lagets gym ens??
Citera
2022-06-09, 13:17
Avslutad
Citat:
Bra input, håller med.

10kg muskler per år utan doping är extremt osannolikt, särskilt för en som inte är nybörjare. Mats Sundin var alltså dopad.
Citera
2022-06-09, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja biffig kan man bli oroväckande fort. Första 3-6 månaderna byggs mycket muskler. Kolla EP40 nu 4 år in i NHL. Hittar han lagets gym ens??
Första 3-6 månaderna, om man är helt otränad ja. Sundin var knappast otränad när han drog till NHL. Endast doping kan lägga på 20kg muskler på två år.
Citera
2022-06-09, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Första 3-6 månaderna, om man är helt otränad ja. Sundin var knappast otränad när han drog till NHL. Endast doping kan lägga på 20kg muskler på två år.
Jag har ingen aning om hur många kg Sundin ökade i vikt och på vilken tid, jag chansade bara på 20kg och två år, kanske snarare var 15 kg på fyra år, så lägg ner skitsnacket om att Sundin var dopad.

Det var bara en iakttagelse om hur NHL-stjärnor såg ut på 80-talet jämfört med nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in