Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag tror det är viktigt att vi försöker förstå Ukraina, som det ser ut idag. Hela Ukraina med allt vad det innehåller. Och när man då hör om homosexuella våldtäkter samtidigt som man vet att ryssarna har hittat trans- och homopropaganda riktad till förskolebarn i områden de befriat så kanske man förstår mer? Och vad betyder neonazismen och satanismen som släppts lös och uppmuntrats i landet? Vi vet att i USA så ägnade den djupa staten stor möda åt att fylla normal nazism med sjuka saker som homosexualitet, satanism, pedofili, misantropi etc. Vi såg det med Atomwaffen t.ex. Och vidare vet vi att Atomwaffen var den amerikanska grupp som tydligast hade kopplingar till Ukraina. Vi försöker lägga pusslet här. Ingenting existerar i ett vakum, inte ens ukrainska homosexuella våldtäkter i armén. Jag menar att en sån nyhet inte är att "gräva i botten på tunnan", det är att utvidga sin förståelse för konceptet "Ukraina" och vad det verkligen är idag.
Jag skall inte döma dig för mycket för att du försöker pitcha för ockupationskrig när vi vet hur ni historiskt ställer er till det. Den historiska nazismen var väldigt innovativa med att sälja in diverse ockupationskrig - till exempel den mot Danmark då man angrep före man ens kom på idén att ge det någon form av legitimitet (”beskydd” blev den halvhjärtade förklaringen 24 timmar efter själva ockupationen).
För oss som inte tror på att ockupationskrig och terrorbombningar är svaret på alla problem behöver man alltså inte en regelrätt militär invasion för att problematisera Ukraina - den fanns redan där innan. Vad än den lilla chansen Ryssland hade kunnat göra åt saken tidigare har nu helt försvunnit iom 24 Februari. De skrattretande förklaringarna på problematiska tatueringar, våldtäkter, ”homosexualitet”, enskilda övergrepp osv kan väldigt enkelt svepas bort av Västs propagandaöverläge och framställa det för vad det är: ett angrepp för att kunna kontrollera och utöva inflytande på ett land med förevändningar som kan låta aptitretande för vissa men som i själva verket har väldigt lite med saken att göra.