2022-06-08, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Är du faktaresistent?

Fan.

Det måste vara den bästa debunkningen jag sett, hitintills på Flashback.

Kudos!
Citera
2022-06-08, 12:43
Medlem
Ryssarna har hittat sin nisch med artilleri och LMR's som TOS.

Finns inget UA kan göra i princip då dom är helt "outgunned" och drar på sig sjuka förluster varje dag , enligt Zelensky själv ligger UA på 100 döda om dagen vilket man vet är fantasi siffror troliga är nog runt 200/500 per dag.

Skulle tippa på att UA ligger på runt 10k döda 20k skadade i månaden, moralen börjar svikta med då alla trupper vet att om dom skickas till fronten ser chanserna att överleva inte så bra ut.

Zelensky var till och med på plats i Severodonetsk vid fronten 2 dagar sedan för att höja moralen, han tog en väldig risk med det så då förstår man att saker och ting går inte så bra för UA.

Jag säger som jag sa igår att Ukraina kommer kollapsa inom 2-3månader, och jag tror inte UA kommer finnas kvar som land ens innan året är slut.

Mark my words...
Citera
2022-06-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Men vad bra.

Då behöver vi ju inte diskutera om eller huruvida det finns länder som gärna ersätter Ryssland som leverantör av olja och gas?

Vi diskuterar ditt påstående att EU slutar köpa olja och gas av Ryssland senast i december 2022

Fram med en länk nu som bevisar ditt påstående!
Citera
2022-06-08, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Precis det är därför jag tror Ukrainarna själva ligger bakom avrättningarna på civila som var bakbundna. Dom verkar kunna vara kapabala till vad som helst om dom inte vill hålla i vapen eller gör något som folket inte gillar. I ett normalt land blir det rättegång först innan någon kan dömas.

Tycker det därför är sjukt att massmedia skriver på ett sätt som gör att allt som sker i Ukraina är ryssar. Det är ju så sjukt..

Att du fortfarande tror det, trots att du blivit överbevisad och debunkad, säger allt om dina förståndsgåvor.

Du är ju fullkomligt vrickad.
Citera
2022-06-08, 12:45
Medlem
QuietExits avatar
Galet vacker drönarfilm https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1534449225148276737?s=20&t=ADWFB1PDCeG_zjgvhK2ZKw
Citera
2022-06-08, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Vi diskuterar ditt påstående att EU slutar köpa olja och gas av Ryssland senast i december 2022

Fram med en länk nu som bevisar ditt påstående!

Haha. Nej, vi diskuterar ditt inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
EU kommer vara beroende av rysk gas under många år. Kanske har EU-länderna slutat köpa rysk gas 2030 men troligen tar det betydligt längre tid.

Exakt vilka EU-länder kommer att köpa Rysk gas (eller olja) efter 2030?

DET vill jag gärna höra din utvikning kring.

Utifrån samtliga EU-länders uttalade intention att kasta ut rysshelvetet från allt vad leveranser heter.

Sätt igång, kamrat!
Senast redigerad av PerTinent 2022-06-08 kl. 12:54.
Citera
2022-06-08, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Ryssarna har hittat sin nisch med artilleri och LMR's som TOS.

Finns inget UA kan göra i princip då dom är helt "outgunned" och drar på sig sjuka förluster varje dag , enligt Zelensky själv ligger UA på 100 döda om dagen vilket man vet är fantasi siffror troliga är nog runt 200/500 per dag.

Skulle tippa på att UA ligger på runt 10k döda 20k skadade i månaden, moralen börjar svikta med då alla trupper vet att om dom skickas till fronten ser chanserna att överleva inte så bra ut.

Zelensky var till och med på plats i Severodonetsk vid fronten 2 dagar sedan för att höja moralen, han tog en väldig risk med det så då förstår man att saker och ting går inte så bra för UA.

Jag säger som jag sa igår att Ukraina kommer kollapsa inom 2-3månader, och jag tror inte UA kommer finnas kvar som land ens innan året är slut.

Mark my words...

Och annars går det bra på stryktipset?
Citera
2022-06-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok?

Jag är gärna lite nyfiken på de uppgifterna? Var kommer de ifrån?

Vet inte om Ukraina släpper någon officiell data.
Men antalet är ju vad de hade 1991, minus vad de sålt och förlorat över åren.
Citera
2022-06-08, 12:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Mark my words...

Jepp, det är noterat!
Precis som jag noterade det du "visste" inför segerdagen.
Fler visdomsord på gång inom kort?
Citat:
Vad som kommer hända härnäst är att Putin på segerdagen 9 maj formellt kommer att förklara krig emot Ukraina och införa en massiv mobilisering, hela landet kommer gå in i ett krigstillstånd.
Alltså alla resurser i landet kommer att gå till ett enda mål. Detta kommer till slut krossa Ukraina helt och hållet, Ryssarna kommer ta hela svartahavskusten och allt öster om Dnepr kanske även hela landet.
Citera
2022-06-08, 12:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Vet inte om Ukraina släpper någon officiell data.
Men antalet är ju vad de hade 1991, minus vad de sålt och förlorat över åren.

Ok, intressant om både Ryssland och Ukraina har fått sina Mig-29r ståendes utomhus i 30 år att flyga igen. Det finns massor av sådana "kyrkogårdar" över Ryssland och säkert då några i Ukraina också.

https://i.pinimg.com/564x/12/5d/b6/125db6b31f3d16741a6a74a1839f5667.jpg
Citera
2022-06-08, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror det är viktigt att vi försöker förstå Ukraina, som det ser ut idag. Hela Ukraina med allt vad det innehåller. Och när man då hör om homosexuella våldtäkter samtidigt som man vet att ryssarna har hittat trans- och homopropaganda riktad till förskolebarn i områden de befriat så kanske man förstår mer? Och vad betyder neonazismen och satanismen som släppts lös och uppmuntrats i landet? Vi vet att i USA så ägnade den djupa staten stor möda åt att fylla normal nazism med sjuka saker som homosexualitet, satanism, pedofili, misantropi etc. Vi såg det med Atomwaffen t.ex. Och vidare vet vi att Atomwaffen var den amerikanska grupp som tydligast hade kopplingar till Ukraina. Vi försöker lägga pusslet här. Ingenting existerar i ett vakum, inte ens ukrainska homosexuella våldtäkter i armén. Jag menar att en sån nyhet inte är att "gräva i botten på tunnan", det är att utvidga sin förståelse för konceptet "Ukraina" och vad det verkligen är idag.

Jag skall inte döma dig för mycket för att du försöker pitcha för ockupationskrig när vi vet hur ni historiskt ställer er till det. Den historiska nazismen var väldigt innovativa med att sälja in diverse ockupationskrig - till exempel den mot Danmark då man angrep före man ens kom på idén att ge det någon form av legitimitet (”beskydd” blev den halvhjärtade förklaringen 24 timmar efter själva ockupationen).

För oss som inte tror på att ockupationskrig och terrorbombningar är svaret på alla problem behöver man alltså inte en regelrätt militär invasion för att problematisera Ukraina - den fanns redan där innan. Vad än den lilla chansen Ryssland hade kunnat göra åt saken tidigare har nu helt försvunnit iom 24 Februari. De skrattretande förklaringarna på problematiska tatueringar, våldtäkter, ”homosexualitet”, enskilda övergrepp osv kan väldigt enkelt svepas bort av Västs propagandaöverläge och framställa det för vad det är: ett angrepp för att kunna kontrollera och utöva inflytande på ett land med förevändningar som kan låta aptitretande för vissa men som i själva verket har väldigt lite med saken att göra.
Citera
2022-06-08, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Galet vacker drönarfilm https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1534449225148276737?s=20&t=ADWFB1PDCeG_zjgvhK2ZKw

Oussch!

Det där skulle nästan kunna få mig att slanta upp ett par dollar för en NFT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in