2022-06-08, 10:20
Medlem
oresundsbroens avatar
Inne på 6e arbetsdagen och fortfarande inte fått sms om mitt nationella ID kort.
Citera
2022-06-08, 11:04
Medlem
Callebiltes avatar
Hämtade ut nytt pass för några veckor sedan och det var en tragisk upplevelse.

Hela polisstationen bemannades av bitterfittor med PMS. Alla satt och glodde in i sina datorskärmar. De tryckte fram nästa nummer men personen som hade det hade väl ledsnat och dök inte upp.. istället för att trycka fram nästa nummer när det uppenbarligen inte kommer någon sitter vederbörande och stirrar in i sin dator i 10!!! minuter innan hon trycker fram nästa nummer.

2-3 poliser står i klunga innanför och snackar och bryr sig inte ett skit om att folk står och väntar.

Hade jag varit chef där hade jag entledigat hela personalstyrkan på direkten.

Väl framme säger bitterfittan surt - kvitto på inlämningen.
När det visar sig att jag glömt ta med kvitto får jag en utskällning utan dess like varpå hon frågar mig hur hon nu ska hitta mitt pass. Inte fan vet jag hur deras system fungerar. Mer skäll. Sedan tar hon mitt leg och går till pass skåpet och fiskar upp mitt pass på 2 sekunder. Blir behandlad som värsta kriminella och när jag fått passet så sitter hon kvar och stirrar i datorn utan att trycka fram nästa nummer..

Fy fan, hade det varit i näringslivet och man bemött kunderna så hade de fått klappa ihop verksamheten på dagen.
Citera
2022-06-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzoomer32
Jag beställde pass 3 maj men har ännu inte fått sms. På polisens hemsida står det att man inte kan ringa för att få besked om status. Det står även 5-6 veckors leveranstid efter att passansökan godkänns.

Jag har inte läst igenom hela denna tråd. Någon som kan ge tips på vad man kan förvänta sig? Godkänns inte passansökan när man gör ansökan? Och hur får man reda på status utan att ringa? Och 5-6 veckor är väl för de som ansöker nu? När jag ansökte stod det en annan tidsuppskattning...

Svarar mig själv. Jag fick passet idag. 1 månad och 5 dagar tog det därmed från beställning till leverans.
Citera
2022-06-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzoomer32
Svarar mig själv. Jag fick passet idag. 1 månad och 5 dagar tog det därmed från beställning till leverans.

Tack för infon. Har 3 pass som vi gjorde 6 maj, väntar spänt på dessa och hoppas de kommer i slutet på denna vecka eller början på nästa.
Citera
2022-06-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanken1
Tack för infon. Har 3 pass som vi gjorde 6 maj, väntar spänt på dessa och hoppas de kommer i slutet på denna vecka eller början på nästa.

Sitter i samma båt som dig, 6/5 och väntan är olidlig.
Citera
2022-06-08, 13:21
Medlem
Hahhaahahaa. Gott folk: Nästa gång ni ska skaffa pass, tänk på att nu så har orimligt många skaffat pass samtidigt. Sätt en reminder december2026 på att skaffa pass istället för att "komma på det" Maj2027 för då lär ni inte hinna få dem till sommaren.
Citera
2022-06-08, 13:53
Medlem
Cyklade förbi där de hanterar passen igår och har verkligen inte någon gång sett så mycket folk där och då bokar man tid en bra tid innan, följt av att man ska ta kölapp ändå tydligen. Såg t.o.m ett flertal som satt utanför och väntade i campingstolar, alltså för tusan liksom!
Citera
2022-06-08, 14:41
Medlem
Som jag skrev innan, fixade pass den 4/5 och nu svarade polisen att status är "klart för leverans" och att det borde komma ett sms under nästa vecka. Ja, det borde ju det......
Citera
2022-06-08, 16:00
Medlem
Jag var nyss till Polisen i Västerås.
Polisen sa att flera som hade ansökt i början av Maj inte fått passen än. Men att de inte fått in några pass sedan i Fredags så de väntar en stor leverans inom kort av pass. Jag skulle ha is i magen och han trodde att jag skulle få mitt pass innan den 19/6 då mitt flyg går (ansökte 13/5).

Han kunde inte svara på vilket datum som tillverkas i dagsläget då fabriken är inom "sekretess" och får inte ge ut någon information till Polisen.

Ang provisoriskpass ansökan så sa han att jag borde ställa mig i kö minst 2dygn för att vara säker på att få ett provisoriskt pass. Det var sjukt många som satt i tältstolar utanför polisen idag.

Härligt! Bara att gilla läget
Citera
2022-06-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanken1
Ansökte också 6e maj.
Mailade idag och de var ej tillverkade.
Håller tummarna för oss.
Citera
2022-06-08, 17:49
Medlem
Wow många som sökt 6e. om ni får innan helgen vore ett jävligt gott tecken på att dom har koll på bitarna. Då vet jag vad som väntar mig ungefärligt.
Grattis till er som redan fått 🤞
Citera
2022-06-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutareen
Ansökte också 6e maj.
Mailade idag och de var ej tillverkade.
Håller tummarna för oss.

Vem mailade du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera