2022-06-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Just pennalismen inom den ryska armén är ett stort problem för moralen och slutligen funktionen på operativ nivå. Det skapar nämligen en spricka mellan manskap och befäl och den ryska armén liknar på många sätt hur de arabiska ländernas arméer fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Frågan är om det är sjukare att läsa om att någon skriver om det - eller att ryssjävla befäl gör just det, lindar ståltråd runt pungkulorna på sina soldater och sätter fast dem i elementet.
Det sjuka är att någon kan tro att det är sant.
Citera
2022-06-08, 09:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror det är viktigt att vi försöker förstå Ukraina, som det ser ut idag. Hela Ukraina med allt vad det innehåller. Och när man då hör om homosexuella våldtäkter samtidigt som man vet att ryssarna har hittat trans- och homopropaganda riktad till förskolebarn i områden de befriat så kanske man förstår mer? Och vad betyder neonazismen och satanismen som släppts lös och uppmuntrats i landet? Vi vet att i USA så ägnade den djupa staten stor möda åt att fylla normal nazism med sjuka saker som homosexualitet, satanism, pedofili, misantropi etc. Vi såg det med Atomwaffen t.ex. Och vidare vet vi att Atomwaffen var den amerikanska grupp som tydligast hade kopplingar till Ukraina. Vi försöker lägga pusslet här. Ingenting existerar i ett vakum, inte ens ukrainska homosexuella våldtäkter i armén. Jag menar att en sån nyhet inte är att "gräva i botten på tunnan", det är att utvidga sin förståelse för konceptet "Ukraina" och vad det verkligen är idag.

Ja, det är typiskt nazister att ge trans- och homopropaganda till barn. Nazismen har ju alltid tyckt det är viktigt med hbtq-frågor.

Men detta ger ändå inte Ryssland rätt att invadera Ukraina.
Citera
2022-06-08, 09:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nä. Det är svårt att ta till sig att Ukrainarna skulle vara lika morbida som Ryssarna - om du inte kan presentera belägg för det.

Att kvartal och finska yle utgör basen i den antiryska propagandan är en nyhet, åtminstone för mig.

Vilka fler medier är förbjudna att läsa, enligt dig? Twitter?
Vilka medier har jag påstått " utgör basen i den antiryska propagandan"?
Vilka medier är förbjudna enligt mig?
Som sagt, du är hjärntvättad och jag slösar inte mera energi på dig.
Citera
2022-06-08, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded

Que?!

Så du menar - på fullt allvar - att fallet Andrej Sytjev är uppdiktat?

Att bilderna och artiklarna om honom när han utsätts för homo-sex-pennalismen är påhittade?

Att bilderna och artiklarna om honom när han (rullstolsbunden) får komma hem, är påhittade?

https://lindrighuliganism.wordpress.com/2007/06/01/menige-sytjev-har-fatt-komma-hem/

Att bilderna och artiklarna på de stackars satarna som fick fängelsestraff för övergreppen är osanna?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yv5vmR/fyra-ars-fangelse-for-andrejs-plagoande

Du förnekar till och med att allas er proryska idol Putin har uttalat sig om det här, och fördömt det. Oklart varför dock, efter att ha sett vad den ryska armén gör i Ukraina.

https://svenska.yle.fi/a/7-147023

"3 000 ryska beväringar dör eller begår självmord varje år på grund av de övergrepp som rekryter utsätts för. Militären bekräftar inte siffran, men pennalismen i armén är till den grad utbredd att många föräldrar tar till mutor för att se till att deras söner inte behöver rycka in. Bara elva procent av de värnpliktiga gör värnplikten."

Tja.

Du har precis gett faktaresistent ett ansikte!
Citera
2022-06-08, 09:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du hittar inget alltså? Då kan det inte finnas mycket. Jag kan till och med hitta exempel i Sverige, från ledningsregementet, men du hittar ingenting från Ukraina utan länkar till töntiga bilder?
Du läste inte ens mitt inlägg på ett fåtal ord. Orsaken är att det är meningslöst att lägga tid på att länka till någon som antingen struntar i att läsa eller hävdar att det kommer från en prorysk källa.
Vad är det med bilderna som är töntigt?
Citera
2022-06-08, 09:54
Medlem
Citat:

Varför tror du inte på detta? Det är väldokumenterat under lång tid och alla i Ryssland känner till det. Alltså pennalism, inte att alla ryska soldater våldtas och andra överdrifter.
Citera
2022-06-08, 09:55
Medlem
Citat:

Det räcker med att kolla på videos på nätet om vad fulla ryssar hittar på.
Då kan man tro på vad som helst faktiskt.
Citera
2022-06-08, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vilka medier har jag påstått " utgör basen i den antiryska propagandan"?
Vilka medier är förbjudna enligt mig?
Som sagt, du är hjärntvättad och jag slösar inte mera energi på dig.

Har du blivit senil?

Jag länkar till Kvartal och Yle.

Och du påstår att jag har gått på den antiryska propagandan.

I min värld är det ett klockrent påståendesamband.

Läs inte Kvartal. Läs inte Yle.

Läs enbart anti-antirysk propaganda.

Och då frågar jag dig, vilka är de?

Det borde du kunna svara på.

Annars är du ju ingenting annat än en tom skrammeltunna!
Citera
2022-06-08, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Du ar otaku. Ena dagen pariah, nasta dag basta van. Bara leverera mer olja sa ar du kompis igen. Senildementa Biden pratar men inte forstar, det kallas for alzheimer. USA en supermakt med denna gamling som overbefalhavare. Give me a break.

Det säger fortfarande att Ryssland är jordens avskräde.
Citera
2022-06-08, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du läste inte ens mitt inlägg på ett fåtal ord. Orsaken är att det är meningslöst att lägga tid på att länka till någon som antingen struntar i att läsa eller hävdar att det kommer från en prorysk källa.
Vad är det med bilderna som är töntigt?

Inte töntigt.

Men bilderna visar en grupp soldater i krigsmundering eller uniformer, långt ifrån övergrepssbilderna som vi trodde att du skulle länka till.

Så inte töntigt.

Men intetsägande.

Eller "-varför länkar dumfan till de där bilderna? De är ju snarare marknadsföring för att bli soldat i den ukrainska armén!".

Inte mer än så, alltså.
Citera
2022-06-08, 10:04
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är det inte troligt att de kommer att användas som valuta i fredsförhandlingarna? Zelensky kanske inte vågar låta ukrainska barnfamiljer hamna i Gulag, det skulle se illa ut i hemmaopinionen? Kanske bättre att lämna allt öster om Kyiv till Ryssland och få befolkningen tillbaka oavsett hur det gick i kriget, typ.

Vad gör putin om Ukraina inte vill böja sig framåt och låta invasionsmakten diktera samtliga villkor? Mörda oskyldiga familjer eller vägra låta dom återvända till sina egna hem?
Citera
2022-06-08, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Vad gör putin om Ukraina inte vill böja sig framåt och låta invasionsmakten diktera samtliga villkor? Mörda oskyldiga familjer eller vägra låta dom återvända till sina egna hem?

Det där har jag också funderat över.

Vad tänker Putin göra, när han efter halva kriget har dött och ska begravas.

Har han förberett ett kösystem för alla som vill pissa på hans lik? Alla som vill pissa på hans grav?

Och nu pratar jag inte ukrainare utan alla de tusentals unga män som har förlorat en arm, ett ben, fått magen sönderskjuten eller förlorat halva hjärninnehållet.

Eller anhöriga till alla dessa tiotusentals soldater som fått sätta livet till, för att han skulle avnazifiera 30 soldater i Azov-bataljonen.

Hur tänker de organisera detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in