Citat:
Jag följer utvecklingen varje dag och hämtar information från båda sidorna , Ryssarna går framåt sakta men säkert och använder sig av artilleri för att mala ner dom Ukrainska linjerna.
Detta kostar UA hundra tals liv varje dag. Ukrainas strategi att försvara varje liten by och stad funkar inte i längden då det kostar massor av liv och det i sin tur sätter mer press på Zelensky till att förhandla.
Min poäng är att NATO har övergett UA och många börjar snart att inse detta. Ryssarna har i princip oändligt med artilleri och kan hålla på så här i år, ge det några månader så kommer UA böna om förhandlingar och då kommer det kosta dom mycket mer än vid dom första förhandlingarna.
Detta kostar UA hundra tals liv varje dag. Ukrainas strategi att försvara varje liten by och stad funkar inte i längden då det kostar massor av liv och det i sin tur sätter mer press på Zelensky till att förhandla.
Min poäng är att NATO har övergett UA och många börjar snart att inse detta. Ryssarna har i princip oändligt med artilleri och kan hålla på så här i år, ge det några månader så kommer UA böna om förhandlingar och då kommer det kosta dom mycket mer än vid dom första förhandlingarna.
Jag tycker att det verkar som om man från USA:s och Natos sida skruvar åt tumskruven mera och mera genom nya stora och alltmer sofistikerade vapenleveranser till Ukraina. Ryssarna förlorar också en massa vapen och dom har ingen vapenleverantör som täcker upp de stora förlusterna i den takt som soldater stupar och krigsmateriel förbrukas. Dessutom använder ryssarna en del västteknologi i sina vapen som de inte får tag i under rådande embargo mot Ryssland. Ryssland är hopplöst i bakvatten då det gäller militär kapacitet jämfört med USA och Nato. Både Ukraina och Ryssland förlorar varje dag krigsmateriel och soldater i en skrämmande omfattning.
Det har blivit ett Moment 22 över det hela. Ingen kommer objektivt att kunna anse sig som vinnare i detta fullständigt meningslös barbariska krig.