Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Varför vill du ha den där fula och invasiva arten hemma? Odla lite popcornkärnor istället.
Dels av anledningarna som jag angav i huvudinlägget, och sen också för att jag tycker att det är en ganska häftig växt. Det är växtrikets honey badger typ. Den bryr sig inte om man asfalterar över den, den tränger sig bara igenom, eller om man klipper sönder den, den triggas bara att bli mer aggressiv att sprida sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klas-Brynolf
Jag avråder dig till det där. Detta gör jag för att vara snäll och önskar dig inte problem i framtiden.
Vad för problem skulle odling i kruka inomhus kunna leda till? Visst att den är livskraftig och sprider sig aggressivt, men den lär ju inte börja växa i parketten bara så där, den måste ju åtminstone ha jord.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeggyOlson
Om du planterar den på tomten kan huset (och grannens) bli mycket svårt att sälja sen.
Att plantera på tomten är en dålig idé, definitivt. Men jag pratar om att ha i kruka, inomhus.
Citat:
Ursprungligen postat av
casii
Kan rekommendera Kiwi istället.
Hade en i min gamla lägenhet som jag pysslade med.
Den blev en grön jätte med stora frodiga blad.
Låter som ett projekt som säkert är kul, och tar väldigt lång tid, men det är inte riktigt vad jag är ute efter.