2022-06-07, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Ja. Och förutom det där kletiga rysstroll-tramset du har hållit på med sedan du skapade ditt Flashback-konto för bara ett par veckor sedan så har du segervisst deklarerat att "snart" är det över, snart har ryssarna nått den avgörande segern!

Så, när inträffar det?

"Snart"?

"idag"?

"Imorgon"?

"Nästa vecka"?
Vilken tröttsam diskussion. Jag har aldrig kommit med någon tidsplan. Jag säger att det kommer att gå snabbare än vad en del andra tror som tror att detta ska hålla på hela året.

Men okej, britterna talar om två veckor till Donbass är ockuperat och striden är över.

Jag tror nog att det tar lite längre tid än så.
Citera
2022-06-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror att många missar denna poäng.

Putin gjorde det uppenbarligen, och alla ryssar som våldtagit och mördat från norr till söder i ukraina.

Jag börjar tro att du är rätt ensam med din påäng, kan du utveckla den

Citat:
Ryssland har hittills krigat i områden som inte betraktas som ukrainska av regimen i Kiev.
Det är ju objektivt och rationellt en lögn som gränsar till sinnesjukdom alt en kognetiv förmåga någonstans mellan en 6månaders bebis och en 2v gammal kattunge.

Citat:
Det är anledningen till att man kan använda civila som skydd och att man inte tvekar att bomba städer.
Det bygger ju på ytterliggare objektivoch rationellt motsatsförhållande, ryssarna har ju avsiktligt och militärstrategiskt siktat på och dödat civila. från eldledning mot civila (utan avsikt eller försök till att ta terrängen ifråga) till enskilda förband och enheter som öppnar verkanseld mot civila.

Citat:
Och det är naturligtvis anledningen till att ryssarna tar sig fram långsamt och metodiskt, med så få civila offer som möjligt.

Jag vet inte om du saknar förmågan att räkna, men när du säger "så få civilia offer som möjligt" vad jmf du med då, oavsett om du räknar bekräftade döda (vi snackar altso de som identiferats och "begravts") eller uppskattningar så snackar vi om den brutalaste militäroperationen mot civila under vår livstid.... (jag är 40år)
Senast redigerad av slö 2022-06-07 kl. 19:46.
Citera
2022-06-07, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vilken tröttsam diskussion. Jag har aldrig kommit med någon tidsplan. Jag säger att det kommer att gå snabbare än vad en del andra tror som tror att detta ska hålla på hela året.

Men okej, britterna talar om två veckor till Donbass är ockuperat och striden är över.

Jag tror nog att det tar lite längre tid än så.

Tröttsam?

För att någon annan användare på Flashback synar dina patetiska påståenden?

För att du blir tvungen att stå för de inlägg som du gjort under din 2 veckor långa "karriär"?

Så. Två veckor från nu - 4 veckor efter att du skrev att kriget snart skulle vara över - då är kriget över?

Och om det inte är det - då är du ingenting annat än trött, faktaresistent haschpundare som aldrig någonsin gett uttryck för en vettig tanke?
Citera
2022-06-07, 19:50
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Alltså, jag brukar inte hålla flikarna öppna någon längre tid efter jag har läst dem. Du får faktiskt gå tillbaka i mina inlägg om du vill se något. Jag har länkat till fler västmedia och det går att hitta dem själv därute. Som denna:

https://archive.ph/L3CoF

Du är ju helsnurrig. En länk till en gammal skärmdump där man spekulerar om ett bakslag för Ukraina. Det får du till

Citat:
Mycket talar för att ryssarna går en militär seger i Ukraina till mötes t.o.m. enl. många väst-analytiker

Om det är många borde du kunna skaka fram ett par riktiga länkar som faktiskt påstår det du skriver. Men det kan du inte, för det finns inte.
Citera
2022-06-07, 19:51
Bannlyst
Nu har jag kommit på det.

Ryssarna kör en lajvversion av sänka skepp!

https://twitter.com/ChristopherJM/status/1534215695231336450
Citera
2022-06-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nej-SlavaUkraini
Se hur rysk robot rensar minor på Mariupol-stranden. Dessa gruvor installerades av ukrainska nazister:
https://youtu.be/hbjeYXPWYjo

Oj, nu stötte översättningsprogranmet på patrull.

Skämtar du eller är du ett skämt?
Citera
2022-06-07, 19:52
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nej-SlavaUkraini
Se hur rysk robot rensar minor på Mariupol-stranden. Dessa gruvor installerades av ukrainska nazister:
https://youtu.be/hbjeYXPWYjo
Gruvor??
Citera
2022-06-07, 19:52
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

Länk?

Näää. Fanns visst inga britter som sa så på verifierbara källor.

Varför trollar ni så dåligt?
Citera
2022-06-07, 19:54
Medlem
Naofumis avatar
Kiev is tired of war

A fresh batch of rumors has arrived from Kiev. Sources say that the city and residents are tired of the war. Arestovich knowingly began to actively change shoes a week ago.

Direct quote: "everyone is tired of the lies of Zelensky and his entourage."

Prices beat all conceivable records. Gasoline costs 70 grams (160 rubles) per liter and you still have to try to buy it. In Nikolaev and Odessa, the situation is worse.

According to the source, even fierce Ukrainians began to change their shoes. Almost everyone buried a friend. The glamorous Kyiv Terodefence all fled to the huts. Nobody wants to go to the front.

The war of attrition is bearing fruit. The Ukrainians seem to be at war with the Russians. It’s not for nothing that Zelensky ’s rhetoric has changed so much , who was made clear that because of Ukraine, the Western world is not going to die in the fire of nuclear conflagrations.

https://t-me.translate.goog/igorstrelkov?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_ x_tr_pto=wapp
Citera
2022-06-07, 19:55
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Länk?

Näää. Fanns visst inga britter som sa så på verifierbara källor.

Varför trollar ni så dåligt?
Det är rena desperationen. De behöver en seger så fort som möjligt så att deras bild av Pissland inte går i graven...
Citera
2022-06-07, 19:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Jag förutsätter att det kommer genomföras i alla ryska län som en sympatiåtgärd där man får välja på Ryssland, närmaste grannland och självständighet, eller är du inte demokrat?

Ja varför ska jag gilla detta???? Tycker du det är okej? Jag förstår att Ryssland agerade tillslut i Donbass.

Ukrinska soldater misshandlar civila i Donbass.. varning för våldsamt innehåll!
https://youtu.be/SwAUnI8W_H4
Citera
2022-06-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Ryssar intervjuas om sanktionerna https://youtu.be/dXYnP5gVwD4
Intressanta kommentarer, de skulle bara veta vad som kommer om något år eller två.
Några hundratusen har redan blivit arbetslösa, några miljoner kommer att bli.

Rysslands industri är döende och värre kommer det att bli. Försvarsindustrin står i princip stilla, det är Rysslands största arbetsgivare. Resten kommer snart att stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in