Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Jag tror att många missar denna poäng.
Putin gjorde det uppenbarligen, och alla ryssar som våldtagit och mördat från norr till söder i ukraina.
Jag börjar tro att du är rätt ensam med din påäng, kan du utveckla den
Citat:
Ryssland har hittills krigat i områden som inte betraktas som ukrainska av regimen i Kiev.
Det är ju objektivt och rationellt en lögn som gränsar till sinnesjukdom alt en kognetiv förmåga någonstans mellan en 6månaders bebis och en 2v gammal kattunge.
Citat:
Det är anledningen till att man kan använda civila som skydd och att man inte tvekar att bomba städer.
Det bygger ju på ytterliggare objektivoch rationellt motsatsförhållande, ryssarna har ju avsiktligt och militärstrategiskt siktat på och dödat civila. från eldledning mot civila (utan avsikt eller försök till att ta terrängen ifråga) till enskilda förband och enheter som öppnar verkanseld mot civila.
Citat:
Och det är naturligtvis anledningen till att ryssarna tar sig fram långsamt och metodiskt, med så få civila offer som möjligt.
Jag vet inte om du saknar förmågan att räkna, men när du säger "så få civilia offer som möjligt" vad jmf du med då, oavsett om du räknar bekräftade döda (vi snackar altso de som identiferats och "begravts") eller uppskattningar så snackar vi om den brutalaste militäroperationen mot civila under vår livstid.... (jag är 40år)