2022-06-07, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
och så återkommer vi till förnekelsen och de 42 lögnerna för att hävda att det bara var en trafikstockning utanför Kiev. Inte ens en idiot av rang köper dessa upprepade mantra
Det finns säkert flera förklaringar och jag har redovisat flen del era bland annat de med ryssarnas lite väl optimistiska förhoppningar på.

Men att tro att man var ute efter att invaderade Kiev eller hela landet med en sådan stor styrka då har man inte basala kunskaper om militär strategi.

Däremot kan jag hålla med om att inte ryssarna gör detta enligt västs playbook och det har förvirrat flera bedömare.
Citera
2022-06-07, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Kan du definiera det där uttrycket.

Går det att identifiera "verkligen tagit".

Är det områden utan tvättmaskiner?

Områden där man våldtagit varenda barn under 10 år?

Områden där alla kvinnor går troslösa eftersom de ryska skitsoldaterna har snott dem och skickat hem dem till fruar och flickvänner?

Kan du idag räkna upp de områden som Ryssarna "verkligen har tagit". Och som de inte tänker släppa, vad som än händer?

Du verkar ju kunna det här.

Kherson?
De kartor som man lägger ut nu kan man nog betrakta som att de beskriver det verkliga läget.

Kherson? Lika otroligt att man skulle förlora något där som den ukrainska offensiven i Severodonetsk.
Citera
2022-06-07, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Verkligheten förändras inte bara för att du inte förstår den, att dina argument inte tål ens ett enkelt möte med den tyder på att dina känslor styr dig fel, om du nu hade haft förmågan att inte låta dem kontrolera dig.

och tyvärr, det finns inget copium mot kognetiv dissonans, byt binda, ät choklad, göm dig under en filt, det är ingen lösning, men du kanske känner dig bättre, en liten stund.....
Men snälla du, flera västerländska källor har beskrivit det så på sistone att ryssarna är på väg mot en militär seger i Donbass. Flera stycken.

Och nu också Zelensky.
Citera
2022-06-07, 19:21
Bannlyst
Alltså.

Är det någon halhyfsat begåvad individ som kan förklara vad i helvetet ryssjäveln siktar på?

Eller förväntas uppnå?

Så stora sättpotatis finns inte!

https://twitter.com/ChristopherJM/status/1534215695231336450
Citera
2022-06-07, 19:21
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det finns säkert flera förklaringar och jag har redovisat flen del era bland annat de med ryssarnas lite väl optimistiska förhoppningar på.

Men att tro att man var ute efter att invaderade Kiev eller hela landet med en sådan stor styrka då har man inte basala kunskaper om militär strategi.

Däremot kan jag hålla med om att inte ryssarna gör detta enligt västs playbook och det har förvirrat flera bedömare.
Det kallas arrogans och nonchalans i militära misstag. Ni försökte ta hela landet men trampade på en gigantisk mina...
Citera
2022-06-07, 19:23
Medlem
Citat:
Men snälla du, flera västerländska källor har beskrivit det så på sistone att ryssarna är på väg mot en militär seger i Donbass. Flera stycken.

Och nu också Zelensky.

donbass...... du menar det krigshäjade gränslandet som ryssland invarderade 2014...

så inte ukraina längre?
Citera
2022-06-07, 19:24
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Jag tror du får gå tillbaka till mina inlägg och kolla. Finns flera länkar där till västmedia.

Telegramkanaler ska man inte lita på. De länkarna läger jag bara till som lite extra krydda:

https://t.me/levigodman/3052

Så du hade inga källor. Vad otroligt förvånad jag blir. Inte.
Citera
2022-06-07, 19:25
Bannlyst
Citat:

Och nu också Zelensky.

Ja. Och förutom det där kletiga rysstroll-tramset du har hållit på med sedan du skapade ditt Flashback-konto för bara ett par veckor sedan så har du segervisst deklarerat att "snart" är det över, snart har ryssarna nått den avgörande segern!

Citat:
Mycket talar för att ryssarna går en militär seger i Ukraina till mötes

Citat:
Ska vi fortsätta att inbilla oss att Ukraina går segrande ur detta, tycker du?

Citat:
Jag börjar nog luta mig åt att kriget i Ukraina går mot ett oväntat slut ganska snart faktiskt.
Hoppas jag framförallt.

Citat:
Ryssarna går mot en militär seger

Citat:
Ingen inbillar sig att Ukraina ensam skulle kunna avgå med en militär seger över Ryssland

Citat:
Jag tror faktiskt att vi kanske får se ett slut på detta tragiska spektaklet snabbare än någon föreställt sig det. Förhoppningsvis!

Citat:
Ryssarna kommer att nå en militär seger i slutändan.

Citat:
Nu däremot kör man för fullt med MLRS och artilleri mot ukrainska ställningar och det funkar säkert lika effektivt som jänkarnas strategi. Kommer att slås ut på samma sätt inom 48 timmar vid ett anfall.

Citat:
Just nu maler den ryska armén ner den ukrainska. Det finns inte mycket kvar och de vapenleveranser som nu sker kommer inte ha den minsta påverkan på utgången än att fler ukrainare dör.

Citat:
Och Ukraina har en chans menar du? Ryssland kommer att sätta in vad som krävs för att vinna det här om det så leder till allmän mobilisering.

Citat:
Ryssland vinner det här militärt

Citat:
Ryssland går mot en avgörande militär seger i Ukraina.

Så, när inträffar det?

"Snart"?

"idag"?

"Imorgon"?

"Nästa vecka"?
Citera
2022-06-07, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så din nya "förklaring" är alltså att ryssarna aldrig kontrollerade t.ex. Bucha?
Spännande.
Och när de tappar Cherson så kommer du säga att målet aldrig var att ta den staden...

*edit
Så du säger att Ryssland slängde bort elitförband i en attack mot Kiev för att...?
Och de köade upp militärpoliser på vägen till Kiev för att...?
Det förekom inga allvarliga strider runt Kiev. Det är en uppdiktad fantasi. Ryssarna led en hel del onödiga förluster där. Men man blev inte utjagad utan drog sig tillbaka. Det var också i samband med samtalen i Turkiet där Ukraina hade börjat signalerade att man skulle gå med på en del eftergifter. Vilket rann ut i sanden senare.

Det finns något som heter taktiska reträtter. Tyvärr verkar dock inte den ukrainska armén förstå konceptet.
Citera
2022-06-07, 19:28
Medlem
Tammers avatar
Ukraina måste vara Europas mest betydelsefulla land, något man inte hade en aning om innan kriget. Konflikten påverkar allting: elpriser, priset på diesel och bensin, priser på de flesta varor. Ukraina är tydligen världen största producent av jordbruksprodukter. På Nyheterna ikväll fick vi veta att det kan bli brist på svenskt kött i sommar, just p g a kriget i Ukraina (!).
Citera
2022-06-07, 19:28
Bannlyst
Citat:
De kartor som man lägger ut nu kan man nog betrakta som att de beskriver det verkliga läget.

Kherson? Lika otroligt att man skulle förlora något där som den ukrainska offensiven i Severodonetsk.

Vad har det "verkliga" läget med "verkligen tagit" att göra?

För du har ju flyttat dig från det verkliga läget minst 50 ggr i tråden nu.

Varför skyfflar du inte fram en karta som visar "verkligen tagit"?

Det kan väl inte vara så svårt, för en geopolitisk militärstrag som dig?
Citera
2022-06-07, 19:30
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:

Och nu också Zelensky.
Ni apor koncentrerar allt ert artilleri på ett litet frontavsnitt i Donbas. Det är allt ni har kvar och du kan glömma förstärkningar av militärt värde...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in