2022-06-07, 16:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du vet förstås bättre än invånarna själva!
Det är ju invånarna som intervjuas i filmen.
Citera
2022-06-07, 16:17
Medlem
WasntIt42s avatar
[quote=Ola Schubert|80505134]
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42

Fast det var inte jag som dömde, alla, ryssar. Jag ser "bara" 80-90 procent av de ryssar, som lever, i Ryssland, som "förlorade". Av de som gått i exil är, givetvis, de flesta, vettiga. Och även de ryssar som är "förlorade" kan räddas om den ryska cancersvulsten faller samman i småstater.

Men bara för att hetsa upp dig ytterligare:

Här kommer ett inslag ifrån rysk propaganda TV:

https://youtu.be/ZPn3spKYYDQ
(2.04)
Jag kommenterade ARCs lilla inlägg Ola . Sedan blev det väl lite fel med ditt inkluderande där ja. Du är inte sedd som skyldig för fördömmande so oroa sig icke. Den biten tar jag själv gärna på mig
Citera
2022-06-07, 16:19
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det kommer inte att bli något gerillakrig. Släpp det där fåniga idéerna.

Vad då fåniga, det pågar redan i t.ex. Melitopol, kryp fram ur källaren så ser du.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Kan du länka till några sådana väst-analytiker?

Jag tror inte du kan det. Obs, dina telegramlänlar kan du köra upp i röven. Jag menar verifierbara källor till erkända analytiker.
Jag tror du får gå tillbaka till mina inlägg och kolla. Finns flera länkar där till västmedia.

Telegramkanaler ska man inte lita på. De länkarna läger jag bara till som lite extra krydda:

https://t.me/levigodman/3052
Citera
Medlem
Citat:
En liten video om de oövervinnliga stridsvagnarna som Ryssland har till förfogande. Helt och hållet skapat utan västs hjälp, men med en stor portion inspiration från väst.......Bara bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=KuidQ9ang1Q
Kvalitet när den är som bäst.
Citera
2022-06-07, 16:23
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Older than Edda skriver om Kraken, en stördare version av Azov, som opererar i Kharkovområdet:
https://t.me/vysokygovorit/8078

Washington Post gör reklam för den här enheten, som av allt att döma var det mördarband som sköt ryska krigsfångar i benen i närheten av Charkov i mars:

https://www.washingtonpost.com/world/2022/06/03/ukraine-kraken-volunteer-military-unit/

Den här uppgiften i artikeln är tvivelaktig:

Citat:
The Kraken unit was formed by Azov Battalion veterans on the day Russian President Vladimir Putin launched a full-scale invasion of Ukraine in February, a military spokesman said.

Enligt vad jag kunnat läsa mig till tidigare är Kraken en enhet inom Azov.
Citera
2022-06-07, 16:25
Bannlyst
Citat:
Det är i alla fall bättre att bygga broar än att tjäna Väst som proxy-krigare.

Varför det?

Det resonemanget låter ju imbecillt.

Som att vi skulle få för oss att bygga en bro till estniska Dagö - mot Estlänningarnas vilja.

Varför skulle vi få för oss att göra det?

Om det är bättre eller sämre att ”tjäna väst som proxy-krigare” låter jag vara osagt.

Men jag är helt säker på att ingen behövde övertala Ukrainarna att slåss mot de invaderande ryssjävlarna. Det gör dom med glädje, och de står nog ut med att bli kallade för ”proxykrigare” av menlösa stolpskott som dig, så länge väst skickar duktigt med vapen.
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu börjar anledningen till varför Röda Armén skickar mer soldater till Kherson krypa fram. Brohuvudet som UAF skaffade sig för några dagar sen håller och hotar att skära av Röda Armén i norr.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1534175161850675200

Helt underbart att se mer och mer återtaget territorium, mer och mer blått på kartan när man zoomar in
https://liveuamap.com/en
: Edit fel länk
Citera
Bannlyst
Citat:
Då skall jag gladeligen svara dig eftersom att jag gillar ditt tonläge i den mer konsensusartade debatten(tappad bakom en vagn som jag är). Vad det gäller någon som helst vinst åt endera håll i denna konflikten så existerar den inte nej. Där vi överens
Vad det gäller "washingtons" förberedelser, så skall jag inte dra in för mycket av min egna vardag i det utan endast säga att du får vänta lite. Dock ja, så förbereder vi det, dock inte från det "washingtonska" viset som du vill se det på. Men ja, vi förbereder...dock tvärtom mot vad du tror. Beteendet VI här(Washington) visar och delar med oss av är utav djupt förstådda framtidsutsikter som alla mer eller mindre är gjorda och göres för att unvika direkt konfrontation. Ukraina kommer däremot inte att offras, utan det är som sagt endast försiktighet och respekt för icke skyldiga samt oskyldiga som håller tillbaks den reaktionen du undrar om varför den ej kommer. Källa - mig själv
Sedan till vad det anbelangar Sveriges del i det hela - litet svårare för mig att svara på, men som svensk i själ och hjärta så anser och tycker jag att det är underbart att äntligen se lite ståndpunkt på riktigt. Jag personligen tycker att Sverige skall deklarera än tydligare angående sitt avstånd till hur Ryssland sköter sina interna och externa handhavanden. I detta vet jag också att Sverige inte står ensamma utav både synliga och icke synliga anledningar. Men självklart skall var svensk åter igen minnas om hur åren när vansinnet i öst ständigt försökte kuva och förstöra frihet. Snabbt svar - Sverige skall fortsätta utmana Ryssland ända till Ryssland gör bort sig och går över den osynliga linjen. Det är välkomnat.
Det väsentliga i livet är att leva och låta dö skapat av en perception som är kommen utav tid(leverne) och verklig förståelse för sin egen plats i tidens rymd. Resten av den punkten lämnar jag till ett forum eller tråd som behandlar livsåskådning.

Jag förstår vart du vill komma, men jag tänker inte gå i polemik med dig angående djupare frågor än att ryssen skall ut ur Ukraina nu och till och med igår. Ukraina kommer inte vinna nej, men 'vi' kommer dränera Ryssland eftersom att det är vad moder jord bad om.
Låter mest som en massa ignorant DNC-flummeri i mina öron.

Fokuset i Washington kommer att ligga mot Kina och Taiwan framöver när man lyckats krångla sig ur denna tågolycka till mediahaveri som Ukraina kommer att urarta till. Ukraina kommer man göra allt för att hålla utanför agendan fram till mellanårsvalet i höst.
Citera
2022-06-07, 16:26
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ryssarna i Ukraina har lidit svårt efter statskuppen 2014. De ser ingen framtid i Ukraina och det är lätt att förstå. Du borde skämmas som inte fattar det.
Isåfall skall de omedelbart lämna landet och flytta dit det behagar dem finna det de önskar. Som alla andra av oss som inte gillar läget där vi lever. Dock så skall man ju självklart inte ta sig till annan plats och gnälla där med, eller ta för givet att man skall bli särbehandlad. Acklimatisering är det som skiljer apa från människa
Citera
2022-06-07, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Vad då fåniga, det pågar redan i t.ex. Melitopol, kryp fram ur källaren så ser du.
Nej, det gör det inte.
Citera
2022-06-07, 16:27
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Låter mest som en massa ignorant DNC-flummeri i mina öron.

Fokuset i Washington kommer att ligga mot Kina och Taiwan framöver när man lyckats krångla sig ur denna tågolycka till mediahaveri som Ukraina kommer att urarta till. Ukraina kommer man göra allt för att hålla utanför agendan fram till mellanårsvalet i höst.
Vad du anser eller tror om det "washingtonska" narrativet är för mig fullständigt ointressant. Och tro mig laddyo, för alla andra här också. Skomakare stanna vid din läst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in