2022-06-07, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nja, du pratade om några slags konsekvenser för det störda ledarskapet i väst eller vad du nu sa.

Sätt igång nu så att man får garva lite av dina analyser till kvällsgroggen.
Du menar att man går från klarhet till klarhet som i Sverige idag?
Citera
2022-06-07, 18:17
Bannlyst
Ser han inte precis ut som en nyanländ gymnasieflykting - Hazar - från Afghanistan?

https://twitter.com/RALee85/status/1534109448180056065
Citera
2022-06-07, 18:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Fast. Såfort maten sinar så kommer de inte att ha någon hund.

I Nödfall får de äta hunden , men jag tror inte det behövs, det finns mycket mat i Ukraina. Även om de bara kan göra potatissoppa så är det bättre än grillad hund.

Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Så här effektiva är de franska haubitsarna. 4 utslagna fordon omringar en hög med döda orcher
https://twitter.com/SputnikATONews/status/1534189962098266112?t=d4qi1y_iWZtAcuBdpKFGkg&s=19

Jag börjar tro att Ukrainas rapportering om dödade ryssar och förstörd materiel är i underkant numera med tanke på alla strider som pågår.
Citera
2022-06-07, 18:18
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vad jag vet så köper inte de afrikanska staterna lögnen om att det är Ryssland som orsakat matbristen. Man köper vetet ifrån dem istället.

Det är Ukraina som minerat farvattnen utanför sin kust och utfärdat marina varningar. Och det är Litauen som motsätter sig transport genom Vitryssland till baltiska hamnar.
Och sedan när är de behövande de som avgör rätt eller fel? Du som är så extremt objektiv och dessutom fullständigt upplyst måste ju ändå veta att detta är sekundärt
Citera
2022-06-07, 18:19
Bannlyst
Citat:
Du menar att man går från klarhet till klarhet som i Sverige idag?

Nej, jag menar ingenting alls. Men jag väntar på din glasklara, skarpa analys om vad som händer efter att "Putin vunnit kriget".

Vad tror du om sanktionerna?

Vad tror du om EU:s beroende av Rysk olja och gas på säg, 12 månaders sikt?

Eller var det några andra konsekvenser du avsåg?

Vi normalbegåvade hänger inte riktigt med i ditt överintelligenta resonemang.
Citera
2022-06-07, 18:20
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Givetvis belyses målet precis som resten av 3:e generationens PV-robot.
JA, och det var därifrån jag tog min förutfattade mening . Eftersom det kräver konstant sikteslinje till mål. Men förlåt mig för att jag tog saker för givet
Citera
2022-06-07, 18:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag trodde det hade sjunkit in hos alla att Ukrainas framgångar på sistone i bland annat Severodonetsk bara var hittepå helt och hållet. Det ser i varje fall ut att ha gått upp för Zelensky vartåt det lutar:
Ukraine cannot go on the offensive, because it is inferior to Russia in terms of military hardware, Ukrainian President Vladimir Zelensky said in an interview with the British daily The Financial Times on Tuesday.

"We are inferior [to Russia] in hardware, and therefore we cannot advance," Zelensky said. "We will sustain more losses, while saving people's lives is my priority."
De ryska ”framgångarna” är alltså att i kryptakt skjuta sig framåt samtidigt som man själv tar stora förluster och tvingas flytta trupp från andra fronter för att mäkta med.
Samtidigt nöter UA ned den ryska armén i strider i bebyggelse.
Ryssarna tvingas att börja skjuta sjömålsrobotar och skicka 60 år gamla obsoleta stridsvagnar då de saknar tillräckligt med moderna vagnar att sätta in?
På vilket sätt är ovanstående tecken på rysk ”styrka”?
Samtidigt tvingas ryssen på defensiven i Kherson och Kharkiv?
Citera
2022-06-07, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Frågan efter att man läst ditt pajasinlägg ovan blir ju varför Putin anföll Ukraina om det inte finns någon vinnare, din take på det?
Det finns nog flera skäl där. Men en sak är klar, Putin hade inte överlevt politiskt om han inte hade gjort det.

Återigen, Putin är en duva bland hökar i Kreml. Dessutom kommer ryssarna inte acceptera annat än en avgörande militär seger i Ukraina där man har säkrat de rysstrogna regionerna. Det som Putin inte har gått med på på åtta år fram tills nu.
Citera
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Vad jag vet så köper inte de afrikanska staterna lögnen om att det är Ryssland som orsakat matbristen. Man köper vetet ifrån dem istället.

Det är Ukraina som minerat farvattnen utanför sin kust och utfärdat marina varningar. Och det är Litauen som motsätter sig transport genom Vitryssland till baltiska hamnar.
Förövrigt så spelar det ju ingen som helst roll vad de afrikanska staterna tycker eller tänker. Det kommer ju som ALLTID vara vi som ser till att rädda den situationen oavsett. Eller vill du påstå att Ryssland varit en givande medlem i VÅRAT arbete utomlands också? Skämmes ta mig fan
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
JA, och det var därifrån jag tog min förutfattade mening . Eftersom det kräver konstant sikteslinje till mål. Men förlåt mig för att jag tog saker för givet
Man behöver inte belysa konstant om man skjuter på långa håll men man måste belysa i slutet av robotbanan. Men då är det för sent för besättningen att agera även om laservarnare larmar.
Citera
2022-06-07, 18:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det finns nog flera skäl där. Men en sak är klar, Putin hade inte överlevt politiskt om han inte hade gjort det.

Återigen, Putin är en duva bland hökar i Kreml. Dessutom kommer ryssarna inte acceptera annat än en avgörande militär seger i Ukraina där man har säkrat de rysstrogna regionerna. Det som Putin inte har gått med på på åtta år fram tills nu.
Eller så kollapsar den ryska krigsmakten framåt sensommaren och det blir till att rädda det som räddas kan för ryssen.
Citera
2022-06-07, 18:27
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:

Putin är en kråka bland skator (Underbara fåglar!) och inget annat. Och nu gör han med flera allt för att förbereda hans sorti på minst skadliga sätt. Självklart är han inte döende nej, men det är ju förbannat fint att luta sig tillbaks på om det skulle visa sig att planeringen inte gick some den skulle. Så genomskinligt att till och med vi 50 talister skulle garva åt det uppenbara. Som köpt ur en thriller ala' 64. Putin är inte döende, han planerar bara sin utväg från den ultimata skammen. Vi får hoppas att hans folk förstår detta med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in