2022-06-07, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag trodde det hade sjunkit in hos alla att Ukrainas framgångar på sistone i bland annat Severodonetsk bara var hittepå helt och hållet. Det ser i varje fall ut att ha gått upp för Zelensky vartåt det lutar:
Ukraine cannot go on the offensive, because it is inferior to Russia in terms of military hardware, Ukrainian President Vladimir Zelensky said in an interview with the British daily The Financial Times on Tuesday.

"We are inferior [to Russia] in hardware, and therefore we cannot advance," Zelensky said. "We will sustain more losses, while saving people's lives is my priority."

Jaha.

Sådär lät det om Kiev också. Irpin. Kharkiv. Och ett dussintal andra städer och småorter, tidigare under kriget.

Vet inte hur många gåner ni stolpskott till ryss-troll har ropat ut att "Nu har ryssland vunnit".

Är det dags nu?

Nu?

Eller nu?

Kanske nu?

Eller.....NU!?
Citera
2022-06-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterk76
Säkert flera som undrat varför intelslavaz på telegram tystnat, cirkulerar uppgifter i ryska Telegram kanaler att en man ska ha gripits av Interpol tisdag morgon.

Har bland annat avslöjat hur javelins säljs på svarta marknaden i Syrien, gåvor skickat till Ukraina. Har gett oss tusentals inlägg och uppdateringar med översättning från ryska telegram kanaler.

https://t.me/s/intelslava

Perfekt!
Citera
2022-06-07, 18:12
Bannlyst
Citat:
Jag tror att jag varit inne på det att en militär seger för ryssarna inte är lika med att man vunnit något.

Men låt mig få klargöra just detta. Jag har svårt att se några vinnare i detta.

Och egentligen, I'm just adding my two cents to a complex issue here....

Nja, du pratade om några slags konsekvenser för det störda ledarskapet i väst eller vad du nu sa.

Sätt igång nu så att man får garva lite av dina analyser till kvällsgroggen.
Citera
2022-06-07, 18:13
Medlem
Citat:
Vad säger Kyjäv Independent om saken?

Vad har det med saken att göra? Du ljög innan eller rättare sagt du hade ingen aning och prutade bara ut rysk propaganda.

Du har även våldsamma yttringar inne i Ryssland. Där är frågan om det arga ryssar eller ukrainska frihetskämpar.
Citera
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Styrdes torpeder på 40 talet med laser?
Jag hade helt fel där Sonnen! Tack för att du fick mig att kolla upp det
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror att jag varit inne på det att en militär seger för ryssarna inte är lika med att man vunnit något.

Men låt mig få klargöra just detta. Jag har svårt att se några vinnare i detta.

Och egentligen, I'm just adding my two cents to a complex issue here....

Frågan efter att man läst ditt pajasinlägg ovan blir ju varför Putin anföll Ukraina om det inte finns någon vinnare, din take på det?
Citera
2022-06-07, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Reportage från fronten i Kherson. De har dödat Wagner-trupper där. Det verkar faktiskt ganska mysigt i deras skyttegravar mellan striderna. De kan laga mat och har en hund. Det är bättre nu på sommaren än i vintras att kriga. https://www.youtube.com/watch?v=yTtINmLn5J4

Fast. Såfort maten sinar så kommer de inte att ha någon hund.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
Där är vi utav samma uppfattning. Med skillnaden att jag vet att Indien och ett antal andra stater har tänkt om och på riktigt ifrågasätter varför den bristen kom till. Som sagt, det spelkar ingen roll vad du eller någon annan tycker eller vill framföra som futuristiska gissningar. Det är kört, och det är kört i den riktningen det skall vara såklart
Vad jag vet så köper inte de afrikanska staterna lögnen om att det är Ryssland som orsakat matbristen. Man köper vetet ifrån dem istället.

Det är Ukraina som minerat farvattnen utanför sin kust och utfärdat marina varningar. Och det är Litauen som motsätter sig transport genom Vitryssland till baltiska hamnar.
Citera
Medlem
Kadeks avatar
Så här effektiva är de franska haubitsarna. 4 utslagna fordon omringar en hög med döda orcher

https://twitter.com/SputnikATONews/status/1534189962098266112?t=d4qi1y_iWZtAcuBdpKFGkg&s=19
Citera
2022-06-07, 18:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
NEJ! Och det gör inte stugna heller . Liten fin polyestertråd
Givetvis belyses målet precis som resten av 3:e generationens PV-robot.
Citera
2022-06-07, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Jaha.

Sådär lät det om Kiev också. Irpin. Kharkiv. Och ett dussintal andra städer och småorter, tidigare under kriget.

Vet inte hur många gåner ni stolpskott till ryss-troll har ropat ut att "Nu har ryssland vunnit".

Är det dags nu?

Nu?

Eller nu?

Kanske nu?

Eller.....NU!?
Har jag ens sagt något om det? Att det har hänt?

Och kan du försöka formulera dig bättre så kommer du att få utförligare svar.
Citera
2022-06-07, 18:16
Medlem
Citat:
Kortfattat nu. Ryssarna börjar närma sig sina militära territoriella mål. Det de har kvar är huvudmålen demilitarisering och denazifiering av hela landet. Lyssnade precis på ett samtal där man sa att det kommer att dra ut på tiden. Det tror inte jag och vi kommer att se det ukrainska försvaret ganska snart förlora sin kohesion om man ska använda ett fint ord. Och då menar jag inte bara materiellt och manskap utan även det psykologiska. Man kommer helt enkelt få slut på politiskt motiverade soldater. Forbollshulliganerna från Kharkiv gick åt i Azovstal och när "Missiles and nukes" säger att de inte tänker lägga ut några bilder från upprensningsaktionen i Mariupol då är det säkert illa. Kvar är typ nassarna i Lviv och i Kiev och jag tror att ett militärt nederlag i Donbass får större konsekvenser än vad andra tror.

Men vad händer sedan? Nu menar jag inte de direkta följderna av Rysslands seger. Jag tänker mer hur det politiska läget kommer att bli mär detta inträffar samtidigt som bensin- och dieselpriserna passerat 30 kr/litern med bred marginal och den europeiska eliten står där som de fånar de är.

Vad får det för konsekvenser?

Jag har sett film idag i UA TV english från fronten nära Kherson. Mer motiverade soldater går knappt att finna. Det är utrustningen som verkar lite knackig man är ju inkörd på gammal material från Sovjetunionen. Så glöm det här att stridsmoralen sjunker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in