2022-06-07, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Jo, det gör det. Det pågår en kontinuerlig avskjutning av bottenskrapet till officiella ryssjävlar i de i Ukraina av ryssland ockuperade områdena.

Att du har missat det förklarar en hel del av ditt värdelösa ryss-trolls-resonemang, som baserar sig på fakta dragen ur din röv eller hämtat från 10 000 meters höjd, rakt ut från det blå.

Jag skulle tro att ukrainarna har lagt upp det, ungefär som en svensk älgjakt, så att inte enbart några får glädjen att skjuta av.

Man får tilldelning på säg, 5 ryssjävlar. Sen får man söka extra tilldelning när man uppnått kvoten.
Jag trodde det hade sjunkit in hos alla att Ukrainas framgångar på sistone i bland annat Severodonetsk bara var hittepå helt och hållet. Det ser i varje fall ut att ha gått upp för Zelensky vartåt det lutar:
Ukraine cannot go on the offensive, because it is inferior to Russia in terms of military hardware, Ukrainian President Vladimir Zelensky said in an interview with the British daily The Financial Times on Tuesday.

"We are inferior [to Russia] in hardware, and therefore we cannot advance," Zelensky said. "We will sustain more losses, while saving people's lives is my priority."
Citera
2022-06-07, 18:06
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Styrdes torpeder på 40 talet med laser?
Skall vara ärlig och säga att jag aldrig har blivigt mer introduread till stugna, så jag kan ha fel . Men utav vad jag sett hur de beter sig så skulle jag säga trådbaserat utan tvekan ja. Men som sagt, fel kan jag ha
Citera
2022-06-07, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
Kortfattat nu - konsekvenserna är som sådana att vi lägger oss i lite mer. Och ju mer det försöks att utvinna vad du förtäljer, desto mer kommer vi lägga oss i. Det är över sedan länge...Det är bara det att ryssen inte förstår det faktumet. Som du sade angående 'Washingtonska' tankebanor......jo, du har rätt, men missade åt vilket håll
Jag är ganska övertygad med den sociala oro som eventuellt matbrist i världen får framåt vintern att ett annat tonläge kommer att råda.
Citera
2022-06-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag trodde det hade sjunkit in hos alla att Ukrainas framgångar på sistone i bland annat Severodonetsk bara var hittepå helt och hållet. Det ser i varje fall ut att ha gått upp för Zelensky vartåt det lutar:
Ukraine cannot go on the offensive, because it is inferior to Russia in terms of military hardware, Ukrainian President Vladimir Zelensky said in an interview with the British daily The Financial Times on Tuesday.

"We are inferior [to Russia] in hardware, and therefore we cannot advance," Zelensky said. "We will sustain more losses, while saving people's lives is my priority."

Ge dig nu, Ryssarna har T62 i Ukraina och skall skicka ned årets värnpliktiga i slutet Juni - Juli.

USA har nu tränat 23 000 ukrainska soldater och Europa väl lika många, dom har nu tre månaders västlig träning 4-6-8 brigader med det senaste roliga från väst.

Hur fan tror du själv det här kommer gå, T62 mot Leopard 2, tänk lite nu.
Citera
2022-06-07, 18:09
Medlem
Citat:
Jag är ganska övertygad med den sociala oro som eventuellt matbrist i världen får framåt vintern att ett annat tonläge kommer att råda.
''

Låter som du inte är speciellt upprörd över vad Putin gör här, svält i världen...
Citera
2022-06-07, 18:09
Bannlyst
Är det det här som kallas strid i bebyggelse?

Ukrainare som prickskjuter sönder en T-72:a och 3 3 BTR-82r i Donetsk.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1533103853620576256
Citera
2022-06-07, 18:10
Bannlyst
Citat:
Varför utvecklar du inte det, lite.

Så att vi normalbegåvade individer kan få oss ett riktigt gott skratt.
Jag tror att jag varit inne på det att en militär seger för ryssarna inte är lika med att man vunnit något.

Men låt mig få klargöra just detta. Jag har svårt att se några vinnare i detta.

Och egentligen, I'm just adding my two cents to a complex issue here....
Citera
2022-06-07, 18:10
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Där är vi utav samma uppfattning. Med skillnaden att jag vet att Indien och ett antal andra stater har tänkt om och på riktigt ifrågasätter varför den bristen kom till. Som sagt, det spelkar ingen roll vad du eller någon annan tycker eller vill framföra som futuristiska gissningar. Det är kört, och det är kört i den riktningen det skall vara såklart
Citera
2022-06-07, 18:11
Medlem
Citat:
F-n, undrar om vi inte borde köpa in några av de här Stugna-grejorna även till det svenska försvaret.

Det verkar ju helt uppenbart att de gör sitt jobb, iallafall mot rysk skiturustning, och det är väl det som räknas? Några andra länder lär vi inte se försöka invadera oss.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1533261669362810880

Edit: Räkna på tiden så är det nästan snudd på att man kan gissa att den skjuter längre än angivna specs.

Och - om jag förstått ukrainskan rätt - nästa version har en automatisk "posta till twitter" funktion.
Riktig observation, med tanke på robotens maxhastighet så var målet en bra bit över fem km dock inte mer än sex. Imponerande!
Citera
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Jag har Putin på speed dial. Så det så!

Tror jag lika mycket på som Ryssland lyckas med sin lilla speciella operation.
Senast redigerad av exceptional 2022-06-07 kl. 18:14. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Mm. men kanadensarna plockade inte bort de från sina

Bra,, men tre stycken? Jävligt sorgligt dock att amerikanarna gjorde så. Det var ju ändå därifrån som kvantiteten kom.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Reportage från fronten i Kherson. De har dödat Wagner-trupper där. Det verkar faktiskt ganska mysigt i deras skyttegravar mellan striderna. De kan laga mat och har en hund. Det är bättre nu på sommaren än i vintras att kriga. https://www.youtube.com/watch?v=yTtINmLn5J4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in