2022-06-07, 14:33
Medlem
WasntIt42s avatar
[quote=Arccosinus|80504416]
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, det bar intressant läsning som visa på den ryska cancersvulstens slutmål:

Det är lätt att förstå att alla människor hatar ryssar.
Din fetning säger allt där ja. Ett ödmjukt sätt att säga det som inte bör sägas. Men så rätt, och till och med mot ens vilja.
Citera
2022-06-07, 14:35
Medlem
StigaSols avatar
Här är nog anledningen till varför man ger blanka fan i Ukrainarna och bombar hej vilt. Vilken vidrig typ.

"Rysslands tidigare president och premiärminister Dmitrij Medvedev har kommit med ett hotfullt uttalande på sin Telegramkanal under tisdagen.

"Jag får ofta frågan om varför mina Telegraminlägg är så hårda. Svaret är för att jag hatar dem. De är fanskap och nördar. De vill se döden för oss, Ryssland. Och så länge jag lever kommer jag göra allt för att få dem att försvinna", skriver Medvedev som numera är ordförande i landets säkerhetsråd.

Oscar Jonsson, doktor i rysk krigföring och forskare vid Försvarshögskolan, skriver på Twitter att uttalandet kan ge förklaringar till varför Ryssland agerar som de gör i Ukraina.

"Jag tror att detta är viktigt att ställa bredvid alla "stora geopolitiska"-förklaringar till varför kriget pågår, och varför det utkämpas som det gör", skriver han."

Expressen
Citera
2022-06-07, 14:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ryssjävlarna som styr i Mariupol har satt stan i karantän pga kolera.
Detta på grund av att dåligt begravda kroppar och brist på rent vatten. Källa Svt text.
Nu är säkert ryssarna och ni Putlerfans nöjda med befrielsen av den staden.

Ryssland sprider bokstavligen alla medeltidens fasor.
Citera
2022-06-07, 14:41
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Här är nog anledningen till varför man ger blanka fan i Ukrainarna och bombar hej vilt. Vilken vidrig typ.

"Rysslands tidigare president och premiärminister Dmitrij Medvedev har kommit med ett hotfullt uttalande på sin Telegramkanal under tisdagen.

"Jag får ofta frågan om varför mina Telegraminlägg är så hårda. Svaret är för att jag hatar dem. De är fanskap och nördar. De vill se döden för oss, Ryssland. Och så länge jag lever kommer jag göra allt för att få dem att försvinna", skriver Medvedev som numera är ordförande i landets säkerhetsråd.

Oscar Jonsson, doktor i rysk krigföring och forskare vid Försvarshögskolan, skriver på Twitter att uttalandet kan ge förklaringar till varför Ryssland agerar som de gör i Ukraina.

"Jag tror att detta är viktigt att ställa bredvid alla "stora geopolitiska"-förklaringar till varför kriget pågår, och varför det utkämpas som det gör", skriver han."

Expressen
Där kom ännu en liten bit sanning upp i dagern igen ja. Men det handlar ju om att befria Donbass och röja bort 300 nazister.......eller. Detta måste ju vara västerlänsk propaganda och inget som Medvedev sagt såklart. Ungefär som allt annat utav uppenbar verklighet de bjuder oss på från stronk Russia. Samtidigt undrar de varför så många betvivlar deras agenda......jo.....only in Russia, only in Russia
Citera
2022-06-07, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol

Observera att nickedockan Meedvedev inte angav någon nation.

Det där uttalandet omfattar naturligtvis alla tidigare sovjetrepubliker.

Estland. Lettland. Litauen. Moldavien.

Förmodligen även Polen. Ungern. Tjeckien. På vägen mot Finland och Sverige.

De är ju inte friska, nånstans, ryssjävlarna.
Citera
2022-06-07, 14:47
Medlem
WasntIt42s avatar
En liten video om de oövervinnliga stridsvagnarna som Ryssland har till förfogande. Helt och hållet skapat utan västs hjälp, men med en stor portion inspiration från väst.......Bara bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=KuidQ9ang1Q
Citera
2022-06-07, 14:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Azov regementet byggs upp på nytt och hundratals nya ukrainska patrioter går med förbandet. Deras bedrift i Mariupol kommer aldrig ifrågasättas med deras patriotism, styrka och professionalism...
https://twitter.com/visegrad24/status/1533874864754401280

Azov kommer växa och bli större än innan kriget. Den västerländska civilisations gränsvakter mot det moskovitiska barbariet. Europeiska Nationalister som kommer hemsöka de ryska soldaternas drömmar. Ryssarna springer som råttor när de hör att det är Azov som jagar dem i Kharkiv.
Citera
2022-06-07, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
VA????? Men ryssen sade ju att de var bäst/snabbast/skickligast av alla vad det gällde att skydda och bygga upp strukturella ting. Är ju snart tre veckor sedan man hörde att Mariupol blomstrade och att de snälla befriarna hade återställt vardagen för folket. Kan det vara så att tiden och energin lades på propaganda istället för sådana fundamentala saker som vattenförsörjning?
Det enda putler och hans fyllskallar till militär lyckas bra med är att förstöra. Förstöra för sig själva och andra. Inte ens särskolenivå på det där patraskanhanget.

Undrar hur Ryssland fungerar om ett år eller två? Hjälpsändningar med mediciner och filtar från UNCHR ? Mathjälp?
Skräckkabinettet i ryska duman har satt sitt land i skiten för decennier framöver.
Citera
2022-06-07, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Bästa av bägge världar?

Jo, EUs inre marknad och fri rörlighet eller det här. Man undrar ju vad en befolkning kan tänkas välja…

Mja. Kulturella och språkliga band betyder mycket. Lägg därtill mycket propaganda, presidenter som går emot parlamentet..... Att många, särskilt ryskspråkiga, tvekar inför valet mellan "öst" och "väst" har jag faktiskt förståelse för, även om det rent intellektuellt borde vara ett lätt val; leva i dåtiden eller se framåt.

Men nu får man betala priset.
Börjar faktiskt nästan bli så att jag hoppas på att Ryssland behåller en bit av Ukraina. Så när de ryskspråkiga i de f.d. ukrainska områdena 10 år eller så efter freden börjar klaga på sina livsvillkor och säger: "Vi vill ha det lika bra ställt som de har det i Ukraina", så svarar Ukraina: "Ni tillhör ju Ryssland, men om ni utropar er som självständiga republiker så kan vi överväga om ni sen kan få ansluta er till Ukraina".
Citera
2022-06-07, 14:55
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det enda putler och hans fyllskallar till militär lyckas bra med är att förstöra. Förstöra för sig själva och andra. Inte ens särskolenivå på det där patraskanhanget.

Undrar hur Ryssland fungerar om ett år eller två? Hjälpsändningar med mediciner och filtar från UNCHR ? Mathjälp?
Skräckkabinettet i ryska duman har satt sitt land i skiten för decennier framöver.
Den skiten hade duman satt dem i långt före detta, men skickligt gömt det. Det skall bli oss en fröjd att åter igen uppleva det ljuva 70- talet i Ryssland om två tre år. Ett steg fram - två steg tillbaks....i klassisk effektiv rysk anda
Citera
2022-06-07, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Ännu ett tecken på Ryssland inte påverkas av sanktionerna, eller kanske ändå https://twitter.com/bneeditor/status/1534083738010898432?s=20&t=zBWAnp_aFychVcQPPtNUJA

Märkligt.

Tog inte ryssarna över den där gamla skitfabriken som tillverkar Moskvich, i Moskva?

Stod dom inte där, skitstolta över att att de nu skulle börja sälja massor av nya bilar, låtvara i lite strippat utförande, utan krockkuddar, avgasrening och vindrutetorkare?

Har de kommit på nu att ryska bilfabriker i princip enbart utgjordes/utgörs av monteringslinjer där varenda liten komponent importerades?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-06/russian-car-sales-collapse-as-isolation-hits-once-hot-industry

Och annars går den ryska turistnäringen skitbra?
Senast redigerad av PerTinent 2022-06-07 kl. 15:02.
Citera
2022-06-07, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland sprider bokstavligen alla medeltidens fasor.
Död, förintelse, misär och sjukdomar, det är Rysshelvetets bidrag till världen, det är det enda det landet är bra på att sprida.
Det finns ett gäng hjärnskadade typer som gillar sånt i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in