Citat:
Ursprungligen postat av
Ograst
Speciellt med tanke på att många envist upprepar att SAS aldrig kommer gå i konkurs eftersom danska och svenska staten alltid kommer gå in med mer kapital. Vilket de inte kommer göra den här gången.
I de här fallet var det nog bara negativt att dom tidigare blev räddade av staten, hade varit bättre för många om den bara gick i konkurs så dom inte kunde slängt in mer pengar i försök att fånga kniven...
Minns så väl när en kollega talade sig varm om denna sommaren 2020, hur billig den var och tänk vilken vinst man gör om kursen "återhämtar" sig, när jag försökte påpeka att den redan återhämtat sig med råge i börsvärde tittade han bara på mig med tom blick och upprepa "men tänk vad mycket den kan gå upp när kursen återhämtar sig!"...