2022-05-18, 10:20
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doddobibbi
Nej, det tänker jag inte göra.
Nej, jag har förstått att det är tröstlöst att be antivaxxare om en referens när de hasplar ur sig fullständiga påhitt.

I det här fallet gällde saken följande påhitt:

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Tyska forskare har visat att allvarliga vaccinskador är 40 gånger vanligare än vad som tidigare rapporterats.

Det har de alltså inte alls.
Citera
2022-05-18, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, jag har förstått att det är tröstlöst att be antivaxxare om en referens när de hasplar ur sig fullständiga påhitt.

I det här fallet gällde saken följande påhitt:

Det har de alltså inte alls.

Vacciner kan endast försämra hälsa.
En del vacciner skapar mer ohälsa än andra.
Och med vissa har vi ingen aning om hur den negativa påverkan på sikt ser ut.
Om man avstår allt vad vaccin heter så skapar man mindre ohälsa.
Både på lång och kort sikt.
Citera
2022-05-18, 11:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vacciner kan endast försämra hälsa.
En del vacciner skapar mer ohälsa än andra.
Och med vissa har vi ingen aning om hur den negativa påverkan på sikt ser ut.
Om man avstår allt vad vaccin heter så skapar man mindre ohälsa.
Både på lång och kort sikt.
Ja, jag tycker du gör en bra sammanfattning av vad antivaxxar-patrasket fått för sig. Precis som jag påpekat tror jag att det bästa vore om ni alla gav blanka tusan i att vaccinera er själva och era barn. Det är naturligtvis synd om era barn, men samtidigt får man konstatera att allting har ett pris. Och om man skall försöka stärka up genpoolen så måste man tyvärr rensa bort de mindre intelligenta.
Citera
2022-05-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, jag tycker du gör en bra sammanfattning av vad antivaxxar-patrasket fått för sig. Precis som jag påpekat tror jag att det bästa vore om ni alla gav blanka tusan i att vaccinera er själva och era barn. Det är naturligtvis synd om era barn, men samtidigt får man konstatera att allting har ett pris. Och om man skall försöka stärka up genpoolen så måste man tyvärr rensa bort de mindre intelligenta.

Varför skulle man vilja sina barn så illa att man låter dem injiceras med sjukdomsskapande vacciner?
Då är det nog dags att söka hjälp hos psykvården.
Citera
2022-05-18, 13:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Varför skulle man vilja sina barn så illa att man låter dem injiceras med sjukdomsskapande vacciner?
Kanske därför attsjukdomarna man vaccinerar barn mot är mycket farligare en biverkningarna från vaccinerna? Många har nog glömt hur farlig difteri, stelkramp osv. faktiskt är. och att ett antal miljoner människor i världen faktiskt dött av Covid.
Citera
2022-05-18, 13:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Men det är ju det jag säger - ge den globala genpoolen en rejäl skjuts och vaccinera INTE era barn!
Hoppas ni håller det här nu!
Citera
2022-05-18, 13:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Kanske därför attsjukdomarna man vaccinerar barn mot är mycket farligare en biverkningarna från vaccinerna? Många har nog glömt hur farlig difteri, stelkramp osv. faktiskt är. och att ett antal miljoner människor i världen faktiskt dött av Covid.
Det är ingen idé att du försöker - du debatterar med komplett intelligensbefriade galningar. De tror verkligen att vaccin är roten till allt ont. Jag lovar - det är exakt vad de tror.
Citera
2022-05-22, 09:55
Medlem
-GGs avatar
Data från den amerikanska militären är viktig på flera sätt.
Dels för att den innefattar en kontrollerad och specifik grupp av människor som det vakas över noga, och därmed inte rinner ut till något mer svårfångat. Och dels för att det är tränade och överlag hälsosamma människor som är referenspunkten. Att beakta och analysera faktorer som sjukdomar kan "blurras" in i blir svårare här.

Angående den explosiva ökningen av cancer, så finns det redan på Flashback flera berättelser om aggressiva förlopp och ovanliga cancerformer som tycks dyka upp från ingenstans. Precis som man kunde förstå att vaccin-myokarditen drabbade ett större antal än vad myndigheter och vetenskap ville erkänna, när man på forumet/andra kanaler snabbt efter att vaccineringen inleddes kunde läsa om dagligen nya biverkningar och framför allt hjärtproblem, i en skala inte alls acceptabel för ett säkert och testat vaccin.

Läs följande artikel: https://www.today.com/health/health/lung-cancer-symptoms-hoarse-voice-back-pain-rcna28986

Citat:
'Super healthy' 30-year-old's hoarse voice and back pain was lung cancer
Lung cancer is “exceedingly rare” in people under 35, so it didn't even cross Jordan Turko's mind as he noticed two seemingly unrelated symptoms.

Citat:
“(Doctors) think the tumor actually started in January, which is crazy to think it grew to 4 inches in a couple months and spread throughout the entire body.”

Det samlas sådana artiklar på hög nu, om man tar sig tiden att läsa. Jag läste också om ett par i England där båda fick cancer ungefär samtidigt och det blev ett kort förlopp för dem och de dog efter några månader. Så deras minderåriga barn bråkade med byråkratin om de hade rätten att köpa föräldrarnas hus för att bo kvar i sitt hem.

Detta är nog det starkaste skälet till varför politiken och läkemedelsansvariga (eftersom de sagt sig inte veta långsiktiga effekter av vaccinet) inte vill ha en ovaccinerad kontrollgrupp. Plågsamma och rentav konstiga sjukdomsförlopp väntar och det ska försvinna in i "alla" och trådarna blir avsevärt om inte omöjliga att reda ut och dra i.
Därför får man - genom media - med sig de vaccinerade och vaccintrogna att hetsa och spruta fradga kring de som inte vill. Många som vaccinerat sig kommer också att vara rädda innerst inne och vill inte ha lösspringande åsikter, utfall eller scenarion som kan påminna dem om hur fel de hade, eller indirekt håna med sin friskhet. Bättre då för den personliga ångesten att alla är med.
Senast redigerad av -GG 2022-05-22 kl. 10:40.
Citera
2022-05-30, 00:49
Medlem
Det har nu gått nästan ett och halvt år och då inställer sig givetvis frågan: var är alla dessa drivor med döda?
Citera
2022-06-07, 12:40
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det har nu gått nästan ett och halvt år och då inställer sig givetvis frågan: var är alla dessa drivor med döda?
Beror naturligtvis på hur man definierar "drivor".
Citat:
VAERS is the primary government-funded system for reporting adverse vaccine reactions in the U.S.

The data included a total of 28,141 reports of deaths — an increase of 173 over the previous week — and 230,364 serious injuries, including deaths, during the same time period — up 1,887 compared with the previous week. There were 6,859 additional total adverse events reported to VAERS over the previous week.

https://www.theburningplatform.com/2022/06/03/vaers-data-show-new-deaths-injuries-after-covid-vaccines-as-cdc-signs-off-on-3rd-shot-for-kids-5-11/comment-page-1/
Om nu det officiella amerikanska VAERS-systemet stämmer har det rapporterats om 28,141 dödsfall i samband med covid-injektionerna. Å det bara i USA!

Drygt tjugoåttatusen dödsfall! Tänk över det ett tag!

De flesta kan nog enas om att när man lägger ihop dödstalen blir det rätt många och rätt stora "drivor".

Slutligen är det säkert fler än jag som reagerar över smaklösheten i att raljera över det som hänt och, till råga på allt, sätta en "smiley" bakom sitt uttalande.
Citera
2022-06-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Beror naturligtvis på hur man definierar "drivor".

Om nu det officiella amerikanska VAERS-systemet stämmer har det rapporterats om 28,141 dödsfall i samband med covid-injektionerna. Å det bara i USA!

Drygt tjugoåttatusen dödsfall! Tänk över det ett tag!

De flesta kan nog enas om att när man lägger ihop dödstalen blir det rätt många och rätt stora "drivor".

Slutligen är det säkert fler än jag som reagerar över smaklösheten i att raljera över det som hänt och, till råga på allt, sätta en "smiley" bakom sitt uttalande.

Kör ni fortfarande med det här? Haha, ja, ni är ju helt lobotomerade. En rapport till VAERS innebär inte att det finns en etablerad koppling till vaccinen - men det vet du ju förstås. Du är ju bara här för att sprida propaganda, något intresse av sanningen har du inte.
Citera
2022-06-08, 08:21
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Kör ni fortfarande med det här? Haha, ja, ni är ju helt lobotomerade. En rapport till VAERS innebär inte att det finns en etablerad koppling till vaccinen - men det vet du ju förstås. Du är ju bara här för att sprida propaganda, något intresse av sanningen har du inte.

Sluta stå och kasta sten i det fina glashuset nu.

Det här citatet skulle man likaväl kunna applicera på dig och många andra anti-antivaccers.

Citat:
Du är ju bara här för att sprida propaganda, något intresse av sanningen har du inte.

Personen du citerade har ju rätt i sak. Nu är det vaers och sådant vi har att gå efter så det är väl inte så värst tokigt ändå att ha det som någon sorts utgångspunkt här.

Det blir ju då en definitionsfråga. När kan man säga att det handlar om drivor som har dött?

Det är nog det första som behöver avhandlas innan vi kan säga att folk har dött i drivor eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in