Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-05, 16:41
  #445
Medlem
wwrs avatar
Är det några Flashbackare som skriver inlägg via Starlink?
Citat:
18.feb.2022
SpaceX satellitinternet kommer nu till södra Sverige.

Igår kväll meddelade företaget att de som beställt tjänsten kommer få sin satellitdisk levererad inom kort.

Den geografiska gränsen går ungefär vid Falkenberg - Växjö och strax norr om Kalmar. Det är bara området söder om den gränsen som nu får Starlink.

Övriga Sverige får vänta till 2023, står det på beställningssidan för Starlink.
https://www.warpnews.se/starlink/nu-...sodra-sverige/
Citera
2022-06-05, 17:51
  #446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är det några Flashbackare som skriver inlägg via Starlink?

https://www.warpnews.se/starlink/nu-...sodra-sverige/

Vem fan är villig att betala 10k/månad för det? Dessutom 66k för hårdvaran
Citera
2022-06-05, 18:11
  #447
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Vem fan är villig att betala 10k/månad för det? Dessutom 66k för hårdvaran
Nog måste det finnas folk i södra Sverige som vill kunna köra bredband var som helst. Det måste dessutom finnas teknikfreakar som vill testa det senaste och en mängd medlemmar i Elon's army som bara köper för att han säger så.

Detta är alltså i princip helt ny teknik som introduceras. En världsrevolution.

Tänk alla som bara vill vara de första att använda någonting, hur oanvändbart det än är. Modeoffer.

Bara skrytfaktorn vid kaffeautomaten på jobbet. - Off the scale.
På krogen: "Vill du komma med hem och kolla min Starlink?"

Det måste finnas många som vill kunna köra bredband var som helst, stillastående, i rörelse, bara att koppla upp en pizzaliknande antenn och ha fri sikt mot himlen. Kom ut ur garderoben ni som kör

Citat:
Tjänsten kostar 1079 kronor i månaden, utrustningen 5429 kronor och leverans 875 kronor.

Skulle tro den fordrar 220V ström. Jag tror inga databegränsningar råder, men jag är inte säker.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-05 kl. 18:22.
Citera
2022-06-05, 18:21
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nog måste det finnas folk i södra Sverige som vill kunna köra bredband var som helst. Det måste dessutom finnas teknikfreakar som vill ha det senaste och en mängd medlemmar i Elon's army som bara köper för att han säger så.

Tänk alla som bara vill vara de första att använda någonting, hur oanvändbart det än är. Modeoffer.

Det måste finnas många som vill kunna köra bredband var som helst, stillastående, i rörelse, bara att koppla upp en pizzaliknande antenn och ha fri sikt mot himlen. Kom ut ur garderoben ni som kör


Skulle tro den fordrar 220V ström

Visst om de har råd med det ¯\_(ツ)_/¯

Den som skrev artikeln verkar tro att svensk krona och dollar har samma värde. På Starlink hemsida står det "High-speed, low-latency broadband internet in remote and rural locations across the globe. 1 079 US$/mo with a one-time hardware cost of 6 960 US$."
Citera
2022-06-05, 18:23
  #449
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Visst om de har råd med det ¯\_(ツ)_/¯

Den som skrev artikeln verkar tro att svensk krona och dollar har samma värde. På Starlink hemsida står det "High-speed, low-latency broadband internet in remote and rural locations across the globe. 1 079 US$/mo with a one-time hardware cost of 6 960 US$."
Jag känner inte alls igen dina uppgifter om priset. Kan du kolla upp det eller länka det.
Citera
2022-06-05, 18:25
  #450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag känner inte alls igen dina uppgifter om priset. Kan du kolla upp det eller länka det.

https://www.starlink.com/
Citera
2022-06-05, 18:28
  #451
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
https://www.starlink.com/
Men där står ju
Citat:
High-speed, low-latency broadband internet in remote and rural locations across the globe. £89/mo with a one-time hardware cost of £529.
Det blir ju ungefär uppgifterna i den svenska artikeln.

Edit: Jag körde VPN så priserna kom upp i pund, men dessa priser är ungefär vad som tidigare sagts.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-05 kl. 18:41.
Citera
2022-06-05, 18:35
  #452
Medlem
wwrs avatar
Men kom igen nu. Var är alla teknikintresserade personer i södra Sverige? Har inte någon beställt Starlink! Det går att köra Internet stillastående eller i rörelse var som helst där man har fri sikt mot himlen. En pizza-liknande antenn utgör mottagare. Jag tror den fordrar 220V nätström men har inga databegränsningar.

Någon måste ha provat detta! Hur går det?

Många måste väl vilja testa det allra senaste?

Man kan nästan kalla detta för en teknikrevolution
(FB) Starlink

Citat:
Tjänsten kostar 1079 kronor i månaden, utrustningen 5429 kronor och leverans 875 kronor.

Den geografiska gränsen går ungefär vid Falkenberg - Växjö och strax norr om Kalmar. Det är bara området söder om den gränsen som nu får Starlink.

Övriga Sverige får vänta till 2023, står det på beställningssidan
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-05 kl. 18:42.
Citera
2022-06-06, 22:47
  #453
Medlem
Västkustskts avatar
Jag kommer garanterat skaffa Starlink när det finns i min region.

Kan man signa upp anonymt?
Citera
2022-06-07, 05:50
  #454
Medlem
wwrs avatar
Starlink är en av de absolut största tekniska landvinningarna de senaste åren. Satelliterna började skjutas upp 2018 under stor mediabevakning. Det finns nu 2374 fungerande sateliter uppskjutna. Senaste uppskjutningen skedde den 18 maj. I Sverige är systemet nu tillgängligt söder om en linje Falkenberg, Växjö, Kalmar.

Men våra största tidningar har inte testat systemet! Ingen i denna tråd använder det. Nog är detta ett av de många mysterier som omger den märklige Herr Musk.
Citat:
Tjänsten kostar 1079 kronor i månaden, utrustningen 5429 kronor och leverans 875 kronor.

Den geografiska gränsen går ungefär vid Falkenberg - Växjö och strax norr om Kalmar. Det är bara området söder om den gränsen som nu får Starlink.

Övriga Sverige får vänta till 2023, står det på beställningssidan
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-07 kl. 05:54.
Citera
2022-07-24, 13:51
  #455
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag kommer garanterat skaffa Starlink när det finns i min region.

Kan man signa upp anonymt?

Musk lobbar ju starkt för absolut frihet på nätet så man borde rimligtvis kunna köpa tjänsten anonymt, men jag är tveksam om detta är möjligt? Man måste ju kunna betala kontant då eller kanske via bitcoin.

Någon som har sett några kommentarer från Musk om detta?
Citera
2022-07-26, 14:16
  #456
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Är också intresserad av ifall någon har Starlink och kan recensera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback