2022-06-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja utan att veta var i världen men sen finns det säkert ett antal internetcaféer i afrika och OHG har rest dit så möjligheten finns att någon som har jobbat i en hotellreception i afrika har tjänat lite pengar vid sidan av jobbet...
alle spor går mot Norge. Hjernen bak dette er nok ikke innkjøperen. Han er nyttig sendebud og fotsoldat.
Citera
2022-06-05, 23:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
alle spor går mot Norge. Hjernen bak dette er nok ikke innkjøperen. Han er nyttig sendebud og fotsoldat.

håller med där, den som sålde passkopian gjorde nog bara det i det här fallet...
Citera
2022-06-05, 23:49
Medlem
Det kommer en del fram som tilsier et bestillingsopplegg og at overføringen er betaling til medhjelpere. Saken kommer på et tidspunkt til å bli løst. Hvem som sprekker først i stolleken er ikke godt å si. Hva tenker FS. Blir det vann og brød?
Citera
2022-06-06, 01:41
Medlem
Her er mere fra CardPass, jeg tror nesten han selv kjøper på nettet og videreselger.

Han kan umulig få tak i passbilder med bildeverifikasjon som resepsjonist på et hotell eller noe.
Dette er en som er profesjonell på kjøp og salg av ID`er

https://www.comparitech.com/blog/vpn-privacy/passports-on-the-dark-web-how-much-is-yours-worth/
Citera
2022-06-06, 03:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det var vel TEH som fikk den jobben. Ikke rart badekaret rant over.

Nei, sender du store mengder menneskekjøtt ned i et gjennomsnittlig
privat avløpsrør, blir nok det oppdaget pga. lukta. Mordere har faktisk
blitt tatt på den måten tidligere, bl.a. en drapssak i England der en
seriemorder skylte ofrene sine ned i utslagsvasken på kjøkkenet og
i toalettet.

Ja, tvilsomt at avløpet har blitt benyttet.
Det gikk sikkert an på 60-70 tallet når det ikke var så godt utviklet som i dag med laboratorier og dna.
Og tvilsomt at det har blitt sendt ned kjøttbiter i gelatinkapsler.
Politiet har sjekket avløpet. Vet ikke hvor mye spor som er igjen etter halvannet år, men jeg tviler på at hun er gjort av på den måten. Tiden var knapp, og liket måtte bort i full fart.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-06-06 kl. 04:33.
Citera
2022-06-06, 04:29
Medlem
Hvordan tolker dere forrige episode av Krimpodden?

Bare 5 i norge med kompetanse til å gjøre det "Cardpass" har gjort? Det skjønte jeg lite av.

Noen med en mening, nøtteliten eller Svartdiket?
Citera
2022-06-06, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
E24-reporteren mener visst CardPass mest sannsynlig er utenlandsk.
Personen har ikke svart på henvendelser, og "salgsboden" hans ble
lagt ned for halvannet år siden. Kan denne personen ha vært hanket
inn under aksjonene i forbindelse med EncroChat-avsløringen?
Jeg tenker dette er en mulighet, siden kjøp og salg av falsk id tydeligvis
ofte kan kobles til omsetning av narko.

Hva mener f.eks. FlashBaronen, first.spring eller goingsomewhere om dette?
Bump.
Citera
2022-06-06, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Siste episode av Krimpodden om Lørenskogsaken i dag. Milli sier om den/de som har utført kryptorigget mm:

«…det er skjult spor hele veien da. Jeg mener jo utifra mitt ståsted at det ikke er mange som oppfyller den profilen som jeg mener skinner gjennom her».
Hvordan tolker dere dette? Bump.

Jeg får det ikke til å gå opp. 5 personer!?
Citera
2022-06-06, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Her er mere fra CardPass, jeg tror nesten han selv kjøper på nettet og videreselger.

Han kan umulig få tak i passbilder med bildeverifikasjon som resepsjonist på et hotell eller noe.
Dette er en som er profesjonell på kjøp og salg av ID`er

https://www.comparitech.com/blog/vpn-privacy/passports-on-the-dark-web-how-much-is-yours-worth/
Enig i at det ser ut som videresalg ja. Kan opprinnelig selger spredt id som del av villedningen. For at flest mulig benyttet seg av id. Ksnskje ikke veldig sannsynlig, men stjeleren er ikke alltid bedre enn heleren. Golf drev med krypto og gm drev med krypto. Kan de vært på samme sted ved en anledning. Gm ser ut til å være en sleip type og ingenting forundrer meg lenger.
Citera
2022-06-06, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Enig i at det ser ut som videresalg ja. Kan opprinnelig selger spredt id som del av villedningen. For at flest mulig benyttet seg av id. Ksnskje ikke veldig sannsynlig, men stjeleren er ikke alltid bedre enn heleren. Golf drev med krypto og gm drev med krypto. Kan de vært på samme sted ved en anledning. Gm ser ut til å være en sleip type og ingenting forundrer meg lenger.
Det kan hende at det er slik som du skrev her.
Samme sted: Tenker du på samme sted på nettet, ved at feks den ene kjøpte noe av den andre og OHG legitimerte seg med kopi av sitt pass og at det kan være fra noe slikt at GM skaffet kopi av OHGs pass?

Hvis GM har hatt OHGs passkopi helt siden før første gang CardPass solgte den, så kan eventuelt GM ha kjøpt den passkopien fra CardPass (den 7. juni 2018 og eventuelt på 2. juledag 2017) (selv om han allerede hadde den) for å villede politiet.
MEN: Får man som kjøper vite id-navnet på passkopiene før man kjøper fra selgere som CardPass?
Hvis man ikke får vite id-navnet før kjøp, stemmer ikke dette scenarioet som jeg foreslo her. Da er dette de eneste måtene å få det til å stemme på:
1) GM og PassCard kommuniserer på andre måter og avtaler seg i mellom at det er OHGs passkopi PassCard skal levere når GM kjøper fra han.
eller
2) GM og PassCard er en og samme person og GM ordner med salg og kjøp av OHGs passkopi på "mistenkelige" tidspunkt for å villede politiet.

"Foreløpig har politiet lykkes med å identifisere tre anledninger der Golfs pass, som er utstedt i april 2013, er solgt på det mørke nettet:
Hansa Market den 14. januar 2016
Dream Market den 26. desember 2017
Ukjent markedsplass på det mørke nettet den 7. juni 2018
En måned etter det siste salget politiet kjenner til, oppretter noen e-postadressen ohgolf@mail.com. Samtidig, i tidsrommet mellom 7. og 9. juli i 2018, brukes e-posten til å registrere kontoer på vekslingsbørsene KuCoin, Binance og Huobi."
https://www.tv2.no/a/14383592/

"Andre juledag 2017, kjøper noen pakken med Golfs passkopi på Dream, ifølge politiet.
Dette er et av kjøpene som er interessante for Lørenskog-etterforskerne.
Denne julen er det ikke lenge til noen virkelig setter i gang med planleggingen av forsvinningen."
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/OrK61E/hvem-er-cardpass?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Hvis det er slik at GM har hatt OHGs passkopi helt siden før første gang CardPass solgte den,
tenker dere at GM tidlig i sin karriere selv kan ha lagt igjen spor av sin ekte id noe sted på nettet i forbindelse med feks kjøp og salg av krypto, opprettelse av kryptokonto m.m., eller har han hele veien skjult sin identitet?
Hvis GM i begynnelsen brukte sitt eget pass, vil det være sjanse for at noen også har misbrukt kopi av hans pass, og det vil være mulighet for å finne hans navn på kopi av hans pass blant solgte passkopier.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-06 kl. 08:46.
Citera
2022-06-06, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvordan tolker dere dette? Bump.

Jeg får det ikke til å gå opp. 5 personer!?
Den ene på podcasten sa at han trodde at det var mindre enn 5 personer (i Norge?) (av de som man kunne se aktive på nettet) som i 2017/18 kunne passe en slik GM-profil (GM i forsvinningssaken). Men det ble også nevnt at det kunne finnes andre personer (i tillegg til de ca 5 personene) i 2017/18 som hadde lest seg opp og som satt på den kompetansen (som passer en slik GM-profil), men som ikke viste sin kompetanse synlig på nett på den måten som de andre ca 5 personene.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-06 kl. 08:52.
Citera
2022-06-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvordan tolker dere forrige episode av Krimpodden?

Bare 5 i norge med kompetanse til å gjøre det "Cardpass" har gjort? Det skjønte jeg lite av.

Noen med en mening, nøtteliten eller Svartdiket?
Nei. Med kompetanse til å gjøre det som GM i forsvinningssaken har gjort.

Eventuelt kan det kanskje vise seg at GM i forsvinningssaken og CardPass er en og samme person?
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-06 kl. 08:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in