2022-06-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag följer inte tennisen i detalj f.n.. Men motivationen att klå Nadal borde vara stark. En världsstjärna har ju bra betalt. Ändå kan han vara så överlägsen. (Och Djokovic och några till på andra underlag). Man undrar vad som gör dessa idrottare så speciella. (I tennis dopar sig väl alla lika mycket? och doping är inte helt avgörande som i t.ex friidrott. Så det handlar nog inte bara om det.)

Alla vet att Nadal dopar sig, varför tror du att han svettas som han gör, plus att han tappar håret?
2022-06-05, 21:40
Avslutad
Finalen blev som väntat. Kul att Nadal nu har 22 GS 🏆

Synd bara att det blev en tråkig final, men det brukar se ut så mot Nadal i RG-finalen.
Ruud kommer nog få fler chanser framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Apropå Sashas skada, han har tydligen slitit av flera ledband i foten, så frågan är om han kommer att spela mer i år.

Ja tråkigt. Hade varit roligt se honom i Wimbledon. Men tyvärr kommer han nog inte spela mer i år.

Hoppas att Nadal kommer spela Wimbledon, Jag tycker att han förtjänar en äkta grand slam och tror att han har chansen i år.
2022-06-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoee
Finalen blev som väntat. Kul att Nadal nu har 22 GS 🏆

Synd bara att det blev en tråkig final, men det brukar se ut så mot Nadal i RG-finalen.
Ruud kommer nog få fler chanser framöver.

Ja tråkigt. Hade varit roligt se honom i Wimbledon. Men tyvärr kommer han nog inte spela mer i år.

Hoppas att Nadal kommer spela Wimbledon, Jag tycker att han förtjänar en äkta grand slam och tror att han har chansen i år.

Det har ju spekulerats i att Nadal möjligtvis kommer hoppa över Wimbledon, just för att fönstret för förberedelser är för litet. Stjärnan är trots allt 36, att hinna ställa om till gräs kanske blir för påfrestande. Jag hoppas såklart att han kommer till start i Wimbledon, ett sista ärligt försök hade varit guld!
2022-06-05, 22:20
Medlem
Stefan4s avatar
Tror ni att Rafa kommer tillbaka till Rolands Garage även nästa år, eller har han pensionerat sig då?
2022-06-06, 02:13
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Tror ni att Rafa kommer tillbaka till Rolands Garage även nästa år, eller har han pensionerat sig då?

Vi lär få se honom i Rolands Garage och på Susanne John Glenn även nästa år.
2022-06-08, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Vilken bedrift, helt sagolik på grus denna Nadal. CL-titel och ligatitel för Real Madrid och två GS för Nadal, denna säsong är bland de bästa. 😊😍

RN 14
RM 14

Citat:
Jag är inte så säker på att det blir en enkel seger, Nadal såg faktiskt riktigt trött ut i fredags. Han hade torskat om Zverev inte hade skadat sig.

Ok. Annars hade man ju kunnat anta att killen som har ett matchfacit i Roland Garros på 112-3, och som var uppe med 1-0 i set - och som bara släppt en sån ledning en enda gång, mot en av historiens bästa spelare - borde haft rätt goda chanser till seger.

Men visst, jag medger att du kanske har en poäng (kunde dock tyvärr inte se matchen). Men jag är ändå skeptisk till att Zverev hade hållit upp bättre än Nadal. Zverev är en lång och spinkig jävel, och såna har en tendens att bli utmattade fortare än spelare med spanjorens fysik. I deras tidigare femsetare var det Zverev som kroknade (men visst, då var Nadal yngre och Zverev en pojkvasker). Misstänker också att skadan delvis orsakades av utmattning: du har sämre koll på benen när du börjar bli ordentligt slutkörd.

Citat:
Ruud ser fräsch och laddad ut, så jag tror och hoppas att han kommer att stå upp bra. Det som talar emot norrmannen är att det är deras första möte, och att behöva spela "premiären" på P-C-banan i Paris är ju inte idealiskt.

Inte så bra, va?
2022-06-09, 06:23
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Inte så bra, va?

Nej, Ruud såg vettskrämd ut från första början, så mina förhoppningar sprack direkt. Men det är att väldigt lätt att vara efterklok. 😄

Nadal verkar ha ett läkarteam som gör underverk, fan vet vad de har i de där sprutorna.
Halt ena dagen till sprintkung nästa. Jag anar ugglor i mossen! 😉
2022-06-09, 17:37
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Nej, Ruud såg vettskrämd ut från första början, så mina förhoppningar sprack direkt. Men det är att väldigt lätt att vara efterklok. 😄

Nadal verkar ha ett läkarteam som gör underverk, fan vet vad de har i de där sprutorna.
Halt ena dagen till sprintkung nästa. Jag anar ugglor i mossen! 😉

Jag läste att Nadal hade tagit så många sprutor med smärtstillande att vänsterfoten var helt bortdomnad under Franska Öppna.

Nadal verkar dock hysa ett visst hopp om att kunna ställa upp i Wimbledon, som drar igång redan den 27 juni.

Citat:
He revealed on Sunday, after his 6-3, 6-3, 6-0 thrashing of the 23-year-old Norwegian Casper Ruud in the French Open final, that he had received painkilling injections to numb his left foot before each of his matches on the red clay in Paris this year. He said he would not do the same again at any tournament, not even Wimbledon, because of the risks. Instead, he plans to undergo a procedure this week called radio frequency ablation to try to provide longer-term pain relief by deadening the problematic nerves in his foot.

“I’m going to be in Wimbledon if my body is ready to be in Wimbledon,” Nadal said. “Wimbledon is not a tournament that I want to miss. I think nobody wants to miss Wimbledon. I love Wimbledon.”

https://www.nytimes.com/2022/06/06/sports/tennis/rafael-nadal-injury.html
Senast redigerad av Stefan4 2022-06-09 kl. 18:04.
2022-06-09, 21:48
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag läste att Nadal hade tagit så många sprutor med smärtstillande att vänsterfoten var helt bortdomnad under Franska Öppna.

Inte riktigt. Läkaren har medvetet gett nervblockad som tar bort känseln i området där han har sina smärtbesvär. Man kan tycka att det borde vara svårt att spela utan känsel i delar av foten, men gick tydligen tillräckligt bra för att vinna Franska. Enligt ditt citat ska de tydligen nu pröva stötvågsbehandling mot nerverna för att se om de kan hitta en mer permanent lösning.
2022-06-10, 21:09
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:

Oavsett tar Ruud nu 5:e plats på världsrankningen, och jag tycker det är imponerande. Högsta rank för en norrman i tennis någonsin, så man kan inte klaga som norrman

https://live-tennis.eu/en/atp-live-ranking
2022-06-11, 03:54
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Oavsett tar Ruud nu 5:e plats på världsrankningen, och jag tycker det är imponerande. Högsta rank för en norrman i tennis någonsin, så man kan inte klaga som norrman

https://live-tennis.eu/en/atp-live-ranking

Man kan naturligtvis inte vara allt för negativ, Ruuds senaste år är helt makalöst. Sen att tro att han ska kunna rubba Nadal i en final i Paris är naivt. Men hans tid kommer, var så säker. Vi svenskar har inte mycket att glädjas över, bröderna Ymer står och stampar och kommer ingen vart. Både Norge och Danmark har kört om oss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in