2022-06-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Varför är du emot Stilnoct? Jobbar du på vårdcentralen?
Jag har haft dem och de som jag känner har liknande erfarenheter. Funkar skitbra i början. När man slutar somna på dem så har man varit vaken och messat kompisar och pinkat i fiskarnas vatten utan att man minns det.
Citera
2022-06-05, 22:02
Bannlyst
Min erfarenhet är att när man gått på den ett tag så blir den omöjlig att vara utan för sömnen, så illa är det. Avstå.

/Dex
Senast redigerad av Dexfluzepam 2022-06-05 kl. 22:07.
Citera
2022-06-05, 22:05
Medlem
CenturionKillers avatar
För mig funkar den riktigt bra fär sömn. Har haft stilnoct, imovane, propavan, lergigan. Stilnocten och imovane satt jag och skrev och ringde folk och totala minnesluckor av det.
I början blev jag rejält trött dagen efter på mitrazapin men efter ca 1-2 veckor är det inga problem.
Citera
2022-06-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Jag har haft dem och de som jag känner har liknande erfarenheter. Funkar skitbra i början. När man slutar somna på dem så har man varit vaken och messat kompisar och pinkat i fiskarnas vatten utan att man minns det.
Ja visst är dessa små tabletter underbara.

Även de mest väntade och oväntade saker kan hända, även på standardoser om man har otur.

Hallisar är ju rätt så harmlöst men när man vaknar upp i sin säng och tror att man har haft en god natts sömn och det visar sig att man egentligen har varit uppe och möblerat om lägenheten, uppfunnit två nya maträtter, samt en del andra hyss (givetvis med total minnesförlust) så är det ren och skär dödsångest när man skall försöka pussla ihop vad fan som har hänt under natten.

Dessutom så är halveringstiden såpass kort så många med grav insomnia vaknar upp efter ett par timmar när medicinen börjar gå ur kroppen.

Välj Imovane istället.

Längre halveringstid och även om biverkningsprofilen liknar den på Stilnoct så är risken för nattliga äventyr betydligt lägre.
Citera
2022-06-05, 22:29
Medlem
neuron-drones avatar
Är du klar i knoppen efter att ha ätit mirta kan du proppa i dig vadsomhelst som hjälper. Det finns folk som är känsligare och de blir degiga av nästan allt och så finns det sådana som bryter ner medicinen fort. För dem finns det hur mycket som helst att testa som också ger antihistaminerga effekter. Men man ska komma ihåg att antihistaminer kan leda till demens.
Citera
2022-06-06, 06:30
Medlem
Muppetys avatar
Jag gillar Theralen, eller Alimemazin, men många hatar den. 2 ml (80 mg) gör mig trött på 30 minuter så jag somnar enkelt. Vaknar utvilad vid 04-05, men lägger mig tidigt, runt 21. Innan överdoserade jag o vaknade 10-11 o var trött o slö. Tar 6 mg Melatonin också, men vet inte hur mycket den påverkar insomningen, men kvalitén på sömnen blir bättre.

Har Imovane/Zopiklon också, men de tar jag mest om jag vill sova ett par timmar på dagen. Tycker Alimemazin är bäst till natten.

Har provat alla sömnmedel på den svenska marknaden (förutom Sonata/Zaleplon, om den fortfarande finns). Gillar Alimemazin bäst.
Citera
2022-06-06, 12:04
Avslutad
"The half-life of mirtazapine ranges from 20 to 40 hours." För lång halveringstid. Du kommer bli tolerant väldigt snabbt mot den sömngivande effekten. Inom några veckor sen samma som innan ...
Citera
2022-06-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag kan väl säga som såhär att tar du en tillräckligt stor dos och är känslig för preparatet (typ 500 mg eller så) så kommer du inte ens vakna om du tex är pissnödig utan du kommer pissa på dig i sömnen, så djupt sover man.

Det har inte hänt mig men jag känner till fall där det har hänt.

Men betyder det att man sover gott eller att man är sederad?
Citera
2022-06-13, 20:15
Medlem
testat alimemazin ?
Citera
2022-06-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Jag är en 37-årig man som har lidit av sömnproblem i cirka femton år. För ett par år sedan fick jag Mirtazapin utskrivet. I början gjorde det underverk, som somnade skönt på kvällen, sov hela natten och vaknade utvilad innan klockan ringde. Men efter ca ett år började jag sova väldigt dåligt igen i perioder.

Numera brukar jag ha en till två veckor med usel sömn följt utav en till två veckor med bra sömn. Nu är det nio dagar sedan jag sov ordentligt senast. Jag vaknar tidigare och tidigare varje morgon och kan inte somna om. I dag har jag varit vaken sen kl 03:30.

Utöver Mirtazapin har jag provat Attarax, Melatonin och CBD-olja utan resultat. Jag jobbar och tränar stenhårt de dagar jag inte hindras av sömnbrist. Är det någon som har samma erfarenhet av Mirtazapin och vet vad jag ska ta mig till? Jag behöver verkligen sova.

Tacksam för svar.

testat seroquel mot sömnproblem? Funkar bra
Citera
2022-06-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Men betyder det att man sover gott eller att man är sederad?
I mitt tycke så sover man rätt så gott på Quetiapine.

Quetiapine har en skön sederande effekt som påminner om naturlig trötthet snarare än att du känner dig drogad till sömns.

Slocknar och sover gott gör man, det är bara en doseringsfråga.
Citera
2022-06-13, 20:50
Medlem
neuron-drones avatar
Quetiapin blir man tröttare av på högre och högre doser. Mirtazapin fungerar tröttande endast på låg dos.

Skulle inte säga att quetiapin känns som normal trötthet för alla. För mig känns den som att bli drogad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in