2022-05-30, 20:06
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Inte så många aktörer som går fria i Nya Dagbladets senaste granskning.

https://nyadagbladet.se/inrikes/nya-dagbladet-granskar-sektnatverket-och-kontrollen-over-alternativa-medier-och-rorelser/

Mycket överlappning mellan Nätverket och AfS. Satsar AfS på att bli det nya Nationaldemokraterna? Med samme person som då som drar i trådarna.
Citera
2022-05-30, 20:09
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
https://nyadagbladet.se/debatt/problemet-gar-djupare-an-tor-paulsson/

Patrik Forsén ger sig in i debatten och menar på att det är inte Tor i sig som är problemet, men arbetsmetoderna som är där skon klämmer. Vilket patetiskt försök till att deskreditera en person som Patrik inte gillar till att peka på något helt annat, när han egentligen bara borde säga rakt ut att han avskyr Tor och inte vill veta av honom i något sammanhang, rent oavsett arbetsmetod.

Sedan tycker jag det kan bli patetiskt med att hänga upp sig på nätverket och att det är fy skam att det finns hemlighetsmakeri i bakgrunden och dra liknelser med frimureriet. Om det är något som är solklart så är det att alla sätt att försöka bedriva oppositionellt arbete i Sverige dom senaste 70-80-åren har misslyckats. Organisation efter organisation efter organisation har kommit och gått, om det så handlar om partier, föreningar, mediaprojekt m.m. Allt har misslyckats, eftersom man arbetat inom de av systemet uppsatta ramar hur man bedriver sådant arbete. I själva verket går man bara i fällan varje gång, varför man också fortsätter misslyckas.

Som någon annan även påpekade här tidigare så kan man faktiskt dra lärdom av frimureriet och hur de arbetar, utan att för den sakens skulle drivas av samma agenda. Det är inte verktyget i sig det är fel på, men hur det används. Det kan finnas poänger i att hemlighålla mycket för systemet vad man arbetar med, vilka uppsatta mål och delmål man har och villa strategier man nyttar sig utav för att nå dit. Särskilt om man ska utnyttja sig av infiltration av systemets apparat så är det faktiskt extremt nödvändigt att sådant hålls i en extrem sluten grupp och på ett "need to know basis". Huvudsak är att det är ett Sverige och svenskvänligt arbete man arbetar för i grunden, sedan att det finns "eliter" inom nätverket som arbetat sig fram till de positioner de har och möjligtvis vet lite mer är inga problem.

Man kan anmärka på både det ena och andra men denna skitnödighet bland typer som särskilt Patrik Forsén som pratar om arbetsmetoder bla bla är tröttsamt när han bara kan säga "Jag hatar Tor" så är det överstökat.

Hela hemlighetsmakeri-projektet har Tor redan testat i ND. ND var en av dessa organisationer som misslyckats genom åren. Mycket på grund av Tor.
Citera
2022-05-30, 21:01
Medlem
-Hengpung-s avatar
https://twitter.com/Jonas2Nilsson/status/1530851194536615936
https://twitter.com/Jonas2Nilsson/status/1531251484616187908

Nytt på skvallerfronten är i alla fall att Herr D(avid) nog ej kommer få medverka i några av Jonas Nilssons framtida projekt med anledning av att han kritiserat Jonas senaste dokumentär för att ha varit sponsrad av Tor via Blågula Stiftelsen.

Citat:
Sen kan anonyma kräk som @Herrd6 som är avlönad av Wallenbergsfären hoppa av sina höga hästar och se över hur dom själva finansierar sin tillvaro - och inte ägna sig åt svart propaganda mot publika opinionsbildare som gör vad dom gör oavsett om det finns pengar eller inte.
Citera
2022-05-30, 21:08
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
Egentligen kanske lite offtopic från ämnet Tor Paulsson, men vad i hela fridens namn är det som Forsén i skriver i artikeln i Nya Dagbladet?

"Deras (frimurarnas) vision och mål är inte vad som skiljer dem från oss (Sverige-vänner/oppositionella), det är deras arbetsmetoder."

Så, frimurarnas vision och mål, dvs att införa ett NWO / One World Government (med, ja alla vet vilken handgnuggande grupp det är som sitter överst och styr bland frimurarna), där man tillber mörka demongudomar, våldtar och offrar spädbarn till dessa demongudomar, omintetgör den europeiska befolkningen i världen (alternativt gör oss, och övriga befolkningen i världen till androgyna android-slavar genom transhumanism och chip i hjärnan) osv - skiljer sig INTE alltså från Sverige-vänners/oppositionellas (oavsett om man tillhör Nätverket eller inte) vision och mål, säger Forsén?

Behöver jag ens kommentera vad som är komplett förryckt med detta påstående från Forsén? Han säger alltså indirekt att frimurarnas mål/vision är något bra, men att det bara är deras arbetsmetoder som inte skulle vara bra?

Det skulle vara väldigt bra om Forsén kunde kommentera detta påstående, här i denna tråd?

Vad menar han egentligen är frimurarnas vision och mål?

Du tror inte att han pratar om Nätverket i det citatet då?
Citera
2022-05-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvind
Du tror inte att han pratar om Nätverket i det citatet då?

Nej, det gjorde han inte. Här är hela stycket citerat:

"Vi kan inte bygga vårt motstånd med våra fienders arbetsmetoder. Vi kan inte kopiera frimurarnas strategi och samtidigt tro att vi inte kommer att nå samma resultat som frimurarna. Deras vision och mål är inte vad som skiljer dem från oss, det är deras arbetsmetoder."

(Arkiverad kopia, https://archive.ph/Ytmy6 )

(En till arkiverad kopia, https://web.archive.org/web/20220530200938/https://nyadagbladet.se/debatt/problemet-gar-djupare-an-tor-paulsson/ )

Många här har säkert märkt av pseudointellektualiteten hos Forsén. Dvs att han talar om saker han inte vet ett jota om (i o m att han i grunden är en pantad bula med lågt IQ, som har dragit på sig en skjorta), och försöker att verka intellektuell och beläst, trots att han aldrig öppnat en bok i hela sitt liv.

Värst har detta väl märkts av på ett Identitär Idé-event år 2015 (tror jag det var), som hölls på en båt på Södermälarstrand i Sthlm (vet inte om videon från det eventet ligger uppe på nätet fortfarande?), där han ingick med några andra (bl a Daniels Fribergs dåvarande flickvän som innan dess var tillsammans med Viktor Sjölund. Hon som hade en blogg också på Motpol om jag inte minns fel? Kommer inte ihåg hennes namn nu? Samt Patrik Ehn, och någon till) i en avslutande debattpanel, och gjorde bort sig rejält (och skämde ut eventet) och låtsades (på hans uppblåsta sätt också) argumentera för saker han inte förstod ett dugg av osv, termer osv.

Men att det är så här illa med honom blir jag förvånad över, dvs att han inte ens rudimentärt, förstår vad frimureriet är för något, vad dom sysslar med, vad deras mål/visioner är osv.

Forsén...

Sådana som han ska syssla med det han förvärvsarbetar med - att torka gamla i rumpan - och inte försöka ha någon auktoritativ ledarroll rörande viktiga saker som att rädda landet, bara för att fylla sitt eget ego.

Låt er inte luras av hans röst som låter intellektuell osv i hans tonläge, och att han har skjorta på sig osv. Koncentrera er på innehållet rörande honom, och inte på ytan/fernissan.

Han är en pantad bula under fernissan...

...som dessutom sålde sin själ - billigt också - till den katolsk-kristne Björn Herstad som kom och fläskade med stora plånkan inför Forsén, varpå Forsén plötsligt blev kristen/katolsk och gjorde om Nordisk Ungdoms inriktning likaså.

Vad säger det om en persons karaktär...?

Tragiskt och patetiskt är ju bara förnamnet...
Citera
2022-05-31, 09:50
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Nej, det gjorde han inte. Här är hela stycket citerat:

"Vi kan inte bygga vårt motstånd med våra fienders arbetsmetoder. Vi kan inte kopiera frimurarnas strategi och samtidigt tro att vi inte kommer att nå samma resultat som frimurarna. Deras vision och mål är inte vad som skiljer dem från oss, det är deras arbetsmetoder."

(Arkiverad kopia, https://archive.ph/Ytmy6 )

(En till arkiverad kopia, https://web.archive.org/web/20220530200938/https://nyadagbladet.se/debatt/problemet-gar-djupare-an-tor-paulsson/ )

Tolkar det fortfarande som att han pratar om nätverket, då det är nätverket artikeln handlar om.

Skulle gissa att alla tolkar det så som jag gör, förutom du, allt annat är helt orimligt.
Citera
2022-05-31, 09:56
Medlem
Citat:
Tolkar det fortfarande som att han pratar om nätverket, då det är nätverket artikeln handlar om.

Skulle gissa att alla tolkar det så som jag gör, förutom du, allt annat är helt orimligt.

Så, vad du säger är, att, i o m att det är så orimligt att någon sverige-vän och nationalist skulle säga (dvs uttrycka sig så här) så här, så därför kan det inte vara så (dvs någon slags felskrivning från Forséns sida)?

Jag lovar dig, min vän, Forsén är pantad som en sten och vet inte speciellt mycket om saker och ting egentligen. Som med mycket annat i den gamla s k "rörelsen", så är det yta/fernissa, och ingen substans.
Senast redigerad av Vimanas-in-the-sky 2022-05-31 kl. 10:00.
Citera
2022-05-31, 10:42
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Så, vad du säger är, att, i o m att det är så orimligt att någon sverige-vän och nationalist skulle säga (dvs uttrycka sig så här) så här, så därför kan det inte vara så (dvs någon slags felskrivning från Forséns sida)?

Jag lovar dig, min vän, Forsén är pantad som en sten och vet inte speciellt mycket om saker och ting egentligen. Som med mycket annat i den gamla s k "rörelsen", så är det yta/fernissa, och ingen substans.

Det jag menar är att det är orimligt i o m att artikeln handlar om Nätverket, inte om frimurarna. Har inte hört eller sett någon som tolkat det som du har gjort.

Verkar rätt uppenbart varför du vill tolka det negativt när man ser vad du tycker om Patrik i övrigt.
Citera
2022-05-31, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror AfS skulle kunna ta 4 % faktiskt av just de personer som röstade SD 2010 och känner som du gör. Men det skulle krävas en rejäl upprensning av tomtar i partiet och att de är tydligt mer radikala än SD. Jag tror också de måste släppa alla frågor som inte är direkt kopplade till invandring och nationalism. Att t.ex. förespråka platt skatt kommer skrämma bort vissa väljare som är mer vänster i ekonomiska frågor. AfS har inte råd att splittra de 4-5 % som är mer radikala än SD i olika grupper i den ekonomiska politiken, välfärdspolitiken, utrikespolitiken etc. De behöver bli ännu mer ett enfrågeparti än vad SD är, som MP ungefär. Men som SD-are hoppas jag de fortsätter som nu och bara drar till sig alla idioter vi inte vill ha i vårt parti.

Det stämmer, ett litet parti ska aldrig snöa in på detaljfrågor (som inte är direkt kopplade till hjärtefrågan). Platt skatt var något Nationaldemokraterna försökte profilera sig med för 15 år sen och det misslyckades totalt, dels för att det är något som endast intresserar en minimal andel av väljarkåren och dels för att det inom denna andel ryms många libertarianer som inte är tillräckligt radikala i invandringsfrågan för att vilja stödja partiet.
Citera
2022-05-31, 13:30
Medlem
Citat:
Det jag menar är att det är orimligt i o m att artikeln handlar om Nätverket, inte om frimurarna. Har inte hört eller sett någon som tolkat det som du har gjort.

Verkar rätt uppenbart varför du vill tolka det negativt när man ser vad du tycker om Patrik i övrigt.

Har du inte rudimentär läskunnighet? Han talar ju om frimurarna den textpassagen.

Jag vill inte tolka någonting. Jag läser rakt av. Jag tycker vad jag tycker, om Forsén, just pga otaliga sådana här saker.
Citera
2022-06-02, 23:15
Medlem
seskaros avatar
Kul att antifascister plockat upp konflikten och delar Nya Dagbladets (ND) artikel. När delade AFA en artikel från fiendesidan senast?

https://twitter.com/afasthlm/status/1530934761283371008?cxt=HHwWgIC-ybvD_L4qAAAA
Citera
2022-06-05, 20:00
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Ytterligare en "Tor Paulsson" artikel från Nya Dagbladet, men vad för nytt tillför den, utöver mer ved på samma brasa?

Karaktärsmord, svartmålning och guilt by association verkar uppenbarligen vara Nya Dagbladets nya linje. Jag frågar mig varför?

NyD artiklar om detta "nätverks" "farlighet" med den ännu "farligare" Tor Paulsson i spetsen, kan utan större problem sättas under kolumnen Journalistiskt haveri. Detta mot bakgrund då artikelserien i sin helhet misslyckas besvara frågorna, på vilket sätt denna Bok- och mediemässa med omkringliggande organisering och nätverkande är det farligaste som hänt sedan digerdödens dagar.

Det oredigerade videoklippet som tidigare kunde ses (som nu ombearbetats/redigerats/kraftigt beskurits) av bland annat Newsvoice säger ju en del... hursomhelst, den reaktionen och de synpunkter Tobbe Larsson där ger uttryck för, är endast sunda reaktioner och sunda tankar på ett mycket sjukt system och samhälle. Att Newsvoice och Torbjörn Sassersson agerar som de gör förvånar inte ett dugg, men att Nya Dagbladet väljer att springa med i denna kloakränna utav avståndstagande, splittring och polarisering förvånar mig en del, minst sagt.

Du skriver: "Att Newsvoice och Torbjörn Sassersson agerar som de gör förvånar inte ett dugg, men att Nya Dagbladet väljer att springa med i denna kloakränna utav avståndstagande, splittring och polarisering förvånar mig en del"

Skulle du kunna utveckla, varför det finns en konflikt (?) och/eller varför Newsvoice och Nya Dagbladet ser med starkt ogillande på ett antal personer, vilka beskrivs som "ett sektnätverk".

Jag vet i stort sett ingenting om Newsvoice utöver att jag har dragit slusatsen, att sajten publicerar vettiga artiklar blandat med underliga och skruvade texter.

Citat:
Newsvoice har publicerat ett stort antal (98 när denna granskning görs) artiklar som berör ämnet Chemtrails.

Idén bygger på föreställningen att en del av de kondensstrimmor som flygplan lämnar efter sig i själva verket består av gifter, tungmetaller eller andra ämnen som medvetet sprutas ut.

https://www.vof.se/blogg/sanningen-om-newsvoice/

Om Nya Dagbladet vet jag intet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in