2022-05-28, 03:37
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Inte så många aktörer som går fria i Nya Dagbladets senaste granskning.

https://nyadagbladet.se/inrikes/nya-dagbladet-granskar-sektnatverket-och-kontrollen-over-alternativa-medier-och-rorelser/

Det är en och samma person som rycker i alla trådarna. Tveksamt om dom här aktörerna är så fria.
Citera
2022-05-28, 11:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Blir besviken och road om vartannat av inläggen i den här tråden. Tor Paulsson delar ut medaljer till Matikainen och andra. Ingrid, Janouch och de vanliga "household"-namnen florerar i utkanten. Men värst av allt är kopplingarna till AfS. Någon menar att AfS Stockholm är helt i greppet på de här kretsarna — hur ligger det till med det i dag? Jag vet inte eftersom jag skyr allt som Paulsson är inblandad i sedan ND-dagarna som pesten. Jag skulle dock gärna kunna rösta AfS utan att behöva skämmas.

Förresten: Hur jävla svårt kan det vara att hålla stången mot vaxxin-, 5G-, elallergi och healing-dravel? Sådant har ingenting i politiska sammanhang att göra. Det är möjligt att det lockar folk, men i så fall folk som man inte vill bli förknippad med, som inte är någon tillgång, som man klarar sig bättre utan. Varför kan ingen sätta ned foten? Vad tycker partitoppen om detta? Ska AfS bli ett parti för foliehattar med lätt "främlingsfientliga" biåsikter?
Citera
2022-05-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är en och samma person som rycker i alla trådarna. Tveksamt om dom här aktörerna är så fria.

Med samma kristallklara Nya Dagbladet-logik så styrs också Nya Dagbladet självt av Tor Paulsson eftersom flera personer som har hållt föredrag inom nätverket och besökt nätverksmöten samtidigt har publicerat artiklar i Nya Fabelbladet och Markus Andersson själv är bekant med vissa nätverksdeltagare.

Vidare enligt Nya Dagbladets egen logik så består Nya Fabelbladet självt av suspekta typer och allt de gör är ruttet, kriminellt och korrupt detta eftersom en av Nya Fabelbladets egna redaktionsmedlemmarna har blivit dömd för ett brott. Som för övrigt råkar vara ett liknande brott som Tor Paulsson har blivit dömd för.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-05-29 kl. 23:32.
Citera
2022-05-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Blir besviken och road om vartannat av inläggen i den här tråden. Tor Paulsson delar ut medaljer till Matikainen och andra. Ingrid, Janouch och de vanliga "household"-namnen florerar i utkanten. Men värst av allt är kopplingarna till AfS. Någon menar att AfS Stockholm är helt i greppet på de här kretsarna — hur ligger det till med det i dag? Jag vet inte eftersom jag skyr allt som Paulsson är inblandad i sedan ND-dagarna som pesten. Jag skulle dock gärna kunna rösta AfS utan att behöva skämmas.

Förresten: Hur jävla svårt kan det vara att hålla stången mot vaxxin-, 5G-, elallergi och healing-dravel? Sådant har ingenting i politiska sammanhang att göra. Det är möjligt att det lockar folk, men i så fall folk som man inte vill bli förknippad med, som inte är någon tillgång, som man klarar sig bättre utan. Varför kan ingen sätta ned foten? Vad tycker partitoppen om detta? Ska AfS bli ett parti för foliehattar med lätt "främlingsfientliga" biåsikter?
Det kan inte vara några andra namn för det är samma människor som cirkulerar runt mellan olika verksamheter. Det kommer inte helt plötsligt från ingenstans dyka upp en mängd människor utan tidigare politisk association och starta ett parti som AfS. Att samma personer är engagerade i många olika sammanhang betyder inte att någon medvetetet har infiltrerat något eller att det sker någon verksamhetsskadlig korruption av någon sort så som Nya Dagbladet vill framställa det.
Citera
2022-05-30, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Sanslöst klipp! Jag bodde inte i Sverige vid den tidpunkten och vet inte så mycket om hur debattklimatet var, vem som är vem osv.
Det var i princip alla mot nationalisten! Det var väldigt skickligt, som propganda - för att visa svenskar hur obehagliga nationalister är, och hur rätt det är att skälla på dem. Så var det varenda gång jag som utlandssvensk försökte läsa svensk media. Vidrigt!

Jag konstaterar att en mycket stor del av Stockholms judiska intelligentsia hade tagit sig till studion för att sitta i publiken eller framträda med titel och namn. Hannah vem? Den svarte killen känner jag igen från 90-talet. Gudars vilka människor de plockat fram, för att debattera med Paulsson och tjejen bredvid (vad har hon för konstig uniform på sig?`)

Paulsson var bra - men debatten var riggad. Har aldrig haft något med honom att göra själv, men råkade höra lite om honom, i en podd.
Tjejen bredvid Tor vars namn nämns i inslaget var en dåtida rätt känd NSF aktivist och även medlem i Legion Wasa (ett projekt där unga nationella, främst NSF folk tränade gerillakrigsföring under ledning av den tidigare militären, FN soldaten och hemvärnsbefälet Curt Linusson ute i de svenska skogarna).

I just den där debatten företrädde hon Legion Wasa, därav bar hon ett av deras uniformsplagg med Legion Wasa loggan synlig på ärmen.

Den mörkhyade herren var Tshabo journalist, tidig multikultiförespråkare och gammal kampsportare.

Den muppiga tjejen ifrån Turkiet var Meral Tasbas endast känd bland det svenska folket som deltagare i dokusåpan baren.

Proffsavhopparen Tobias Malvå (numera åter aktiv i NMR) skymtar förbi samt en del på den tiden kända judiska profiler.

Den kloke killen i publiken som konstaterar att människan inte är en ras utan en art var H:s dåvarande pojkvän, även han NSF aktivist och medlem i Legion Wasa.

Man känner sig gammal när man minns den där debatten som om det vore igår och inser att det var typ 20 år sedan.

Förövrigt inget dåligt framträdande av Tor även om jag ogillar honom som person som typ 90 % av alla som var med "Back in the days".

Det finns i stort sett ingen som engagerade sig inom den nationella rörelsen som tonåring och idag är runt 40 eller äldre som diggar Tor direkt.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-05-30 kl. 01:55.
Citera
2022-05-30, 05:23
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Ytterligare en "Tor Paulsson" artikel från Nya Dagbladet, men vad för nytt tillför den, utöver mer ved på samma brasa?

Karaktärsmord, svartmålning och guilt by association verkar uppenbarligen vara Nya Dagbladets nya linje. Jag frågar mig varför?

NyD artiklar om detta "nätverks" "farlighet" med den ännu "farligare" Tor Paulsson i spetsen, kan utan större problem sättas under kolumnen Journalistiskt haveri. Detta mot bakgrund då artikelserien i sin helhet misslyckas besvara frågorna, på vilket sätt denna Bok- och mediemässa med omkringliggande organisering och nätverkande är det farligaste som hänt sedan digerdödens dagar.

Det oredigerade videoklippet som tidigare kunde ses (som nu ombearbetats/redigerats/kraftigt beskurits) av bland annat Newsvoice säger ju en del... hursomhelst, den reaktionen och de synpunkter Tobbe Larsson där ger uttryck för, är endast sunda reaktioner och sunda tankar på ett mycket sjukt system och samhälle. Att Newsvoice och Torbjörn Sassersson agerar som de gör förvånar inte ett dugg, men att Nya Dagbladet väljer att springa med i denna kloakränna utav avståndstagande, splittring och polarisering förvånar mig en del, minst sagt.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Med samma kristallklara Nya Dagbladet-logik så styrs också Nya Dagbladet självt av Tor Paulsson eftersom flera personer som har hållt föredrag inom nätverket och besökt nätverksmöten samtidigt har publicerat artiklar i Nya Fabelbladet och Markus Andersson själv är bekant med vissa nätverksdeltagare.

Vidare enligt Nya Dagbladets egen logik så består Nya Fabelbladet självt av suspekta typer och allt de gör är ruttet, kriminellt och korrupt detta eftersom en av Nya Fabelbladets egna redaktionsmedlemmarna har blivit dömd för ett brott. Som för övrigt råkar vara ett liknande brott som Tor Paulsson har blivit dömd för.

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det kan inte vara några andra namn för det är samma människor som cirkulerar runt mellan olika verksamheter. Det kommer inte helt plötsligt från ingenstans dyka upp en mängd människor utan tidigare politisk association och starta ett parti som AfS. Att samma personer är engagerade i många olika sammanhang betyder inte att någon medvetetet har infiltrerat något eller att det sker någon verksamhetsskadlig korruption av någon sort så som Nya Dagbladet vill framställa det.

Hade det bara funnits någon slags substans bakom Nya Dagbladets egenutnämnda "sektnätverk" och alla "avslöjanden" man publicerat, hade ju varit en sak. Hur många "avslöjande" artiklar har NyD nu publicerat senaste tiden... åtta tio stycken någonting? Lätt att tappa räkningen, då alla artiklar är ungefär lika substanslösa och intetsägande samt saknar alla tänkbara ingredienser för att ens kvala in under kolumnen intressant, än mindre under kolumnen som något avslöjande. Varje artikel är i stort sett endast en lång radda utav namedroppande, thats it! Inget mer, endast ad hominem > guilt by association. Tafflig journalistik, minst sagt. Något förvånande, då NyD inte sällan publicerar både intressanta och väl underbyggda artiklar, men här visar man upp en makalös renons på just detta. Varför? Kan man fråga sig, men dessa artiklar avslöjar någonting annat istället, något mer sinistert. Vems agenda driver man, sin egen? På vilka grunder och med vilka syften?
Som tidigare sagt, Expo kunde precis lika gärna publicerat dessa NyD artiklar oredigerade, rakt av.

Det är väl just precis politisk entrism, lobbyverksamhet, olika ordenssällskap och övrig asymmetrisk organisering som tagit detta lands tillstånd hit, där vi idag står och stampar. Detta recept har ju visat sig inte vara helt utan sagolika framgångar, om man säger så. Inga fel i att odla vänskapliga kontakter, bygga nätverk, vilja flyga under radarn. Varför ska man som organisation eller politisk kraft med ambitioner, överhuvudtaget visa fienden vilka kort och vilken trumf man har på handen? Och varför?

Sakfrågan om Sveriges framtid är långt större än någon slags popularitetstävling inom "nationella rörelsen". Varför ideligen detta guilt by association? Fienden omhuldar och sköter om detta så bra redan. Passar inte Afs återhållsamma förhållningssätt gentemot mina fiendes fiender, finns ju alltid 8-klövern ty sig till.

...fortsättning nästa inlägg.
Citera
2022-05-30, 05:24
Medlem
167-steg-kvars avatar
...fortsättning ovan.

Är denna ledare salongsfähig nog? Här kommer iaf ett exempel på vad som får antagas efterfrågas av er, vars Afs-retorik och arbetsmetoder inte verka falla er riktigt på läppen. Varsågod!

Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Det handlar väl inte så mycket om att gnälla som att förklara och belysa skillnader i uppfattning. Naturligtvis bör AfS utnyttja varje tillfälle att föra fram sin egen politik, sina egna förslag och lösningar, och kontrastera dem med andras.

För att spinna vidare på grundläggande skillnader så kan man lyssna på söndagens intervju med Jimmie Åkesson i Sveriges Radio. Mot slutet behandlades mer explicit Jimmies inställning till nationalism och "svenskhet". Lyssna efter 28 minuter (man får spola lite då Martin Wicklin ältar "bokbål i Höör").

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1098066?programid=4772
— [Jimmie:] Jag betraktar inte hela den svenska befolkningen som det svenska folket.

— Men i det här folket så ingår många olika etniska ursprung, tänker du ändå? Det är liksom inte ett svenskt folk i något slags etnisk mening?

— [Jimmie:] Nej, det är ju inte det. Vi är för en öppen svenskhet, man kan bli svensk.

Jimmie är så konfliktskygg. Och Martin Wicklin så oärlig. Det svenska folket består alltså av många olika etniska ursprung. Detta innefattar även "etniska svenskar", får man anta (om inte Wicklin - och Åkesson - faktiskt förnekar själva existensen av "etniska svenskar"). Dessa svenskar utgör en egen folkgrupp, precis som samer eller kurder. Ett folk, skulle man kanske kunna säga? Slutsatsen blir alltså att detta svenska folk ingår tillsammans med andra folk i "det svenska folket". Fint att vi nu rett ut detta. Stort tack till Martin Wicklin.

— [Jimmie:] Vi kommer inte komma tillbaka till Bullerbyn och vi kommer inte komma tillbaka till en situation där alla svenskar är blonda och blåögda. Och det är inte heller önskvärt, det är inte viktigt.

Jimmies mål är att "bygga ett sammanhållet, så konfliktfritt samhälle som möjligt".
"— Kommer man hit då måste man anpassa sig till majoriteten när det gäller grundläggande normer och värderingar, när det gäller språk och så. Att vi har en hög grad av assimilering."

Ett helt orealistiskt mål, och dessutom ett helt orealistiskt medel, vilket även den som anser att "assimilering" av människor från tredje världen vore önskvärt torde inse. Har Jimmie tittat på statistiken för svenska invånare under 40 år? Statistiken för dem mellan 0 och 15 år?

Hur ser befolkningssammansättningen ut? Vem är det som kommer att tvingas anpassa sig? Vem är det som kommer att assimileras?

Detta är naturligtvis frågor som AfS bör ta upp. Man måste försöka få svensken att på en grundläggande nivå fundera över framtiden. Man måste därvid även försöka få svensken (i synnerhet SD-röstaren) att fundera över vad förslag som "integration" och "en hög grad av assimilering" skulle innebära i praktiken. Vill jag "integreras"? Vill jag att mina barn "assimileras"?

Det pågår ett civilisation- och raskrig, folkmordet på vita är i full swing, det är den objektiva sanningen med adekvat ordval, ett pågående folkmord! Inte folkutbyte. Här tas inga krigsfångar, fiendens ondska, förslagenhet och radikalitet uppvisar ingen som helst nåd. I praktiken har NU svenska folket (som enda rättmätiga innehavare till geografiska platsen Sverige) blivit minoritet i eget land. På mindre än 50 år! I sig en enastående bedrift.
Detta är naturligtvis inte något utslag eller utfall från några mysteriösa naturlagar. Fienden låter sig inte begränsas av någon moral, annat än vad som är bäst för dem själva. De är oerhört illsluga, har arbetat mycket långsiktigt, metodiskt och målmedvetet. Konsekvenserna av detta, kan ses för dem som öppnar fönstret mot verkligheten.

Jag har inga personliga relationer till några av namnen som råkar nämnas i någon av alla dessa spekulativa och substanslösa "Expo-avslöjande" artiklar utav NyD. Såklart är det en styrka kunna betrakta spelplanen från perifer position - sannolikhetskalkylerna och analysernas träffsäkerhet ökar ju signifikant. Svårare än så är det inte.

Språket med enskilda ord som amplifier klangbotten, styr i allt väsentligt tankarna hos populasen - reversera sedan konnotationerna, och gojim är trollade bakom all förmåga till sans- och förnufttänk. Låt gå att att fiendens långa marsch genom institutionerna redan vunnit alla strider - svenska folket är nu trollade och i många fall helt hjärntvättade genom just språket, woke- och cancelkulturen jämte Pk-ismen har gjort sitt, så till den milda grad man inte ens längre är förmögen kunna skåda skenet från verklighetens uppenbara sken.

Varenda myndighet inom stat- och statsförvaltning är numera besatt utav svenska folkets öppna fiender. Sverige har cirka 500 myndigheter - helt omöjligt finna någon svenskvänlig själ i ansvarsposition numera, inte ens någon förlupen betydelselös mellanchef står någonstans att finna längre. Hela Försvarsmakten inklusive Must och Säpo är sedan decennier fullständigt överflyglade. Vilka lojaliteter hade Stay-behind rörelsen redan vid starten och bildande strax efter andra världskrigets slut? I praktiken blev Sverige fullvärdig Nato-medlem redan 1952-53, inte minst genom Erlanders - Mossbergs - Lindencronas och Sterkys försorg.

Alla nu levandes svenskar har genom alla år blivit förda bakom allt ljus och sken. Italiensk bokföring har ju visat sig vara ett mycket effektivt verktyg, i sitt värv. Tror verkligen någon fortfarande, att Sverige idag med bibehållen odelad lojalitet till eget folk, skulle blicka pågående folkmord rakt i synen? Nåja, Nya Dagbladet och Tor Paulsson var det visst. Vems agenda och vems ärende går NyD? Inget av det Tor Paulsson framför, åtminstone officiellt, framtonar någon annan omsorg än vad som är bäst för Sverige och svenska folket. Debatten mellan Torbjörn Sassersson & Tor Paulsson var ganska avslöjande i sig, sett från flera perspektiv, (någon som har aktuell länk till klippet?). Inte Sasserssons förljugna fulklippta version då.).

Alla medier har ju dessutom varit inbjudna deltaga på Bok- och Mediemässan som anordnats. Bland annat har NyD och Nordfront (Nmr) kategoriskt med fientligt höga tonlägen tackat nej till dessa erbjudanden. Förvånar föga, att Hollywoodnazismen och 8-bitars nazisterna i Nmr tackat nej, intellektuell dvärgväxt, febervarma fantasier om NSDAP-estetik står sig naturligtvis slätt mot icke lajvandes icke-autister med verkligen för ögonen.

Artiklarna om Tor Paulsson och "sektnätverket" kunde lika gärna varit författade och publicerat utav Expo, sagt utan överdrift! Någon slags journalistisk verkshöjd bakom alla "avslöjande" artiklar förväntas såklart men uppenbarligen är det för mycket begära något annat än lagda ad hominem och guilt by association.

På judiskt manér lajvar NyD nu undersökande grävande journalistik. Stannar hemma på ombonade kontor, istället för att konfrontera dessa på plats, det absolut "farligaste" som inträffat i Sverige sedan digerdödens dagar, näst efter antisemitismen då. Naturligtvis.
Citera
2022-05-30, 09:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

AfS vill acceptera alla för att de själva blev uteslutna ur SD, eller så lämnade de frivilligt men var kritiska till SDs "toppstyrning". Men tyvärr för AfS betyder det att de aldrig kan få ett stort stöd. Dessa "anti-allting" och f.d. nazister är helt enkelt en för liten grupp och skrämmer bort vanliga breda väljargrupper. De behöver bita i det sura äpplet och göra som SD; rensa ut de värsta stolpskotten. De kan ju ha högre i tak än SD och vara mycket mer radikala, men de kan inte ha med tomtarna och extremisterna. Men jag är ju en hemsk Sverigedemokrat så ingen i AfS kommer lyssna utan fortsätta med sin usla linje. Möjligtvis kan det bli något av partiet om de sparkar Kasslern.

Med nuvarande inställning kan AfS bara vara en opinionsbildare och provokatör men de kan aldrig få politiskt inflytande. Det kan ju vara en ambition så god som någon men inget för ett politiskt parti som vill växa.
Citera
2022-05-30, 11:34
Medlem
-Hengpung-s avatar
https://nyadagbladet.se/debatt/problemet-gar-djupare-an-tor-paulsson/

Patrik Forsén ger sig in i debatten och menar på att det är inte Tor i sig som är problemet, men arbetsmetoderna som är där skon klämmer. Vilket patetiskt försök till att deskreditera en person som Patrik inte gillar till att peka på något helt annat, när han egentligen bara borde säga rakt ut att han avskyr Tor och inte vill veta av honom i något sammanhang, rent oavsett arbetsmetod.

Sedan tycker jag det kan bli patetiskt med att hänga upp sig på nätverket och att det är fy skam att det finns hemlighetsmakeri i bakgrunden och dra liknelser med frimureriet. Om det är något som är solklart så är det att alla sätt att försöka bedriva oppositionellt arbete i Sverige dom senaste 70-80-åren har misslyckats. Organisation efter organisation efter organisation har kommit och gått, om det så handlar om partier, föreningar, mediaprojekt m.m. Allt har misslyckats, eftersom man arbetat inom de av systemet uppsatta ramar hur man bedriver sådant arbete. I själva verket går man bara i fällan varje gång, varför man också fortsätter misslyckas.

Som någon annan även påpekade här tidigare så kan man faktiskt dra lärdom av frimureriet och hur de arbetar, utan att för den sakens skulle drivas av samma agenda. Det är inte verktyget i sig det är fel på, men hur det används. Det kan finnas poänger i att hemlighålla mycket för systemet vad man arbetar med, vilka uppsatta mål och delmål man har och villa strategier man nyttar sig utav för att nå dit. Särskilt om man ska utnyttja sig av infiltration av systemets apparat så är det faktiskt extremt nödvändigt att sådant hålls i en extrem sluten grupp och på ett "need to know basis". Huvudsak är att det är ett Sverige och svenskvänligt arbete man arbetar för i grunden, sedan att det finns "eliter" inom nätverket som arbetat sig fram till de positioner de har och möjligtvis vet lite mer är inga problem.

Man kan anmärka på både det ena och andra men denna skitnödighet bland typer som särskilt Patrik Forsén som pratar om arbetsmetoder bla bla är tröttsamt när han bara kan säga "Jag hatar Tor" så är det överstökat.
Citera
2022-05-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
AfS vill acceptera alla för att de själva blev uteslutna ur SD, eller så lämnade de frivilligt men var kritiska till SDs "toppstyrning". Men tyvärr för AfS betyder det att de aldrig kan få ett stort stöd. Dessa "anti-allting" och f.d. nazister är helt enkelt en för liten grupp och skrämmer bort vanliga breda väljargrupper. De behöver bita i det sura äpplet och göra som SD; rensa ut de värsta stolpskotten. De kan ju ha högre i tak än SD och vara mycket mer radikala, men de kan inte ha med tomtarna och extremisterna. Men jag är ju en hemsk Sverigedemokrat så ingen i AfS kommer lyssna utan fortsätta med sin usla linje. Möjligtvis kan det bli något av partiet om de sparkar Kasslern.

Med nuvarande inställning kan AfS bara vara en opinionsbildare och provokatör men de kan aldrig få politiskt inflytande. Det kan ju vara en ambition så god som någon men inget för ett politiskt parti som vill växa.

Håller med om att AfS borde ha nolltolerans mot uppenbara foliehattar och rättshaverister, men det är inte främst där skon klämmer. AfS kan bara växa ordentligt som parti om SD misslyckas. Om SD blir en del av regeringsunderlaget efter valet och inte får genomslag för sina hjärtefrågor för att de fjäskar för mycket för M kommer folk tröttna och först då kan AfS kunna nå ett genombrott.

Folk röstar inte SD för att AfS är för extrema. Folk röstar SD för att det är ett etablerat parti med inflytande och för att man uppfattar skillnaderna mellan dem och AfS som obetydliga. Att SD liberaliserats rejält sedan riksdagsinträdet 2010 och att interndemokratin i partiet är obefintlig är inget som gemene man bryr sig om eller ens känner till.
Citera
2022-05-30, 13:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Håller med om att AfS borde ha nolltolerans mot uppenbara foliehattar och rättshaverister, men det är inte främst där skon klämmer. AfS kan bara växa ordentligt som parti om SD misslyckas. Om SD blir en del av regeringsunderlaget efter valet och inte får genomslag för sina hjärtefrågor för att de fjäskar för mycket för M kommer folk tröttna och först då kan AfS kunna nå ett genombrott.

Folk röstar inte SD för att AfS är för extrema. Folk röstar SD för att det är ett etablerat parti med inflytande och för att man uppfattar skillnaderna mellan dem och AfS som obetydliga. Att SD liberaliserats rejält sedan riksdagsinträdet 2010 och att interndemokratin i partiet är obefintlig är inget som gemene man bryr sig om eller ens känner till.

Jag tror AfS skulle kunna ta 4 % faktiskt av just de personer som röstade SD 2010 och känner som du gör. Men det skulle krävas en rejäl upprensning av tomtar i partiet och att de är tydligt mer radikala än SD. Jag tror också de måste släppa alla frågor som inte är direkt kopplade till invandring och nationalism. Att t.ex. förespråka platt skatt kommer skrämma bort vissa väljare som är mer vänster i ekonomiska frågor. AfS har inte råd att splittra de 4-5 % som är mer radikala än SD i olika grupper i den ekonomiska politiken, välfärdspolitiken, utrikespolitiken etc. De behöver bli ännu mer ett enfrågeparti än vad SD är, som MP ungefär. Men som SD-are hoppas jag de fortsätter som nu och bara drar till sig alla idioter vi inte vill ha i vårt parti.
Citera
2022-05-30, 17:49
Medlem
Egentligen kanske lite offtopic från ämnet Tor Paulsson, men vad i hela fridens namn är det som Forsén i skriver i artikeln i Nya Dagbladet?

"Deras (frimurarnas) vision och mål är inte vad som skiljer dem från oss (Sverige-vänner/oppositionella), det är deras arbetsmetoder."

Så, frimurarnas vision och mål, dvs att införa ett NWO / One World Government (med, ja alla vet vilken handgnuggande grupp det är som sitter överst och styr bland frimurarna), där man tillber mörka demongudomar, våldtar och offrar spädbarn till dessa demongudomar, omintetgör den europeiska befolkningen i världen (alternativt gör oss, och övriga befolkningen i världen till androgyna android-slavar genom transhumanism och chip i hjärnan) osv - skiljer sig INTE alltså från Sverige-vänners/oppositionellas (oavsett om man tillhör Nätverket eller inte) vision och mål, säger Forsén?

Behöver jag ens kommentera vad som är komplett förryckt med detta påstående från Forsén? Han säger alltså indirekt att frimurarnas mål/vision är något bra, men att det bara är deras arbetsmetoder som inte skulle vara bra?

Det skulle vara väldigt bra om Forsén kunde kommentera detta påstående, här i denna tråd?

Vad menar han egentligen är frimurarnas vision och mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in