2018-02-18, 16:45
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Det var just ordet forakta jag reagerade pa. Jag vill inte heller jobba som grovjobbare men foraktar inte pa nagot satt de som gor det.

Självklart föraktade han inte grovjobbare. I talet i Montagehalle säger han till arbetarna att han själv har hämtat inspiration från två grupper, bondeståndet och arbetarna. Var det några han föraktade så var intellektuella...
Citera
2018-02-19, 06:55
Medlem
Linnaeusss avatar
Sedan när finns det en mytkrossare som motbevisar att han var vegetarian? Finns det kanske någon känd video där han mumsar i sig en kycklingklubba?
Citera
2018-02-19, 11:53
Medlem
gabrielle2s avatar
Eftersom vinnaren skriver historian så finns det många osanningar som figurerar runt Hitler som person.
Helt oväsentliga dessutom, enligt mig.
Antagligen mediagamar som varit i sitt esse...
En testikel= att någon måste ha varit i pungregionen och klämt till.
Homosexuell enbart för att Hitler eventuellt visste att om han fick med sig kvinnorna så är halva segern vunnen.
Han valde att inte lyfta fram sin kvinna och hon valde att låta Hitler framträda själv.
Hitler var ju tydligen ett mycket omtyckt objekt bland kvinnorna.
Jag som kvinna väljer själv män med pondus och som jag känner att jag kan lita på i sitt ledarskap och skulle själv sätta mig i bakgrunden och låta den mannen vara ifred i sin ledarroll.
Ge råd och stötta endast.
Eva Braun var ju en nära " vän" till honom.
Vegetarian är väl inne idag så vad skulle det göra om han var det.
Spelar det någon roll vad han åt.
Han var ju inte kannibal i alla fall.
Det ryktet finns ju inte heller.
Jude är ju också ett av ryktet.
Jaha får inte en Jude hata en Jude då?
Det gör de väl antagligen.
Exakt som muslimer slaktar/ hatar muslimer osv.
Men Juderyktet tror jag inte alls på.
Och om han vore det så stämmer ju definitivt inte " förintelsen" heller.

Ja just det" knarkare" var han ju också, enligt rykten.
Men det finns ju många suputer bland politiker så...

Ja ni..och ja jävlar.

Hitler var nog för "farlig och för intelligent och fick med sig för många människor.
Inte bra för övriga " ledare" och en mycket obekväm individ för dem.
Min iakttagelse som kan bli ett rykte.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-02-19 kl. 12:03.
Citera
2018-02-19, 20:41
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Eftersom vinnaren skriver historian så finns det många osanningar som figurerar runt Hitler som person.
Helt oväsentliga dessutom, enligt mig.
Antagligen mediagamar som varit i sitt esse...
En testikel= att någon måste ha varit i pungregionen och klämt till.
Homosexuell enbart för att Hitler eventuellt visste att om han fick med sig kvinnorna så är halva segern vunnen.
Han valde att inte lyfta fram sin kvinna och hon valde att låta Hitler framträda själv.
Hitler var ju tydligen ett mycket omtyckt objekt bland kvinnorna.
Jag som kvinna väljer själv män med pondus och som jag känner att jag kan lita på i sitt ledarskap och skulle själv sätta mig i bakgrunden och låta den mannen vara ifred i sin ledarroll.
Ge råd och stötta endast.
Eva Braun var ju en nära " vän" till honom.
Vegetarian är väl inne idag så vad skulle det göra om han var det.
Spelar det någon roll vad han åt.
Han var ju inte kannibal i alla fall.
Det ryktet finns ju inte heller.
Jude är ju också ett av ryktet.
Jaha får inte en Jude hata en Jude då?
Det gör de väl antagligen.
Exakt som muslimer slaktar/ hatar muslimer osv.
Men Juderyktet tror jag inte alls på.
Och om han vore det så stämmer ju definitivt inte " förintelsen" heller.

Ja just det" knarkare" var han ju också, enligt rykten.
Men det finns ju många suputer bland politiker så...

Ja ni..och ja jävlar.

Hitler var nog för "farlig och för intelligent och fick med sig för många människor.
Inte bra för övriga " ledare" och en mycket obekväm individ för dem.
Min iakttagelse som kan bli ett rykte.

Tittar man lite på användarnamnen som spridit perversa Hitlerrykten i den här tråden så rör det sig nästan uteslutande om välkända grindvaktsjudar. Och en och annan röding. Ja, enligt dessa ”auktoriteter” så var Hitler tydligen en judisk bög med en pungkula som älskade bajs. Snacka om att projicera så man skjuter av sig båda fötterna.
Citera
2018-02-22, 07:35
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Självklart föraktade han inte grovjobbare. I talet i Montagehalle säger han till arbetarna att han själv har hämtat inspiration från två grupper, bondeståndet och arbetarna. Var det några han föraktade så var intellektuella...
Han föraktade inte några respektabla klasser överhuvudtaget. Han ansåg att både arbetare och företagare behövdes för att tillsammans bygga ett fungerande samhälle. De två grupperna han i huvudsak hatade var revolutionära kommunister och utsugande bankirer.
Citera
2018-03-07, 14:39
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeuss
Han föraktade inte några respektabla klasser överhuvudtaget. Han ansåg att både arbetare och företagare behövdes för att tillsammans bygga ett fungerande samhälle. De två grupperna han i huvudsak hatade var revolutionära kommunister och utsugande bankirer.
Ja det ser man tydligt om man tar del av Hitlers egna ord om utsugande bankirer och kommunister i Mein Kampf.
Om var och en tog sig tid att ta del av Hitler själv och lära känna personen Hitler via Hitler själv istället för att enbart ta till sig andras ord, skrönor och myter "om" honom så skulle de få nya infallsvinklar och ett bredare perspektiv.

Men, men! myter och skrönor blir oftast spridda av " krösamajor" och många väljer att stanna där och bli en krösamaja själv..
Citera
2018-03-09, 07:14
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det ser man tydligt om man tar del av Hitlers egna ord om utsugande bankirer och kommunister i Mein Kampf.
Om var och en tog sig tid att ta del av Hitler själv och lära känna personen Hitler via Hitler själv istället för att enbart ta till sig andras ord, skrönor och myter "om" honom så skulle de få nya infallsvinklar och ett bredare perspektiv.

Men, men! myter och skrönor blir oftast spridda av " krösamajor" och många väljer att stanna där och bli en krösamaja själv..
En annan välkänd myt är att han generellt hatade slaver, vilket härstammar från hans krig med Sovjet och Polen. Detta krig var dock baserat på ideologiska grunder och inget annat.

Det finns för övrigt ett en video på YouTube, i vilken Hitler prisar sina allierade (varav många var slaver) i kampen mot kommunism. Märkligt nog har inte JewTube-kommittén blockerat den. De har ju en tendens att göra så om en video motsäger all propaganda som har byggts upp av de allierade och kulturmarxister sedan slutet av WW2.
https://www.youtube.com/watch?v=QY90SEktKRA
Citera
2018-09-01, 20:04
Medlem
Är det inte en myt att han tog kokain? Var fick dom tag i det? Pervitin fanns ju redan dessutom
Citera
2022-06-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobraviper
alla har nog hört att det finns en hel del myter om Adolf hitler ex han var vegetarian, han var jude, han hade bara en testikel o s v

Någon som vet vad som är sant och inte,och om det finns några andra roliga myter?

Alla negativa myter om Adolf Hitler är bara rena lögner och tydligt projektering som stämmer med hur judiska kommunister beter sig.

"The cleverest trick used in propaganda against Germany during the war was to accuse Germany of what our enemies themselves were doing. Even today, large parts of world opinion are convinced that the typical characteristics of German propaganda are lying, crudeness, reversing the facts, and the like. One needs only to remember the stories that were spread throughout the world at the beginning of the war about German soldiers chopping off children’s hands and crucifying women to realize that Germany then was a defenseless victim of this campaign of calumny. It neither had nor used any means of defense."

Goebbels at Nuremberg — 1934.
Citera
2022-06-05, 19:19
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1990
Alla negativa myter om Adolf Hitler är bara rena lögner och tydligt projektering som stämmer med hur judiska kommunister beter sig.

"The cleverest trick used in propaganda against Germany during the war was to accuse Germany of what our enemies themselves were doing. Even today, large parts of world opinion are convinced that the typical characteristics of German propaganda are lying, crudeness, reversing the facts, and the like. One needs only to remember the stories that were spread throughout the world at the beginning of the war about German soldiers chopping off children’s hands and crucifying women to realize that Germany then was a defenseless victim of this campaign of calumny. It neither had nor used any means of defense."

Goebbels at Nuremberg — 1934.

Du är en dogmatisk Hitlerfanatiker som vägrar hålla dig objektiv till de fakta som presenteras för dig.

Dina källor består av att man kallar andra källor för "icke-trovärdiga" enkom av orsaken att man ej håller med, men utan att själva presentera något alternativ, som t.ex. med fallet var Hitler befann sig under den judisk-kommunistiska revolutionen i Bayern år 1918-1919. I detta fallet är det förståeligt att ingen kan placera Hitler någon annanstans, eftersom Hitler aldrig uppgav vad han gjorde under den perioden, varken i Mein Kampf eller i något av alla de tal från honom, varför man kan kalla detta den kända "luckan" i Hitlers historia. Men, de vittnesmål som faktiskt finns, placerar Hitler mitt bland de judiska revolutionärerna i Bayern år 1918-1919, och närmare bestämt som livvakt för revolutionärjuden Eugen Leviné.

Otto Strasser, en medlem av det socialdemokratiska partiet innan han senare gick med i nazistpartiet år 1925, kritiserade Hitler för att han inte gick med i General Franz Ritter von Epp's armé "för att bekämpa bolsjevikerna i Bayern", och frågade: "Var var Hitler den dagen?" (LÄNK - S.12). Hitler slogs i varje fall inte för Freikorps - mot bolsjevikjudarna - och stod kvar på sin post under hela den judiska Sovjetrepublikens livstid tills han blev tillfångatagen i Eugen Leviné's sällskap, av Freikorps. Strasser var en av de frivilliga som tog sig in i München för att störta den judiska Bayerska Sovjetrepubliken bör tilläggas.

Är det ändå ej trovärdigt så kan man placera många av Hitlers närmaste män och bekantskaper där.

För att nämna några:

• Rudolf Hess - Hitlers framtida ställföreträdare, som aktivt tjänstgjorde i den Bayerska Röda armén, vilket även går att finna i Hess dagboksanteckningar LÄNK - S.47
  • Sepp Dietrich - en framtida Waffen-SS-general och chef för Hitlers SS-Leibstandarte, blev "vald till ordförande för soldatrådet i November 1918" i den Röda Armén LÄNK - S.119
  • Julius Schreck - en framtida långvarig personliga chaufför för Hitler och förste ledare för Schutzstaffel, anmälde sig som frivillig och tjänstgjorde som medlem i Röda armén i slutet av April 1919 LÄNK - S.119
  • Hermann Esser - en av Hitlers tidigaste anhängare och som blev nazistpartiets första propagandachef LÄNK - S.119
  • Heinrich Hoffmann - Hitlers framtida personliga fotograf och nära vän, var under de judiska revolutionärerna i Bayern revolutionärjuden Eugen Levinés personliga fotograf, fick tillåtelse att dokumentera revolutionen för desamma och fotograferade b.la. Hitler när han gick i sorgetåget till revolutionärjuden Kurt Eisner LÄNK, LÄNK - 6:05

Sannolikheten att de källor som finns skulle ljuga, och som kan placera Hitler mitt bland revolutionärjudarna i Bayern år 1918-1919, minskar för hela tiden, särskilt med tanke på hur många framstående nazister som själva deltog i den judiska revolutionen. Men extra problematiskt blir det hela när kritikerna inte kan placera Hitler någon annanstans, eftersom vad jag sa i början, Hitler berättade aldrig vad han gjorde under den judiska revolutionen i Bayern år 1918-1919. Hitler lät senare avrätta dem som visste var Hitler befann sig under de "Långa knivarnas natt" och som ej visade Hitler sin absoluta lojalitet. Bl.a. Ernst Röhm som man avrättade under förespeglingen att Röhm skulle iscensätta en motrevolution, när den verkliga orsaken mer ligger i linje med att Röhm visste om Hitlers förflutna i judarnas tjänst och sannolikt också kände till Hitlers mäktiga judiska finansiärer, och därför behövde städas undan genom mord, då Röhm ej var fullt lojal och absolut satt på manskapet och resurserna att försöka avsätta Hitler.

„Communism. Jewry. I am a German Communist.“
- Joseph "Rabbinen" Goebbels
Senast redigerad av -Hengpung- 2022-06-05 kl. 19:53.
Citera
2022-06-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeuss
Sedan när finns det en mytkrossare som motbevisar att han var vegetarian? Finns det kanske någon känd video där han mumsar i sig en kycklingklubba?
Knappast troligt.

Han hade ju en personlig kokerska Gerda som tom fanns vid Hitlers sida nere i bunkern ända till slutet och hon försåg enbart Hitler med Vegetarisk kost.

Tydligen så skall herr Adolf ha varit barnsligt förtjust i pannkakor och vem kan klandra honom för det.
Citera
2022-06-05, 21:10
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Knappast troligt.

Han hade ju en personlig kokerska Gerda som tom fanns vid Hitlers sida nere i bunkern ända till slutet och hon försåg enbart Hitler med Vegetarisk kost.

Tydligen så skall herr Adolf ha varit barnsligt förtjust i pannkakor och vem kan klandra honom för det.

Hitler hade många kokerskor i sin tid som Führer. Jag har tidigare poängterat hur Hitler omgav sig med judar mest hela tiden, det inkluderar även hans kokerskor. Helene “Marlene” Marie von Exner var en av Hitlers senare kokerskor, och självklart också judinna.

Hitlers livvakt, och officiellt bland de sista kända vittnena till Hitler, Rochus Misch, hade detta att berätta om Marlene von Exner:

“Apart from the special Zabel cures, Hitler’s dietary plan was not very varied. He employed his own diet-cook. In 1944, there was a lot of interest in Marlene von Exner, a rather austere-looking but attractive young woman of my age. Hitler had got her from Antonescu after he told Hitler on a visit that only this Viennese woman had been able to control his own stomach problems. [***] The diet-cook Frau von Exner was, as mention, a very beautiful woman. That had not escaped Martin Bormann. The nickname ‘The Buck Bormann’ had not come about by chance. Anyway, Bormann went all out for Frau von Exner, but failed utterly. When she left in 1944, we of the bodyguard thought it must have had something to do with these attempts to woo her. It was said that Frau von Exner had requested permission to leave and that could only have been caused by the pressure. She did not have proof of Aryan ancestry, but her departure had nothing to do with that. In any case, after the termination of her employment as cook, she lived for several months in the Reich Chancellery. I often reflected later on whether I had ever noticed that Hitler hated Jews. Then I remembered Frau von Exner - and did not know the right answer.”

- Hitlers Last Witness: The Memoirs of Hitler’s Bodyguard LÄNK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in