2022-06-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nu är du där igen med dina copy/paste inlägg. Det enda du åstadkommer är att spamma tråden.

Jag förstår att du anser att fakta som inte överensstämmer med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml är "spam".
Citera
2022-06-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Får jag bjuda på lite copium?:

Defense Politics Asia
@DefensePolitics
[ #Kharkiv Front ] Ukr forces takes entire east bank of Severskyi Donets River; Parallel Universe...
https://twitter.com/DefensePolitics/status/1533428759902441472?s=20&t=TpYzDgtx_zTC-nTV5Mvsjw

Är det din analys av vad rysstrollkontot rybar fantiserar ihop?

Undviker du aktivt alla 1hands källor du kan online, eller är du bara efterbliven?
Citera
2022-06-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Det är ganska lågt av usa att dom vill dra ut på kriget så länge som möjligt. De verkar inte bry sig om Ukrainas civilbefolkning.

Jag står inte på Rysslands sida men jag tycker att Ukraina borde kapitulera exakt nu. Ukraina förlorar 100 man per dag har zelensky själv sagt. Fortsätter det såhär så kommer Ukraina inte ha många män i stridsålder kvar.

Hur lång tid tar det ungefär med tanke på att det lär födas fler än 100 per dag....?
Citera
2022-06-05, 15:56
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

Jag står inte på Rysslands sida men jag tycker att Ukraina borde kapitulera exakt nu. Ukraina förlorar 100 man per dag har zelensky själv sagt. Fortsätter det såhär så kommer Ukraina inte ha många män i stridsålder kvar.

Kapitulera är fel ord. Men de borde försöka få till en deal.
Citera
2022-06-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Kriget hade varit över redan i april om inte USA/NATO hade skickat massa vapen. Men USA vill köra sitt onödiga proxy-krig som drar ut på lidandet för Ukrainska befolkningen.

Kriget hade aldrig börjat om den psykotiske dvärgen i kreml INTE hade inlett sitt anfallskrig mot Ukraina i sin strävan att slakta dess befolkning. Den psykotiske dvärgen i kreml vill dock "köra" sitt anfallskrig mot Ukraina för att lägga beslag på olje- och gasfyndigheterna som tillhör Ukraina, bl.a. i Donbass.

Faktum är att putain redan 2014 invaderade, och ockuperade, del av Ukraina. Vid den tidpunkten gällde "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.
Citera
2022-06-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad du skriver ofta om känslor, obegripligt då det är du och andra som är känslosam.
Det är ju summan av ditt inlägg.

Objektivt enkla och avfärda, så vad finns kvar att diskutera?

Citat:
För mig handlar det enbart om sunda beslut och ekonomi då det gäller Ryssland och omvärlden. Vad det gäller konflikten i Ukraina så är det lika tragiskt som krigen i Somalia, Jemen, Syrien mfl och som vår statsmedia skiter i. Vi kan skicka humanitär hjälp till dom alla men vi bör inte skicka vapen som dödar fler och drar ut krigen i åratal.

Nu gör du misstaget att alla andra är lika okunninga som du själv är och att det enda som går att mäta är vem som "känner mest", och på något plan så vet du väll att världen itne fungerar på det sättet.....

Citat:
Resten du skriver orkar jag inte bry mig om. Låt oss säga att Ryssland kommer att gå under ekonomiskt och förlora kriget samt att Ukraina blir nästa stormakt ... somna om nu.

Så då landar vi i dina känslor... som vanligt, patetiskt , tragiskt och en smula äkligt när det inte är ett litet barn som utrycker dem...
Citera
2022-06-05, 16:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Det är ganska lågt av usa att dom vill dra ut på kriget så länge som möjligt. De verkar inte bry sig om Ukrainas civilbefolkning.

Ryssland borde kapitulera nu. Dom håller sakta på att malas ner och om ett halvår har Ukraina en miljon i armén och vapen från väst dom bara kan drömma om.

Om ukraina kapitulerar kommer ryssland att radera Ukraina från kartan. Språket kommer att flrbjudas och deras ekonomi kommer att bli som nordkorea. 20 miljoner flyktingar och toligen ett inbördeskrig eftersom minst 5 miljoner kommer att ta till vapen för att döda så många ryssar som möjligt.
Citera
2022-06-05, 16:01
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:

Riktig losermentalitet, är ju som att ett fotbollslag skulle sluta spela när det står 2-1 i halvtid och motståndarlagets bänk håller att på att våldta dina systrar och sno dina tvättmaskiner.

Tror du att en mobbare skulle sluta slå dig resten av dina 3 år i skolan om du går med på att ge mobbaren dina lunchpengar en gång.
Citera
2022-06-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Kriget hade varit över redan i april om inte USA/NATO hade skickat massa vapen. Men USA vill köra sitt onödiga proxy-krig som drar ut på lidandet för Ukrainska befolkningen.

Jag vet, orättvist att Ukrainarna försvarar sig.

Den propagandan visar hur lite Kreml förstår. Ingen född i väst förstår hur det skulle kunna vara fel av offret att försvara sig
Citera
2022-06-05, 16:02
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kapitulera är fel ord. Men de borde försöka få till en deal.

En perfekt deal är att Ukraina går med i nato och EU och krim återgår till Ukraina.

Alternativet är att Ryssland sakta kommer att gå under och bli ett nordkorea. Win win om ryssland släpper vapnen och går hem till sin latrintunna och kryper ner.
Citera
2022-06-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Inte ens Foreign Affairs verkar tro på framtiden längre:

Ukraine’s Best Chance for Peace
How Neutrality Can Bring Security—and Satisfy Both Russia and the West

https://www.foreignaffairs.com/articles/ukraine/2022-06-01/ukraines-best-chance-peace

Ser man det enbart i Ukrainas perspektiv så är det klart att de borde räkna hem en "vinst" i stil med Finska Vinterkriget.

Men i ett större perspektiv finns det fördelar med att hålla igång kriget så länge som möjligt och nöta ner den ryska krigsmakten, helt oavsett hur mycket skada Ukraina som land tar av ett utdraget krig.
Citera
2022-06-05, 16:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Riktigt fin attack av UAF i Luhansk mot en vapendepå.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1533382051503779845
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in