2022-06-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Sluket var vel ikke tett for da måtte han ha øst alt vannet ut av badekaret også
kan ha øst det i do. Vet ikke om det forklarer de 1,5 timene men effektiv er han ikke.
Citera
2022-06-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Mye som virker rart for oss lesere i denne saken. Jeg tror 98% av alle ting vi reagerer på her inne har en helt grei forklaring. Både Tv2 og VG tar ikke fem øre for å dra til litt i sine overskrifter/utbroderinger. Husk at å vaske bort 4-5 dråper med blod også kalles å vaske.

Årevis med planlegging slik en del her inne insinuerer stemmer dårlig med å plutselig takke ja til et slikt teaterbesøk og la deres "ustabile sønn" passe åstedet så lenge.

Han var vel også den første TH ringte og tilkalte til huset etter at han omsider fant brevet. Men var det ikke eldste datter som var tronarvingen med alle styreverv da?

Mye man ikke forstår helt i denne saken her.

Jeg tror fruen er dratt ut av huset fra forsiden (mot vannet), gjennom krattet og inn i en bil på stien. På en dag med lett snøfall og fukt i luften ville man funnet bilspor inn porten om noen bil utover TH sin ble kjørt inn slik TH selv har foreslått i en av sine mange teorier.
filmteorien og ikke kvelning i bolig. Lever hun fortsatt?
Citera
2022-06-05, 13:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Kan være så enkelt ja, å uavhengig av denne saken, så tenker vi ofte for komplisert, løsningen er som regel enklere en man kan tenke seg til. Men så har vi dette med selve handlingen... Mulig TH er alene om den, han kunne jobba hele natta. Jeg tror ingen ting på denne 09.14 samtalen å denne telefon aktiviteten denne morgenen. Tror ikke det var AE som betjente telefonen. Men det er disse billysene på gangstien, bilen over plena og futurum mennene..

Men, det er en ting som taler i mot spesielt RU, men også delvis TH (selv om han er mere erfaren).. Med den massive skjulte overvåkningen de er utsatt for, over lang tid, inkl undercover osv.. Så er det rart at ingen av dem har "trampa i salaten" å avslørt seg i en eneste setning.

Jeg vil påstå TH har trampet masse i salaten gjennom ting han har sagt, men kanskje ikke på en
måte som leder til fellende beviser.

RU på sin side har jo på et vis avslørt seg ved å vise vilje til økokriminalitet, men hvorvidt dette
har ledet til beviser i denne saken, vet vel bare politiet.

Ellers er det jo interessant at man snakker om utro tjenere i hotellbransjen når det kommer
til id-tyverier. Fins det noen slike på Kvitfjell, mon tro? CardPass blir angitt å være utenlandsk, og
hotellsjefen på Kvitfjell er jo tysker, og attpåtil med en lurvete CV...
Citera
2022-06-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
At sønnens telefon ligger på bordet i hans leilighet på Rasta, 1 km unna, betyr ikke at nødvendigvis at sønnen er der, selv om telefonen blir oppringt og besvart.
spørs om det er aktivitet på tlf. Hsn hevder å ha sovet så sikkert ikke. Han hadde hatt ei dårlig natt led kanskje sv insomnia eller andre ting
Citera
2022-06-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Og der kom du med godkjente siktelser og rettsak i løpet av året.

Eneste som mangler det nå.

Kan du komme med siste nytt fra etterforskningsledelsen - du som har direkte kontakt?

Du får stole på det jeg sier, eller la være.
Citera
2022-06-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg vil påstå TH har trampet masse i salaten gjennom ting han har sagt, men kanskje ikke på en
måte som leder til fellende beviser.

RU på sin side har jo på et vis avslørt seg ved å vise vilje til økokriminalitet, men hvorvidt dette
har ledet til beviser i denne saken, vet vel bare politiet.

Ellers er det jo interessant at man snakker om utro tjenere i hotellbransjen når det kommer
til id-tyverier.
Fins det noen slike på Kvitfjell, mon tro? CardPass blir angitt å være utenlandsk, og
hotellsjefen på Kvitfjell er jo tysker, og attpåtil med en lurvete CV...
Tror du at det er mulig for politiet å få informasjon om navn på hotellansatte som var på arbeid på de hotellene som Golf besøkte (som er blant de hotellene som scannet passet hans og/eller som oppbevarte passet hans)?

Hvis politiet får informasjon om id-navnene på andre passkopier solgt av CardPass, kanskje de finner en link til et hotell, dersom det tilfeldigvis er gjester fra samme hotell som har blitt utsatt for det samme fra samme utro tjener og denne hotellansatte har solgt flere passkopier til CardPass? Da bør jo politiet etterlyse andre passkopier som har andre id-navn enn OHG som har blitt kjøpt fra CardPass, slik at de kan nøste i dette.
(Eller denne eventuelle hotellansatte ER CardPass?)
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-05 kl. 13:56.
Citera
2022-06-05, 13:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tror du at det er mulig for politiet å få informasjon om navn på hotellansatte som var på arbeid på de hotellene som Golf besøkte (som er blant de hotellene som scannet passet hans og/eller som oppbevarte passet hans)?

Jeg vil anta OHG har gitt politiet alle tilgjengelige opplysninger om sin reisevirksomhet.
Hvorvidt det er en prioritert oppgave for politiet å innhente opplysningene du sikter til, vet jeg ikke.
Men man vel anta at en hotellansatt f.eks. i Berlin, Hong Kong eller Brasil mest sannsynlig
ikke kan kobles direkte til saken som sådan. CardPass kan i prinsippet være hvem som helst, og det
er ikke engang sikkert om vedkommende er i live. Men E24 har publisert artikkelen også på engelsk.
Ikke utenkelig at det kan komme inn tips om vedkommende.
Citera
2022-06-05, 13:50
Medlem
GG99Slayers avatar
Hadde TH selv, satt dusør på denne CardPass, ville det nok gått fortere..

Men slikt driver ikke TH med......
Citera
2022-06-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
filmteorien og ikke kvelning i bolig. Lever hun fortsatt?

Usikker på hva du mener med filmteorien. Nei, jeg tror ikke hun ble drept i bolig. Som jeg har skrevet flere ganger. Jeg tror hun er tatt av dage for lenge lenge siden. De skyldige er gått videre til neste ugjerning for lengst.
Citera
2022-06-05, 14:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk Håper at det kommer tips og at politiet greier å nøste opp i alt som kan nøstes opp i og at de greier å nøste seg frem til GM snart.

Ikke utenkelig at de har god hjelp av politiet i andre land. Dette med identitetstyveri
er jo et alvorlig problem som tydeligvis blir tatt på alvor. Vi vet jo at FBI har assistert
norsk politi i denne saken, så det er ikke utenkelig at de formidler data fra id-saker
slik som f.eks. denne.
Citera
2022-06-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man trodde att TH skulle bo i en flott villa ju. Och att TH skulle också köra en finare Volvo.
mulig derfor th var i kina. Kjøpe volvo.
Citera
2022-06-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg vet ikke, men jeg har hørt flere uttale at de er overrasket over hvor mye ei sånn kvern faktisk sluker av kjøtt å beinrester, alla koteletter, fårikål knoker osv osv. Ei ekstern kvern tilkobla avløp, alla Vålnes sin er jo også plausibel. Vålnes ble nok til hundemat for sine firbeinte.
kan dette gjøres uten spor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in