2022-06-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg leste nylig at TH brukte å kjøre Ford Focus, og at den andre bilen ble brukt av AE. Denne morgenen sto ikke Ford Focus i Sv4, fordi sønnen hadde lånt Focusen. GM kan jo da kanskje ha trodd at TH hadde reist til Futurum ettersom Focusen ikke sto i Sv4, men de kunne ikke være sikker.
Det hadde vært interessant å vite om TH i dagene før forsvinningsdagen kjørte Focusen til Futurum (med tanke på at GM eventuelt holdt øye med dette for å vite hvilken bil TH brukte). Noen skrev her i tråden at det sto en Focus parkert på Futurum på morgenen på forsvinningsdagen, og noen spekulerte i om sønnen brukte å parkere Focusen på Futurum og om det var Hagens Focus som sto på Futurum den morgenen. Hvis det var slik, kunne jo GM ha risikert å ha blitt lurt (til å tro at TH hadde ankommet Futurum) av å se Focusen på Futurum.

Siden sønnen jobbet på TH for Kvitfjell Eiendom, kunne han hatt sin arbeidsplass i Futurumbygget og dermed utført arbeidet sitt derfra. Vedkommende kjører nesten 200 km til arbeidsplassen sin og kjører så 200 km tilbake til hjemmet igjen.
Citera
2022-06-05, 11:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
E24 eksperten som er i dagens podkast, mener det er kun rundt 5 personer i Norge som hadde kompetansen rundt dette krypto greiene som er gjort. Han sier det på slutten, rundt 30 min utti.

Ja, både han, og kanskje særlig Milli, går langt i å beskrive "modus" på krypto-GM.
Bl.a. ved å lage en parallell til NOKAS-forberedelsene. Dette har vel vært diskutert her før også.

Det er likevel greit å få med seg at det de omtaler som mulige kandidater, ikke nødvendigvis indikerer
at "vår" GM er blant disse. Kan det være snakk om en viss "uslepen diamant"?
Citera
2022-06-05, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Siden sønnen jobbet på TH for Kvitfjell Eiendom, kunne han hatt sin arbeidsplass i Futurumbygget og dermed utført arbeidet sitt derfra. Vedkommende kjører nesten 200 km til arbeidsplassen sin og kjører så 200 km tilbake til hjemmet igjen.
200km...?
Citera
2022-06-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Det er kombinasjonen av krypto og kriminell know-how som trekkes frem, og det spekuleres i hvor mange som kunne ha denne kompetanseprofilen i 2017/2018.

«Under 5 personer matcher profilen»

!

Man ser fra encro at det er veldig lite av hvitvaskingen av feks narko som foregår over krypto, så er kanskje bare 2 personer i Norge som har denne kompetansen, samt koblinger til kriminelle miljøer, samt disiplin til å gjennomføre dette sømløst (disiplinen kommer av at vedkommede har gjort dette mange ganger og har mange års erfaring). Siden TB hevder seg uskyldig, så er det kun 1 annen i Norge som man leter etter
Citera
2022-06-05, 12:14
Medlem
Citat:
E24 eksperten som er i dagens podkast, mener det er kun rundt 5 personer i Norge som hadde kompetansen rundt dette krypto greiene som er gjort. Han sier det på slutten, rundt 30 min utti.
Ja, det ble vel nevnt at det var mindre enn 5 personer.
Men det ble også nevnt at GM i denne saken kan ha vært en som har lest seg opp på egen hånd og som ikke er i noe slikt miljø (og som ikke er en av de "mindre enn 5 personene") og som derfor ikke er lett å finne.

Det kan vel dessuten finnes mange kryptoeksperter i Norge som hadde denne kompetansen i 2017/18 og som hadde lest seg opp og som er anonyme og som ikke er en av disse ca 5 nevnte personene?
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-05 kl. 13:08.
Citera
2022-06-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, både han, og kanskje særlig Milli, går langt i å beskrive "modus" på krypto-GM.
Bl.a. ved å lage en parallell til NOKAS-forberedelsene. Dette har vel vært diskutert her før også.

Det er likevel greit å få med seg at det de omtaler som mulige kandidater, ikke nødvendigvis indikerer
at "vår" GM er blant disse. Kan det være snakk om en viss "uslepen diamant"?

Det er litt vanskelig å forestille seg at TH skal være en av disse fem. Så hvem har satt han i kontakt med en av disse? Å hva er det som gjør at den egenrådige TH ser på både den som formidlet kontakten og selve krypto gm som "trusted".. Disse to personene har hele THs resterende liv i sin hule hånd. Hvorfor vinner disse hans tillitt?? I tillegg har minst to personer stått for selve voldshandlingen. Gitt at dette ikke er de samme som kryptogutta, så må minimum fire stk, i tillegg til TH selv kjenne til forbrytelsen. Jeg tipper at minst en av disse fire deler dna med TH.
Citera
2022-06-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
200km...?

Ja

Juridisk navn:
KVITFJELL EIENDOM AS
Org nr:
955 641 981
Selskapsform:
Aksjeselskap
Styrets leder:
T*m Ha*en
NACE-bransje:
41.109 Utvikling og salg av egen fast eiendom ellers
Adresse:
Mellomstasjonen, 2634 Fåvang
Postadresse:
Hornerudveien 25, 1461 Lørenskog

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2022-06-05, 12:34
Medlem
Citat:
Det er litt vanskelig å forestille seg at TH skal være en av disse fem. Så hvem har satt han i kontakt med en av disse? Å hva er det som gjør at den egenrådige TH ser på både den som formidlet kontakten og selve krypto gm som "trusted".. Disse to personene har hele THs resterende liv i sin hule hånd. Hvorfor vinner disse hans tillitt?? I tillegg har minst to personer stått for selve voldshandlingen. Gitt at dette ikke er de samme som kryptogutta, så må minimum fire stk, i tillegg til TH selv kjenne til forbrytelsen. Jeg tipper at minst en av disse fire deler dna med TH.
Hvis TH er skyldig: Kanskje TH i mange år har hatt hemmelig kontakt med en kryptospesialist (som ikke er en av de nevnte ca 5 personene) (og at de ble kjent ved en tilfeldighet feks)? Eller en person i THs omgangskrets leste seg opp og ble en kryptospesialist i hemmelighet (men at TH fikk vite om hemmeligheten)?
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-05 kl. 12:44.
Citera
2022-06-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Du bør se TV2-dokumentaren på nytt. Episode 1 fra 10.30. Det er TV2 som kaller det blodvask, ikke jeg. Og det de viser er for å visualisere det sønnen angivelig gjorde iht forklaring. Der er det mye blod på gulv og i klut. Du tenker at TV2 ikke baserer dette på forklaring gitt i avhør, men noe de bare har funnet på selv?
hva gjorde han med vaskeutstyret, inkl. Bøtta?
Citera
2022-06-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jo, men hvis det var slik, at årsaken til vaskingen på badet I 2. etasje, var for å vaske AEHs blod, så mener jeg at vaskingen gir ingen mening.
Det gir ingen mening å flytte et blodig offer fra badet i 2. etasje, til badet I 1. etasje, med den hensikt å fjerne blodspor, dersom GM ikke vasker badet (og entréen) i 1. etasje i tillegg.
Poenget mitt er at det tyder på at årsaken til å kroppen eventuelt ble flyttet, var en annen årsak enn at offeret var blodig. GM har åpenbart ikke pakket kroppen inn, før den ble flyttet fra 2. etasjen, ellers ville det ikke vært slepespor (biologisk materiale fra AEH) i 1. etasje.
GM fjerner altså (i hypotesen) blodspor fra offeret i 2. etasje, men lar offerets klær bli liggende på badegulvet i 1. etasje (la meg legge til THs skjorte i skittentøyskurven med AEHs biologiske materiale)...

Nei, dette har jeg ingen tro på. Det totale bildet fremstår konstruert for å frame TH. Det gir i det store hele ingen mening, at noen I familien har drept AEH i hjemmet, dersom handlingen var planlagt og skulle fremstå som en kidnapping.
Jeg forstår. Jeg tror heller ikke at TH eller noen i familien er GM. Hvis AE ble dyttet av GM ned trappen og hvis AE landet livløs i enden av trappen (det ble jo funnet spor etter blodvask på trappevegg), så kan GM ha pakket henne inn i noe før hun ble fraktet ut av huset og dermed har GM unngått å sette blodspor fra AE andre steder i 1. etg. Slepespor og organisk materiale i entre og wc i 1. etg kan ha blitt plantet.

Eventuelt kan også blodspor på trappevegg ha blitt plantet for å kaste mistanke mot TH.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-05 kl. 13:04.
Citera
2022-06-05, 12:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Nei, TH er nok ikke en av moduskandidatene som pekes på. Rett og slett fordi
hans virksomhet ikke har noe kjent tilknytning til kriminalitet eller til krypto -
ihvertfall ikke før denne saken kom på bordet.

Men hva sies om TH av folk som kjenner ham fra arbeidslivet?

Han blir beskrevet som grundig, svært detaljorientert og strukturert i sitt arbeid.
Ikke en beskrivelse som gjør ham til konemorder, akkurat, men samtidig viser
han egenskaper som kan sammenlignes med planleggingen av kryptorigget.

Kan det være så "enkelt" at RU har vist TH den allerede eksisterende "verktøykassen"
av mulige løsninger for et (antatt) usporbart rigg, som TH eller en nær medsammensvoren
har benyttet?

At summen av delene (kryptonerd + erfaren forretningsmann) får det til å fremstå
som om dette er proffe kryptokriminelle?
Citera
2022-06-05, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan det være så "enkelt" at RU har vist TH den allerede eksisterende "verktøykassen" av mulige løsninger for et (antatt) usporbart rigg, som TH eller en nær medsammensvoren har benyttet?

At summen av delene (kryptonerd + erfaren forretningsmann) får det til å fremstå
som om dette er proffe kryptokriminelle?

Kan være så enkelt ja, å uavhengig av denne saken, så tenker vi ofte for komplisert, løsningen er som regel enklere en man kan tenke seg til. Men så har vi dette med selve handlingen... Mulig TH er alene om den, han kunne jobba hele natta. Jeg tror ingen ting på denne 09.14 samtalen å denne telefon aktiviteten denne morgenen. Tror ikke det var AE som betjente telefonen. Men det er disse billysene på gangstien, bilen over plena og futurum mennene..

Men, det er en ting som taler i mot spesielt RU, men også delvis TH (selv om han er mere erfaren).. Med den massive skjulte overvåkningen de er utsatt for, over lang tid, inkl undercover osv.. Så er det rart at ingen av dem har "trampa i salaten" å avslørt seg i en eneste setning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in