2022-06-05, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAO7jm/loerenskog-forsvinningen-kan-ha-avsloert-dna-profilen-til-ukjent-gjerningsperson

Lørenskog-forsvinningen: Kan ha avslørt DNA-profilen til ukjent gjerningsperson
En til nå ukjent DNA-profil kan bidra med å løse Lørenskog-mysteriet. Sporet er avsatt på en helt sentral del av åstedet i Sloraveien.

GORDON ANDERSENÅDNE HUSBY SANDNES
Publisert:
13. november 2019
Etter det VG kjenner til har politiet holdepunkter som tyder på at DNA-profilen kan knyttes til bortføringen av Anne-Elisabeth Hagen (68).

Jepp, den tilhørte TH
Citera
2022-06-05, 01:44
Medlem
Ibsensripsbaerbusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Offerets blod? Politiet mener det er grunn til å tro at AEH ble kvalt.

Dersom AEH var blodig, burde det være blod i slepesporene. Blodet (fra AEH) var i såfall tydeligvis ikke noe GM var redd for at skulle bli oppdaget i 1. etasje, så hvorfor hadde det betydning i 2. etasje...skrr skrr!
Voldsomt basketak i bad oppe, vasket bort blod etter. Bloddråper i trappen hennes. Slepespor fra kvelning nede ikke vasket bort, da måtte GM gått tilbake, etterlat fotspor.
Citera
2022-06-05, 01:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ibsensripsbaerbusk
Voldsomt basketak i bad oppe, vasket bort blod etter. Bloddråper i trappen hennes. Slepespor fra kvelning nede ikke vasket bort, da måtte GM gått tilbake, etterlat fotspor.
Kroppen burde etterlatt blod i 1. etasje også.

Og det blir ikke flere fotspor etter vasking i 1. etasje, enn det eventuelt ble etter vaskingen i 2. etasje.

Nei, det rimer dårlig.
Citera
2022-06-05, 02:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jepp, den tilhørte TH
Dette er bare noe du innbiller deg. Ren fantasi. Det er ikke gitt slike opplysninger.

Det ukjente dnaet ble sammenlignet med alle som hadde hatt en naturlig tilknytning til S4, før dnaet ble sjekket opp mot strafferegisteret osv.
Citera
2022-06-05, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er bare noe du innbiller deg. Ren fantasi. Det er ikke gitt slike opplysninger.

Det ukjente dnaet ble sammenlignet med alle som hadde hatt en naturlig tilknytning til S4, før dnaet ble sjekket opp mot strafferegisteret osv.

Du surrer, det var et ufullstendig DNA som ble formidlet som ukjent.
Men dette ble rekonstruert og det tilhørte din elskede.
Citera
2022-06-05, 03:03
Avslutad
Citat:
Du surrer, det var et ufullstendig DNA som ble formidlet som ukjent.
Men dette ble rekonstruert og det tilhørte din elskede.
Jeg surrer ikke! Jeg har hele tiden snakket om den ufullstendige dna-profilen, som ble fullstendig nok til å bli entydig. Altså "den ukjente dna-profilen". Dette ble også sagt i TV2-dokumentaren, at hypotetisk kan GM bli avslørt, dersom vedkommende blir avslørt ifm en annen kriminell handling.

....Men du lytter åpenbart ikke til eksperter.

Min elskede har aldri vært i S4. Hold familien min utenfor denne saken.

Det er ikke min familie som har gjort deg til en TK.

Gå og legg deg!
Senast redigerad av Havhest 2022-06-05 kl. 03:06.
Citera
2022-06-05, 08:49
Medlem
I dag:

"Et mystisk dekknavn på det mørke nettet peker seg ut: CardPass."
"Våre undersøkelser tyder på at selgeren med dette dekknavnet kan ha solgt passkopien til gjerningspersonene i Lørenskog-saken. "
"I materialet har vi søkt etter norske pass og kartlagt CardPass’ virksomhet gjennom seks år på sju forskjellige markedsplasser, fra 2015 og frem til 2021. "
1) "Etter å ha omsatt stjålne identitetspapirer i sju år, forsvinner sporene etter CardPass i begynnelsen av 2021. "
"Deler av undersøkelsene, som kan spore CardPass sin aktivitet over tid, er gjort med et nytt verktøy.
Lørenskog-politiet har ikke benyttet seg av verktøyet."
2) "Men hvorfor har ikke CardPass meldt seg for politiet etter deres etterlysninger?"
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/OrK61E/hvem-er-cardpass?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
1) Hvorfor forsvant sporene etter CardPass akkurat da?
2) Kan CardPass være GM eller kan CardPass vite hvem GM er, og kan det være årsaken til at han ikke har meldt seg?

" Golfs pass, som er utstedt i april 2013,"
https://www.tv2.no/a/14392634/

Golf har nok sikkert tenkt nøye gjennom og varslet politiet om hvem som kan ha hatt mulighet til å kopiere passet hans (feks på hotell og andre steder der han oppbevarte passet).
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-05 kl. 09:42.
Citera
2022-06-05, 09:14
Medlem
Siste episode av Krimpodden om Lørenskogsaken i dag. Milli sier om den/de som har utført kryptorigget mm:

«…det er skjult spor hele veien da. Jeg mener jo utifra mitt ståsted at det ikke er mange som oppfyller den profilen som jeg mener skinner gjennom her».
Citera
2022-06-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Siste episode av Krimpodden om Lørenskogsaken i dag. Milli sier om den/de som har utført kryptorigget mm:

«…det er skjult spor hele veien da. Jeg mener jo utifra mitt ståsted at det ikke er mange som oppfyller den profilen som jeg mener skinner gjennom her».
Tror du at han mener at det er en kryptoekspert?
Citera
2022-06-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tror du at han mener at det er en kryptoekspert?

Det er kombinasjonen av krypto og kriminell know-how som trekkes frem, og det spekuleres i hvor mange som kunne ha denne kompetanseprofilen i 2017/2018.

«Under 5 personer matcher profilen»

!
Citera
2022-06-05, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Det er kombinasjonen av krypto og kriminell know-how som trekkes frem, og det spekuleres i hvor mange som kunne ha denne kompetanseprofilen i 2017/2018.

«Under 5 personer matcher profilen»

!
Takk! Interessant! Er det mye som tyder på at en person alene står for alt det som har med krypto (+ innkjøp av pass, handel på mørke nettet osv) å gjøre i denne saken?
Men hvis det feks er 2 stk GM kan vel den ene av de ha hatt den kompetansen som den andre manglet og omvendt og da vil det vel kunne være mange flere som matcher en eventuell profil som består av 2 eller flere GM?
Citera
2022-06-05, 09:41
Medlem
Citat:
Jepp, den tilhørte TH
Kilde på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto