2022-06-05, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, jag har lite läst på det där..men vad var det exakt Putin svarade på ?

But the clip of an an interview to be aired on Sunday made clear that Putin had in fact been responding to a different question, which was not shown.

https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-06-04/putin-says-russia-has-destroyed-u-s-weapons-in-ukraine-by-the-dozen-ria

Tror man skulle borde se klippet själv för att göra en ärlig bedömning. För det kan även vara en "fake news" grej.., ett inklippt svar på en annan fråga..

ja viktigt att gå till källan som vanligt. Men det verkar som att Ryssland lyckas spåra de amerikanska vapnen och slå ut de i så stora mängder att de helt spelat ut sin roll
Citera
2022-06-05, 00:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
ja viktigt att gå till källan som vanligt. Men det verkar som att Ryssland lyckas spåra de amerikanska vapnen och slå ut de i så stora mängder att de helt spelat ut sin roll

Nu drar du nog stora växlar på det hela..

För om det vore tvärtom : Om Putin skulle anse att kriget inte alls gått som planerat tills nu, skulle han medge det på en kamera inför sitt egna folk ?

Ingen statsledare i världen skulle medge något sådant. Ingen. Så det handlar ju om att ge "fluffiga goda nyheter", att läget är under kontroll.

Men, jag skulle vilja se denna intervju. För jag skulle vilja se vilka frågor som ställdes.., och ännu viktigare vilka frågor som inte ställdes. Tex när är det förväntat att "special operationen" är slut ? Och hur ?
Citera
2022-06-05, 01:03
Medlem
Nu valde ju tönten Krim och inte att Ukraina skulle återta severedonetsk så jag får väl vänta men förstår ni alla vänner av den fria världen att Ukraina idag har återtagit severedonetsk

Ryss-töntarna i tråden kan ju försöka spinna den för den staden var 100% fokus för ryssarna nu.
Dom hade absolut ingen tanke alls på att förlora den och den är enormt svårförsvarad.
Citera
2022-06-05, 01:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Ryssland har aldrig blivit besegrat. Karl den 12, Napoleon. Hitler och nu USA.

De senaste 167 åren

Krimkriget
Rysk-Japanska kriget
Brest-Litovsk
Afghanistan
Kalla kriget 1.0
Första Tjetjenien kriget

Kommande:

Ukraina 2022-2023
Kalla kriget 2.0
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-06-05 kl. 01:28.
Citera
2022-06-05, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu valde ju tönten Krim och inte att Ukraina skulle återta severedonetsk så jag får väl vänta men förstår ni alla vänner av den fria världen att Ukraina idag har återtagit severedonetsk

Ryss-töntarna i tråden kan ju försöka spinna den för den staden var 100% fokus för ryssarna nu.
Dom hade absolut ingen tanke alls på att förlora den och den är enormt svårförsvarad.

Spännande att läsa om din alternativa verklighet
Citera
2022-06-05, 01:20
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Breaking news!

https://financialpost.com/pmn/business-pmn/putin-says-russia-has-destroyed-u-s-weapons-in-ukraine-by-the-dozen-ria

Putin hävdar i en intervju att man redan förstört dussinvis, kanske tjog-vis, av amerikanska vapen.

De amerikanska vapnen har inte inneburit några som helst svårigheter för ryssland säger han!

Då måste man ju fråga sig om det är någon mening att skicka mer vapen?

Istället, så tror jag man ska prova med redssamtal

"Putin hävdar"

Jag uppskattar att lille Vladde hetsar jänkarna indirekt att skicka fler och bättre vapen till de Ukrainska hjältarna.
Citera
2022-06-05, 01:23
Bannlyst
utlänska nazister fick smaka Ryskt bly, German Björn Benjamin Clavis, Dutch Ronald Vogelaar, Australian Michael O’Neill and French Wilfried Blériot.

On June 4, Ukraine acknowledged that four foreign mercenaries who were fighting in the ranks of its forces had been killed by the Russian military and its allies.

Rest in shit
Citera
2022-06-05, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Spännande att läsa om din alternativa verklighet

Du kommer nog behöva tänka om rejält här om ett par dagar när du också fattar att Ukraina har återtagit severedonetsk

Bara för att dina skitsiter inte skrivit det ännu betyder det inte att det är alternativ verklighet.

Lugna dig lite så ska du får geolokaliserade bilder om nån dag eller två och sen kan du försvinna från tråden och leva i din låtsasvärld.
Citera
2022-06-05, 01:26
Medlem
Citat:
Breaking news!

https://financialpost.com/pmn/business-pmn/putin-says-russia-has-destroyed-u-s-weapons-in-ukraine-by-the-dozen-ria

Putin hävdar i en intervju att man redan förstört dussinvis, kanske tjog-vis, av amerikanska vapen.

De amerikanska vapnen har inte inneburit några som helst svårigheter för ryssland säger han!

Då måste man ju fråga sig om det är någon mening att skicka mer vapen?

Istället, så tror jag man ska prova med redssamtal

Jahadu, så ryssarna har slagit ut 60 eller så amerikanska vapen och förlorat 1500 stridsvagnar själva.
Citera
2022-06-05, 01:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
De senaste 167 åren

Krimkriget
Rysk-Japanska kriget
Brest-Litovsk.......
Kalla kriget 1.0

Kommande:

Ukraina 2022-2023
Kalla kriget 2.0

Lägg till där alla misslyckas : Afghanistan

Sedan skall jag säga att Rysslands största bedrift i dagens krigsföring, är att man visar hur man är kapabla att besegra sig själv. Det har åstadkommits genom åratal utav korruption, oaktsamhet på underhåll, individualism hos ledarskap uppmuntras ej, pennalism mot sina rekryter och många, många fler orsaker.

Lägg sedan till en hybris på att leva på gamla resultat (WW2)..
Citera
2022-06-05, 01:56
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:

Ryssland sa att de bara skulle öva lite vid Ukrainas gräns. Var det sant? Nej

Ryssland sa att de slog ut hela Ukrainas flygvapen och skaffade sig luftherravälde dag 1. Var det sant. Nej

Ryssland sa att Zelensky flytt till Israel med Ukrainas alla miljarder. Var det sant? Nej

Ryssland sa att skeppet Moskva flöt på finfint efter en liten brand. Vad det sant? Nej

Om Ryssland säger någonting betyder det då att det är samma sak som att "det verkar som att" kan appliceras på det ryska påståendet? Nej
Citera
2022-06-05, 01:58
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Polen besegrade Ryssland 1610 och avsatte tsaren.
Nu har vi alla rabblat upp så många förluster för den "som aldrig förlorar någonting" att det nästan börjar bli pinsamt. Sanningen är att Ryssland faktiskt ALDRIG vunnit någonting ens de gånger de såkallat segrade. Den i särklass sämsta staten på mer eller mindre allt sedan skiten kom till. Hade passat bättre under mongoliskt styre....IDAG!

Edit - jo, de hade världens bästa hockeylag!!!!....Länge leve kasatonov och grabbarna....majorerna menar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in