2022-06-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Än så länge har Greta sovit riktigt länge, när hon blivit riktigt utmattad! Som tur var gillar hon sin säng! I övrigt får vi se vad som händer för vår del. Tänk på att det är närmast unikt, att driva en större internationell organisation som F4F som ett helt platt nätverk. Vi får lära oss steg för steg om hur vi ska göra detta! Ett ultrademokratiskt nytt experiment, helt i Gretas anda!

En mildare utmattning menar du nog Precis som den "svåra depressionen" var bara lite deppighet.
När det gäller F4F i Sverige tror iallafall jag att det kommer att försvinna mer folk än vad det kommer nya. Utöver det så splittras det upp i olika falanger.Till slut upphör det att existera
Så tror jag att det kommer att bli
2022-06-04, 18:46
Medlem
*
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-06-04 kl. 18:52.
2022-06-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
En mildare utmattning menar du nog Precis som den "svåra depressionen" var bara lite deppighet.
När det gäller F4F i Sverige tror iallafall jag att det kommer att försvinna mer folk än vad det kommer nya. Utöver det så splittras det upp i olika falanger.Till slut upphör det att existera
Nu finns faktiskt F4F i över etthundra länder! Det är riktigt att insatser i livshotande situationer kräver ett direkt ledarskap, men hur vi gör där kan jag inte gå närmare in på. Uteslutningarna är ett större icke löst problem!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-06-04 kl. 18:52.
2022-06-04, 18:52
Medlem
Citat:
Nu finns faktiskt F4F i över etthundra länder!
Jag skrev hur jag tror det kommer att bli
Sånt här är poppis ett tag och med tiden rinner det ut i sanden
2022-06-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
När det var mycket svårt för Greta att ens klara av att gå och handla lite i närmaste affär, och hon då förlorade en fjärdedel av sin redan innan magra vikt så det blev direkt livshotande, var det faktiskt verkligt svåra problem!
2022-06-04, 18:57
Medlem
Citat:
När det var mycket svårt för Greta att ens klara av att gå och handla lite i närmaste affär, och hon då förlorade en fjärdedel av sin redan innan magra vikt så det blev direkt livshotande, var det faktiskt verkligt svåra problem!

Ärligt talat så tror jag inte på det överhuvudtaget. Hon var mycket mager när hon stod och talade inför en stor publik.Dessutom deltog hon i Vi i femman tror tom att det var direktsändning när hon var som sjukast. Så nä jag tror inte på sånt trams
2022-06-04, 19:02
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Eller är det någon som tror att propagandan från Greenpeace et al är skriven på vetenskaplig prosa?

There is no planet B.
People before profit.
Climate justice.
Our house is on fire.
I want you to panic.
How dare you.
Blah, blah, blah.

Slagord som varken är kloka eller genomtänkta. Och därför inget att ta på allvar.

Inspiratoeren trodde att de som drev F4Fs sajt där de inte kunde skilja på testdata och inrapporterade värden (och som inte kunde plocka bort testdata efter sina tester) var någon form av IT-experter. Det kommer du väl ihåg, Osynlige mannen?

Om vi nu antar att Greta har ungefär samma (som inspiratoeren gentemot IT-amatörer) vördnadsfulla inställning till all prosa som hon har svårt att begripa så har dina ord sammanfattat den vetenskap som Greta måhända rör sig inom.
2022-06-04, 19:08
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Tvärtom jag har berättat i flera inlägg om att Greta är mycket engagerad även i världssvälten och avskyr att så många barn tvingas varje dag somna gråtande av hunger. MAPA-gruppen i F4F har öppnat hennes ögon!

Greta kan antagligen låta bidra till de dieseldrivna transporterna av bananer och avocado och vita bönor i tomatsås genom att käka närodlat och närbearbetat. Annars bidrar hon till klimatförstöring och till utsugning av de fattiga plantagearbetarna.
2022-06-04, 19:13
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Både Greta och astronauter måste även koppla av!

Är Greta astronaut? Varför nämner du ett av de mest miljöförstörande yrkena som finns? Tänk på vad mycket utsläpp det genereras per person som ska ut i rymden. Var det en freudiansk felsägning från din sida?
Senast redigerad av AcchiaHe 2022-06-04 kl. 19:25.
2022-06-04, 19:20
Medlem
Har förstått att G beblandat sig med obskyra "artister" såsom 1cuz. Det jag läst om den lilla sparrisen är knappast god reklam för G och hennes gelikar. Nu ska Inspiratoeren och andra godhetsknarkande klimatvurmare få världens råd. Ta kontakt med Toumas Holopainen i Nighwish. Gör ett samarbete där, vore guld för "saken". För de som inte känner till bandet rekommenderar jag en lyssning på "The greatest show on earth".
2022-06-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Är Greta astronaut? Varför nämner du ett av de mest miljöförstörande yrkena som finns? Tänk på vad mycket utsläpp det genereras per person som ska ut i rymden. Var det en freudiansk felsägning från din sida?
Greta är förstås ingen astronaut (ännu), men hon har drömt rätt mycket förut om att bli en astronaut! Greta är riktigt rymdintresserad, så hon har fler intressen än miljön och klimatet! Drama, dans och musik är andra favoriter.
2022-06-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Sover hon naken ?

Citat:
När Greta sov på tåget var hon fullt påklädd. I övrigt tror jag att hon bara sover med någon som hon verkligen litar på.

Det där var ju inte ens svar på en simpel 3-ords fråga utan snarare åt ”god dag-yxskaft” hållet. Är det inte bättre att medge att du inte har en aning (men kan erbjuda dig att vidarebefordra frågan)?

Överhuvud taget tror jag att du skulle vinna på att inte bara strunta i frågor som ställs här i tråden. Ibland försöker vi få till en seriös diskussion som bara rinner ut i sanden. Okej, Greta är ju likadan och det är väl skäl nog …

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in