2022-06-04, 16:59
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vilken hysteri det måste vara hos försvaret då man måste slåss tills sista man, kvinna och barn. Vem ska vi dö för, den rike? Finns det någon ände för dig, jag menar när ska man ge sig om man är slagen? Många länder i Europa lade ner vapnen under andra världskriget för att skona landet och dess befolkning. Inget fel med det utan det är smart istället för att lägga landet i ruiner och få en mindre befolkning för att sen i generationer leva i armod. Man kan slåss en annan dag. Man får väl hoppas att du inte har samma inställning då det gäller fotboll och att då domaren blåser av matchen så är det över, det är ju ingen mening i att plåga ihjäl spelarna för nöjes skull då man kan få en revansch nästa gång man möts.

För min familj är jag beredd att dö. Jag dör hellre än att sitta bredvid och titta när dvärgmongoler våldtar min fru och dotter, men det är jag.

Du kanske kan leva med dig själv om du ser dina kvinnliga släktingar våldtas, vad vet jag?
Citera
2022-06-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Så kan det gå när man stirra sig blind på plattityder. "Press och yttrandefrihet" fråga Snowden eller Assange.
O du kan ta ett snack med Navalny eller litvienko,,,?
Citera
2022-06-04, 17:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Röda Armén har intagit en by söder om Lyman.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1533086255801671682
Citera
2022-06-04, 17:01
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
O du kan ta ett snack med Navalny eller litvienko,,,?
Vet inte vad du snackar om.
Varför skulle jag ta ett snack med dom?
Citera
2022-06-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland har byggt upp sitt land och det accelererade efter sanktionerna 2014. Tydligen gick det så fort så att tröga ekonomer i väst inte hängde med och nu slår de nya sanktionerna tillbaka och sänker våra ekonomier. Det är som det är, ett nytt Ryssland med Kina som nära allierad och vi skapade det. I en vettig värld där inte USA bestämmer allt och skapar kaos skulle EU varit allierad med Ryssland och framgångsrikt kämpat ekonomiskt mot nordamerika och asien men så här går det då man är någons "bitch".
Byggt upp sitt land? Jävla skitsnack!

I stort sett inga vägar utanför stadsgränserna är asfalterade, mer än 40% av invånarna har inte rinnande vatten, ännu färre har vattentoalett.
Hur många år har Sovjet/Ryssland haft på sig för att bygga upp landet utan att ha lyckats?

Exakt så fungerar det överallt där korruptionsekonomi är den dominerande ekonomin och nu är Ryssland på väg tillbaka till en potatisekonomi.

Genom sitt anfallskrig har dessutom Ryssland för nästan all framtid förstört möjligheten att bygga upp landet till västlig standard. Alla ryssars dröm.

På vilket sätt menar du att Ryssland har byggt upp sitt land?
Citera
2022-06-04, 17:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Denna filmen påstås visa en helikopter tillhörande Röda Armén som skjuts ner idag. Oklart var dock, har sett flera olika platser föreslagna.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1533096379182104576
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-06-04 kl. 17:21.
Citera
2022-06-04, 17:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Hittills har det ju varit så att amerikanarna har vetat mer än ryssarna själva vetat. Dom hade fullständig koll när ryssarna skulle attackera Ukraina, långt före Putin, Lavrov och fyllkärringen visste något, så det är ju inte alls orimligt att dom har rätt nu också.

Precis. En taxichaffis i New York som surfar på newsweeks hemsida på mobilen vet antagligen mer än ryssar i regeringen och duman. Så är det i totalitära stater, all info som är negativ eller visar svaghet måste man ljuga om eller tysta ner. USA:s intel som släppts ut i det offentliga har varit top of the line i den här konflikten.

Antagligen har Putin varit sjuk länge och tvingats att genomföra en barbarisk attack på Ukraina innan han dör. Dels för att uppfylla sin galna dröm om ett Storryssland som återgår till CCCP:s gränser, dels för att han visste att hans efterträdare inte skulle vara lika maktfullkomlig och galen nog för att genomföra Putins grandiosa planer.

Vad som är fastställt utom rimligt tvivel är att Putin inte är en mästare i 4D schack eller strategiskt geni. Ryska armen och ryska vapen är fullständigt värdelösa. Allt var bara en fasad.
Citera
Avstängd
smaug20017s avatar
Lite mer "White Power" snack från uralnegern på mongolisk Tv...
Citat:
Russian state TV is now terrorizing citizens with a conspiracy theory that Germany and Japan⁠—egged on by the U.S.⁠—are getting ready to attack Russia, because aggression is in their genes.
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1532723244616359936

I samma propaganda kanal så vill mongolen köra vidare mot Berlin, London och Washington...
Citat:
Russian lawmaker on state TV claims that the people he meets are neatly divided in two categories: those that want war and those that want bigger war: "Let's move on Berlin, London and Washington!" He also has some expletive-ridden comments about our deliveries of weapons.
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1532776998501744641

Detta är psyksjuka individer....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Den skabbiga bitchen är Skabayeva eller Annie Lööf. Välj själv. Ryssland är en döende nation. Utbildad ungdom vill lämna, oklart just nu om dom får det, inom IT-sektorn växer arbetslösheten och dom vackra kvinnorna i Ryssland (bortsett från skabbiga Skabayeva) föder knappt några barn. Befolkningen minskar och man ser knappt några glada människor i Ryssland längre.
Barnafödandet ser så ut i hela väst och det är därför vi importerar nya "slavar" och konsumenter. Ta en titt på en del av våra ungdomar och dom vill inte heller stanna kvar i vår lilla ankdam för det finns mer pengar att tjäna på andra sidan pölen.

Det sker ingen större flykt från Ryssland och med vårt hat så minskar det ännu mer. Ta en titt på Ukraina också där miljoner var i andra länder och jobbade redan innan invasionen. Varför inte se på flykten av ungdomar från baltstaterna som nu försatt sig i ett svårt ekonomiskt läge.

Både Ryssar, Vitryssar och Ukrainare ser bistra ut men är ofta varm och lyckliga därinne har jag märkt på mina resor. Dom är arbetsamma och är ofta välutbildade, intellektuella och det kan vi inte anklaga EU:s eller USA: befolkning att vara. Just ryssen går det ingen nöd på utan dom tjänar mer pengar än på mycket länge på grödor, gas och olja så folket där har varit med om betydligt värre umbäranden, sådant som vi snart för se ekonomiskt här i väst. Ukraina tappade tyvärr redan 2014 sin ekonomiska utveckling då dom klippte banden och industrisamarbetet med Ryssland och det blir knappast bättre nu. Du kan med andra ord förvänta dig en stor flykt av välutbildade Ukrainare i framtiden. Många av kvinnorna och barnen har redan dragit och sen väntar vi på männen.
Citera
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
För min familj är jag beredd att dö. Jag dör hellre än att sitta bredvid och titta när dvärgmongoler våldtar min fru och dotter, men det är jag.

Du kanske kan leva med dig själv om du ser dina kvinnliga släktingar våldtas, vad vet jag?
Gäsp. Kör ni fortfarande med känsloargument?
Citera
2022-06-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Byggt upp sitt land? Jävla skitsnack!

I stort sett inga vägar utanför stadsgränserna är asfalterade, mer än 40% av invånarna har inte rinnande vatten, ännu färre har vattentoalett.
Hur många år har Sovjet/Ryssland haft på sig för att bygga upp landet utan att ha lyckats?

Exakt så fungerar det överallt där korruptionsekonomi är den dominerande ekonomin och nu är Ryssland på väg tillbaka till en potatisekonomi.

Genom sitt anfallskrig har dessutom Ryssland för nästan all framtid förstört möjligheten att bygga upp landet till västlig standard. Alla ryssars dröm.

På vilket sätt menar du att Ryssland har byggt upp sitt land?
Du känner med andra ord inte till Ryssland. Det är ingen idé att jag förklarar men ta en funderare på varför Ryssland klarar dessa extrema sanktioner.
Citera
2022-06-04, 17:14
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Gäsp. Kör ni fortfarande med känsloargument?

Gäsp, ser att ni fortfarande försvarar våldtäktsmän och barnamördare.

Känns det skönt att provocera tryggt bakom sin datorskärm? Blir lätt så när man är en liten menlös individ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in