2022-06-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det er jeg ikke i tvil om. Mange andre her har oppdaget det samme.
Jeg merket egentlig fra første stund at noe ikke stemte.
Nesten 2 milliarder på konto, og så bor han i en brun gammel villa, og har en billig og bulkete Citroen stående på utsiden.

Man trodde att TH skulle bo i en flott villa ju. Och att TH skulle också köra en finare Volvo.
Citera
2022-06-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du er ikke den første til å foreslå dette. Det har vært diskutert tidligere i tråden, dog ikke i utstrakt grad.
Hvis de hadde natten på seg, kan det teoretisk være mulig. Det er flere som antyder at noe lignende
skjedde i Vålnes-saken. Vålnes hadde jo en diger kvern som han brukte til å lage hundemat med.
TH har nok studert den saken ganske nøye, såvidt jeg vet var det en av sakene han hadde utklipp fra.

Jeg vet ikke, men jeg har hørt flere uttale at de er overrasket over hvor mye ei sånn kvern faktisk sluker av kjøtt å beinrester, alla koteletter, fårikål knoker osv osv. Ei ekstern kvern tilkobla avløp, alla Vålnes sin er jo også plausibel. Vålnes ble nok til hundemat for sine firbeinte.
Citera
2022-06-04, 16:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man kan vidarekoppla telefonen heter det.

Ja, men det kan de finne ut av tror jeg.
Men jeg er usikker på om de kan finne ut om en telefon ble besvart med hjelp av autosvar.
La oss si at eldstedatterens eller TEHs telefon lå hjemme med autosvar...
Nå beveger vi oss inn på Slettsnokens teorier, det som ikke alle syntes er greit å snakke om. Men fakta er at mange brikker faller på plass på den måten. Eller at det ihvertfall åpner for muligheter.
Citera
2022-06-04, 16:12
Medlem
"– I praksis vet vi så å si alt om dette dokumentet, med unntak av hvem som har skrevet det og hvor det er skrevet ut. Vi antar derfor at vi vil kunne komme i mål med dette så fort vi har riktig enhet eller forfatter å sammenligne opp mot, sier påtaleansvarlig Gjermund Hanssen i en pressemelding."
https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet
Forslag til hvem forfatteren av trusselbrevet kan være, når politiet ikke har riktig forfatter å sammenligne opp mot?
Citera
2022-06-04, 16:13
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man trodde att TH skulle bo i en flott villa ju. Och att TH skulle också köra en finare Volvo.

Ja, det er jo det vanlige når man har så mye penger. Flott hvit villa med svømmebasseng, og en bil til halvannen million utenfor er jo et minimum.
Her er det ikke konebil. Vi kan se bilde av en gammel sykkel skoret opp langs garasjeveggen.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-06-04 kl. 16:17.
Citera
2022-06-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"– I praksis vet vi så å si alt om dette dokumentet, med unntak av hvem som har skrevet det og hvor det er skrevet ut. Vi antar derfor at vi vil kunne komme i mål med dette så fort vi har riktig enhet eller forfatter å sammenligne opp mot, sier påtaleansvarlig Gjermund Hanssen i en pressemelding."
https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet
Forslag til hvem forfatteren av trusselbrevet kan være, når politiet ikke har riktig forfatter å sammenligne opp mot?

Breivik?
Citera
2022-06-04, 16:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg vet ikke, men jeg har hørt flere uttale at de er overrasket over hvor mye ei sånn kvern faktisk sluker av kjøtt å beinrester, alla koteletter, fårikål knoker osv osv. Ei ekstern kvern tilkobla avløp, alla Vålnes sin er jo også plausibel. Vålnes ble nok til hundemat for sine firbeinte.

Jeg vet ikke, har kun brukt sånn vanlig håndkvern som man bruker til burgere og slikt.

Tviler på det ville vært særlig lurt å ha kilovis med oppkvernet menneske i avløpet, ihvertfall.
Det må jo avgi en helt grusom stank etterhvert. Da nytter det nok ikke med plumbo for å rense rørene.

Synd politiet ikke sjekket søpla.
Citera
2022-06-04, 16:21
Medlem
Citat:
Men jeg er usikker på om de kan finne ut om en telefon ble besvart med hjelp av autosvar.
Nå beveger vi oss inn på Slettsnokens teorier, det som ikke alle syntes er greit å snakke om. Men fakta er at mange brikker faller på plass på den måten. Eller at det ihvertfall åpner for muligheter.

Det med autosvar er jeg helt usikker på.
Citera
2022-06-04, 16:26
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke, har kun brukt sånn vanlig håndkvern som man bruker til burgere og slikt.

Tviler på det ville vært særlig lurt å ha kilovis med oppkvernet menneske i avløpet, ihvertfall.
Det må jo avgi en helt grusom stank etterhvert. Da nytter det nok ikke med plumbo for å rense rørene.

Synd politiet ikke sjekket søpla.

En ting er værtfall sikkert, ei sånn burgerkvern kan ikke samenlignes med ei sånn avløpskvern som er på utslagsvasken. Men du har sikkert rett, jeg bare tenker høyt. Likevell må en ta høyde for at hvis dette avløpet er undersøkt, så er det ikke før lenge etterpå. Den totale avløpsmengden fra dette området hvor s4 er, regner jeg med er enorm. Så 70 kg menneske forsvinner fort i mengdene her.

Nei da, men glemm det, det var bare en tanke.
Citera
2022-06-04, 16:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Det hadde de funnet lett ut av hvis de sjekket syslog'en. Spørsmålet er jo om de
har hatt mulighet til å beslaglegge en telefon som ikke hørte til i huset. Det tror ikke jeg.
Så når de evt. etterhvert fikk hjemmel til noe slikt, var vel den informasjonen long gone.
Systemloggen overskrives automatisk etter en viss tid, såvidt jeg vet.
Citera
2022-06-04, 16:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
En ting er værtfall sikkert, ei sånn burgerkvern kan ikke samenlignes med ei sånn avløpskvern som er på utslagsvasken. Men du har sikkert rett, jeg bare tenker høyt. Likevell må en ta høyde for at hvis dette avløpet er undersøkt, så er det ikke før lenge etterpå. Den totale avløpsmengden fra dette området hvor s4 er, regner jeg med er enorm. Så 70 kg menneske forsvinner fort i mengdene her.

Nei da, men glemm det, det var bare en tanke.

polisen undersökte ett avloppskum på SV4`s innergård men resultatet är okänt...
Citera
2022-06-04, 16:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det hadde de funnet lett ut av hvis de sjekket syslog'en. Spørsmålet er jo om de
har hatt mulighet til å beslaglegge en telefon som ikke hørte til i huset. Det tror ikke jeg.
Så når de evt. etterhvert fikk hjemmel til noe slikt, var vel den informasjonen long gone.
Systemloggen overskrives automatisk etter en viss tid, såvidt jeg vet.

Okei, så det kan finnes ut av.
Ja, hvis det logges, så blir det vel overskrevet når minnet er fullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in