Citat:
Ursprungligen postat av
Spektakletsplats
Jag betalade mer förra månaden än jag gjorde för ett år sen... Men vet inte vad det har att göra med, i och för sig är ju allt dyrare nu så känns kanske rimligt. Sen vet jag inte om det kostar mer när bilen blir äldre
Det kanske det blir men en ändring på 1000kr är lite för mycket på ett år om inte priserna på produkterna gått upp rejält.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Är det ens samma service som ska göras? Det görs olika saker vid olika miltal och beroende på bilmodell.
Japp, samma bil, och jag knappade in samma miltal som förra året. La till en nolla extra för skojs skull och priset blev detsamma. Samma service som förra året, olja, oljefilter, luftfilter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ormbiten
Ett led i att det mesta annat i samhället skenar i pris... Det är ju den politik som drivs helt enkelt. Svårare än så är det ju inte.
Har själv höjt timdebitering rejält sista åren i min verkstad. Från typ 970 kr för några år sedan till 1580 kr per timme idag. Men kunderna betalar ju.
Förståeligt över åren, allt blir dyrare, men en liten överraskning med lite mer än en tusenlapp på ett år.
Citat:
Ursprungligen postat av
NickLidstrom
Betalade 1400kr för oljebyte vilket kändes helt okej. Vad mer ska du göra?
Kör samma sak som förra året,Olja, Oljefilter, Allergifilter (luftfilter) så förväntade mig samma pris :/
Det kan vara att priserna på produkter höjts lite och sedan resten på arbetskraft antar jag.
Detta var bara den motivation jag behövde för att byta olja/filter hemma. Kan fixa på en helg istället för att lämna bilen på en vardag och behöva hitta annan transport till jobbet och sedan hem...
Jag borde tacka dem för prishöjningen, den kommer att spara mig pengar i längden