• 1
  • 2
2022-06-03, 22:46
Medlem
Jag var inne p Skatteverkets hemsida, p mina sidor. Av nyfikenhet brjade jag g igenom dessa skattetabeller som finns. Nr jag gick p "Ln, pension, sjukpenning mm" mrkte jag att siffran om ln inte stmde.
Nr jag gick igenom alla mina lnespecifikationer och insttningarna p mitt bankkonto kom jag fram till att det finns ca 13 000 kr hgre ln och har skattat ca 4 100 kr p det. Alla mina lnespecifikationer och antal arbetstimmar stmmer och jag har ftt betalt fr det jag jobbade. Men det r nd 13 000 kr hgre ln (som r skattad).

Jag har ngra frgor till er som r kunniga:
- Vad ska jag gra nu?
- Jag r student och fr studiebidrag av CSN samt arbetar deltid, kan dessa felaktiga siffror pverka mig?
- Hur kan jag veta vem som har betalat in den lnen som jag inte har ftt?

Tack i frhand.
Citera
2022-06-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav18752
Jag var inne p Skatteverkets hemsida, p mina sidor. Av nyfikenhet brjade jag g igenom dessa skattetabeller som finns. Nr jag gick p "Ln, pension, sjukpenning mm" mrkte jag att siffran om ln inte stmde.
Nr jag gick igenom alla mina lnespecifikationer och insttningarna p mitt bankkonto kom jag fram till att det finns ca 13 000 kr hgre ln och har skattat ca 4 100 kr p det. Alla mina lnespecifikationer och antal arbetstimmar stmmer och jag har ftt betalt fr det jag jobbade. Men det r nd 13 000 kr hgre ln (som r skattad).

- Vad ska jag gra nu?
- Jag r student och fr studiebidrag av CSN samt arbetar deltid, kan dessa felaktiga siffror pverka mig?

Tack i frhand.

Har du redan ftt ditt slutskattebesked?
Citera
2022-06-04, 00:18
Medlem
Citat:
Tack i frhand.
Men du har vl deklarerat? Stmde siffrorna d?

Eller r det rets siffror som inte stmmer?
Citera
2022-06-04, 08:29
Medlem
Citat:

- Vad ska jag gra nu?

Tack i frhand.

r det en enskild mnad som r fel eller flera?
t vilket hll diffar det? Mer inrapporterad eller mindre inrapporterad ln till Skatteverket?
Citera
2022-06-04, 10:51
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

- Vad ska jag gra nu?

Tack i frhand.
Du fr helt enkelt ta kontakt med den arbetsgivare som du anser rapporterat in 13000 kr. fr mycket. Dom kan skerligen reda ut det du missfrsttt eller om det mot frmodan verkligen skulle vara fel s fr dom korrigera detta.
Citera
2022-06-04, 11:50
Medlem
yz44s avatar
Semesterersttning?
Citera
2022-06-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Anonymous
Har du redan ftt ditt slutskattebesked?
Jag har redan ftt mitt slutskattebesked som stmde med min ln.
Citera
2022-06-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men du har vl deklarerat? Stmde siffrorna d?

Eller r det rets siffror som inte stmmer?

Siffrorna stmde och min deklaration godkndes, men den siffran jag kom fram till var 13 000 kr mindre n vad SKV:s automatiska rkningar visade.
Citera
2022-06-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
r det en enskild mnad som r fel eller flera?
t vilket hll diffar det? Mer inrapporterad eller mindre inrapporterad ln till Skatteverket?

Det r tv mnader som r konstiga, dr har jag ftt ca 6 500 kr mer i mnaden.
Citera
2022-06-04, 13:53
Medlem
Citat:
Siffrorna stmde och min deklaration godkndes, men den siffran jag kom fram till var 13 000 kr mindre n vad SKV:s automatiska rkningar visade.
Det r allts deklarationen 2021 som inte kan stmma?

Konstigt att deklarationen stmde om siffrorna var fel. r sker p att det handlar om ngot feltnk. Har du jmfrt med deklarationen? Adderat ihop alla siffror?
Citera
2022-06-04, 14:08
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Jag har redan ftt mitt slutskattebesked som stmde med min ln.
Vad bra, inget r fel allts?
Citera
2022-06-04, 14:09
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Det r tv mnader som r konstiga, dr har jag ftt ca 6 500 kr mer i mnaden.
Skatteverket rknar inte per mnad...

Du verkar vara frvirrad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här