2022-06-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Ja, det blir vist vaskebøtte.

Jeg kunne kanskje forstått blodmengden på gulvet om han falt eller ble dyttet inn i den veggmonterte glasskuppelen med stor kraft, men selv da skjønner jeg ikke. Har han da blitt stående på baderomsgulvet og moppe mens blodet har strømmet ned fra ryggen til gulvet?
Han må vel umiddelbart ha fullt fokus på sårskadene inkludert stoppe blødning. Hvordan håndterer man selv en stor sårskade på rygg egentlig? Man klarer kanskje stoppe blødning vha f.eks. et håndkle, men man må vel ha hjelp av noen til å håndtere såret mtp. glasskår i såret, evt vurdering av noe må syes, bandasjering osv. Han kan ikke ha håndtert skaden på rygg selv.
Det er derfor jeg lurer på om han kan ha dratt fra stedet for å komme seg til legevakten.
Kan du fortelle meg hvordan TV2 kan vite noe som helst om mengden blod når TEH brukte 1,5 time på å vaske det vekk?
Citera
2022-06-04, 11:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du har rett i det med tredjemannsransakning, og det kan du si, men, avgjørelsen fra lagmannsretten er basert bare på etter bare 10 dagers ransakning, og uten at noe av det nye etterforskningsmaterialet er lagt sammen. Det med dagbøkene f.eks., og de avisutklippene.
Du tar litt feil når det gjelder grunnlaget for ransakningen. De ransaket boligen på grunnlag av at TH var mistenkt, men også som du er inne på, at stedet var et åsted for drap. Men det var mer et smutthull slik jeg ser det.
De har lenge ment at stedet var et åsted for drap og at TH har en rolle, men så har de ventet lenge for at det ikke skal bli avslørt at de mistenkte TH.
Holdens kommentarer tror jeg ikke vi skal henge oss så mye opp i. Hans jobb er å forsvare TH, og har altså ingen nøytral rolle slik politiet har. Jeg ser mer på forklaringene som rene bortforklaringer.
Det ser meget stygt ut for TH at tingretten mener at det er skjellig grunn til å mistenke TH for drap, og uten at Holden går til lagmannsretten med det og får vasket bort stempelet. Holden kan si hva han vil.
Ja, "det var en gang" men nå er det vist andre tider. Siste informasjon fra media er:
"Det jobbes aktivt med de handlingsrelaterte sporene fra åstedet, og temaer som kan avklare skyld eller uskyld for de som er siktet i saken"

Synes det tyder på at politiet ikke er sikker på tidligere antagelser om hva som skjedde der.
Citera
2022-06-04, 11:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Du bør se TV2-dokumentaren på nytt. Episode 1 fra 10.30. Det er TV2 som kaller det blodvask, ikke jeg. Og det de viser er for å visualisere det sønnen angivelig gjorde iht forklaring. Der er det mye blod på gulv og i klut. Du tenker at TV2 ikke baserer dette på forklaring gitt i avhør, men noe de bare har funnet på selv?

Angir de kilder for informasjonen de baserer dette på? I boka står det kun at
det er fra avhør med TH, sønnen er ikke nevnt i noen kildehenvisninger overhodet.
Har de skaffet seg mer materiale fra etterforskningen etter boka ble publisert?

Jeg tror ikke det er TV2 som finner på dette, men TH.
Citera
2022-06-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Angir de kilder for informasjonen de baserer dette på? I boka står det kun at
det er fra avhør med TH, sønnen er ikke nevnt i noen kildehenvisninger overhodet.
Har de skaffet seg mer materiale fra etterforskningen etter boka ble publisert?

Jeg tror ikke det er TV2 som finner på dette, men TH.

De oppgir ikke kilden slik jeg husker det. Om det er avhør av TEH eller TH vites ikke.

At sårskaden får blø så mye at det må til med blodvask etterhvert kan bety at det var noe annet som var viktigere å håndtere enn sårskaden?
Senast redigerad av Askeladd1 2022-06-04 kl. 11:51.
Citera
2022-06-04, 11:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
De oppgir ikke kilden slik jeg husker det. Om det er avhør av TEH eller TH vites ikke.

At sårskaden får blø så mye at det må til med blodvask etterhvert kan bety at det var noe annet som var viktigere å håndtere?

Historien er helt vanvittig. Jeg vet ikke hva som er årsaken til at TV2 alene velger
å gå såpass langt som å dramatisere dette. Kan være iveren etter å lage "sensasjon", jeg vet ikke.
Det er påfallende når f.eks. VG ikke vil ta i det stoffet der overhodet.
Citera
2022-06-04, 12:03
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Historien er helt vanvittig. Jeg vet ikke hva som er årsaken til at TV2 alene velger
å gå såpass langt som å dramatisere dette. Kan være iveren etter å lage "sensasjon", jeg vet ikke.
Det er påfallende når f.eks. VG ikke vil ta i det stoffet der overhodet.
Husk nå på at badekarhendelsen skjedde kvelden før forsvinningen. Det har kommet frem at TEH skulle passe valpen mens TH/AEH dro på et teaterbesøk.

Der virker som teaterbesøket var spontant, ergo badekarhendelsen var tilfeldig, ergo ikke del av et plott.

I tillegg mener politiet at siste kjente livstegn er kl 09.14, så hva er egentlig sannsynligheten for at denne hendelsen har noe med forsvinningen å gjøre?
Citera
2022-06-04, 12:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Husk nå på at badekarhendelsen skjedde kvelden før forsvinningen. Det har kommet frem at TEH skulle passe valpen mens TH/AEH dro på et teaterbesøk.

Der virker som teaterbesøket var spontant, ergo badekarhendelsen var tilfeldig, ergo ikke del av et plott.

I tillegg mener politiet at siste kjente livstegn er kl 09.14, så hva er egentlig sannsynligheten for at denne hendelsen har noe med forsvinningen å gjøre?

Kilde?
Citera
2022-06-04, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Holden kan si hva han vil.
Du tar feil. Holden har taushetsplikt. Han kan ikke forsvare sin klient. Holdens lepper er klausulerte kan man si
Senast redigerad av Havhest 2022-06-04 kl. 13:19.
Citera
2022-06-04, 12:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Kilde?
At TEH skulle passe valpen har vel kommet frem flere gange tidligere

Teaterbesøk:
"Foranledningen til denne kvelden var en gjengjeldelse. Etter at jeg ble pensjonist, så hadde vi en avtale om å invitere dem ut på restaurant og teater. Det kom brått på både oss og dem, da vi plutselig hadde to billetter til teaterstykket, sier venneparet til VG"

Så at teaterbesøk var spontant, ergo badekarhendelsen var tilfeldig ser jeg som svært sannsynlig. At politiet mener siste kjente livstegn er kl 09.14 betyr nok at dette er del av et sannsynlig hendelsesforløp.

Men hva er din teori?
Citera
2022-06-04, 12:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men hva er din teori?

At det er blank løgn.
Citera
2022-06-04, 12:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
At det er blank løgn.
Så spennende. Det burde du tipse politiet om. De mener vist fortsatt at siste kjente livstegn er kl 09.14, samt TEH er ikke siktet for noe.

Hva tenker du motiver er?
Senast redigerad av Legokatt 2022-06-04 kl. 12:51.
Citera
2022-06-04, 12:52
Medlem
Hva politiet mener og tenker i denne saken er nok mer enn et sitat fra media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in