2022-06-04, 08:50
  #160897
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En karta på hur det ser ut.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1532972723407933441

Som de säger i din länk ”staden är inte värd att förlora en eller två brigader för”
Men sådan logik stoppar inte ryssarna, de skickar sina män och utrustning för att gå under, igen och igen…
Citera
2022-06-04, 08:50
  #160898
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
De flesta krig tar slut vintertid, så jag antar att det blir samma sak denna gång.
Förhoppningsvis är det ryssen som får ge sig med dålig motivation.
Får hoppas på att det blir en riktigt kall vinter i Ukraina, neråt 20-25 minusgrader. Då blir det inte lika roligt.
Citera
2022-06-04, 08:56
  #160899
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Honungsfälla vet du vad en honungsfälla är

Du menar att ukrainska soldater lockar Ryssar med romantiska relationer i staden och efter kärleksstunden attackerar dom

Är dom ukrainska soldaterna klädda i kvinnokläder och är det order från dvärgen zelensky.

Du ägnar dig åt semantik.

Men jag kan utveckla, man lägger ut något sött, något som attraherar.
I det här fallet en ort som inte är värd att strida för men som ryssarna av princip vill ta för då känner de att de har uppnått en seger.
Detta utnyttjas av Ukraina som låter ryssarna gå in i staden för att sedan gång på gång utplåna dem.
Ungefär som flodövergången tidigare.
Citera
2022-06-04, 08:58
  #160900
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Som de säger i din länk ”staden är inte värd att förlora en eller två brigader för”
Men sådan logik stoppar inte ryssarna, de skickar sina män och utrustning för att gå under, igen och igen…
Det är Putlers politiska mål som styr precis som Hitlers ställde till det för tyskarna med massa vansinniga orders och mål.
UA får allt mer modernt artilleri och framåt slutet på sommaren då kommer de ryska förbanden vara slutkörda i Donbas.
Med nya sjömålsrobotar så kan UA flytta soldater från Odessa till Khersonfronten.
Under hösten kommer ryssarna att pressas tillbaka mot Krim.
Citera
2022-06-04, 09:03
  #160901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Får hoppas på att det blir en riktigt kall vinter i Ukraina, neråt 20-25 minusgrader. Då blir det inte lika roligt.
Ryssarna bör inte ha några problem med det ukrainska klimatet. Klimatet i Ryssland varierar mycket men stora delar av landet har mycket kallare vintrar än Ukraina. Så stora delar av dom rysska soldaterna skulle nog anse -20-25 (vilket är onormalt kallt för Ukraina) vara normalt, en del skulle nog anse det vara en smärre värmebölja...
Citera
2022-06-04, 09:06
  #160902
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är Putlers politiska mål som styr precis som Hitlers ställde till det för tyskarna med massa vansinniga orders och mål.
UA får allt mer modernt artilleri och framåt slutet på sommaren då kommer de ryska förbanden vara slutkörda i Donbas.
Med nya sjömålsrobotar så kan UA flytta soldater från Odessa till Khersonfronten.
Under hösten kommer ryssarna att pressas tillbaka mot Krim.

Frågan är var den gode Putin är?
Han har inte synts till på ett tag, man hoppas ju precis som du säger att han skall leva och styra sin armé på samma dåraktiga sätt som Hitler gjorde.

Likheterna blir fler och fler mellan nazister och ryssar, vilket ju är ironiskt med tanke på ryssarnas incitament för att starta kriget.
Citera
2022-06-04, 09:08
  #160903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
the grand dutchess of finland... 1812 -1945, undersåtar... tyvärr tappade vi er

herregud, sedan hoppar du till kievan rus (rurik novgorod) och olof skötkonungs dotter som gifte sig med vladimir av novgorod och blev den heliga anna... som sedan ledarerna i kievan rus hämtade sina ledaere ifrån... ca år 1100 eller nått.
mongolerna, the golden horde kom lite senare

du slänger dig med begrepp som du inte vet något om.

Rus kommer ifrån, det finska namnet på roddare som de såg ro öster ut, kommande vikingar...
*
som sagt. det finns mycket att läsa och ta del av i detta område


Ja som sagt inget av signifikans har kommit ur landet Finland. Alla byggnader som är fina det här är byggt under tsartiden.

Jag vet faktiskt inget som kommer därifrån förutom Mumintroll och Koskenkorva.

Men Rysslands bedrifter är en novell lång.

Finnan hade mått bra av att få bli en del av Ryssland de förtjänar inget annat. Speciellt om man oprovocerat attackerade så sovjetunionen och Stred med nazisterna i ditt stora fosterländska kriget.

Sverige och finland har förklarat ryssland krig med sina natoansökningar. Vi bör bli en del av ryssland så vi är inkapabla att styra oss själva. Ukraina skall befrias och inlemmas i Russland
Citera
2022-06-04, 09:08
  #160904
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Ryssarna bör inte ha några problem med det ukrainska klimatet. Klimatet i Ryssland varierar mycket men stora delar av landet har mycket kallare vintrar än Ukraina. Så stora delar av dom rysska soldaterna skulle nog anse -20-25 (vilket är onormalt kallt för Ukraina) vara normalt, en del skulle nog anse det vara en smärre värmebölja...
Det har du iofs rätt i. Sedan lär inte snö inte vara något problem heller. Ukraina får väl inte några enorma snömängder heller.
Citera
2022-06-04, 09:09
  #160905
Medlem
snurresprettiss avatar
Dom som står på Putins sida, vad menar dom att Ukraina har gjort?
Citera
2022-06-04, 09:10
  #160906
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det har du iofs rätt i. Sedan lär inte snö inte vara något problem heller. Ukraina får väl inte några enorma snömängder heller.
Det kan bli rätt kallt i nordöstra Ukraina, inlandsklimat.
Citera
2022-06-04, 09:17
  #160907
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Varför skule sveriges riksbank tappa kontrollen över inflationen?
Varför skulle vi och tyskland få hyperinflation, EUs 2 kanske starkaste ekonomier.

Sverige gör inte ens budgetunderskott i dagsläget.
Jag har svårt att se vi skulle behöva låna säg 3000 miljarder.
Jag påstår inte att det absolut blir så. Men trenden nu i världen är en ständigt stigande inflation
Med tanke på kommande räntehöjningar och kraftigt stigande priser på energi är det inte omöjligt scenario. Flera ekonomer varnar nu
Hyperinflation är när takten ligger vid 50%.
Turkiet har haft ca 70% nyligen.
Men detta är OT i denna tråd.
Citera
2022-06-04, 09:20
  #160908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Frågan är var den gode Putin är?
Han har inte synts till på ett tag
Bara för att ni upprepande ljuger för er själva blir det inte en sanning – det får er bara att framstå som psykiskt sjuka.

Putin framträder framför tv-kamrorna i princip varje dag, ibland flera gånger. Går att bekräfta via en snabb internetsökning, som exempelvis "putin press conference".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in