2022-06-04, 00:07
  #160849
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Nu blev det lite väl mycket strawman,,

hur fan fick du in katyn i detta?

men oavsett så påvisar detta de historiska motsättningarna som finns.. gentemot ryssland och polacker (kan väl erkännas att sverige inte är så polskvänliga genom historien och tvärt om)

kan du berätta mer om vad du menar?

men tydligen nu så är polackena krä'nkta över att tyskland anföll dem (falseflag) och att ryssland inte försvarade polen? varför skulle de göra det?

nazismen är ett problem... i tyskland efter 1925 och i Ukraina och polen 2022.
Problemet världen har och alltid har haft är det efterblivna fanatiska 4:e riket i öst som fortfarande inte har förstått sin plats i historien. Må det hemska västerländska Japan(visst...sigh) åter igen vakna till liv, så vi får lite riktig ordning på råttorna som försöker ljuga sig fram som folk
Citera
2022-06-04, 00:08
  #160850
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Nu blev det lite väl mycket strawman,,

hur fan fick du in katyn i detta?

men oavsett så påvisar detta de historiska motsättningarna som finns.. gentemot ryssland och polacker (kan väl erkännas att sverige inte är så polskvänliga genom historien och tvärt om)

kan du berätta mer om vad du menar?

men tydligen nu så är polackena krä'nkta över att tyskland anföll dem (falseflag) och att ryssland inte försvarade polen? varför skulle de göra det?

nazismen är ett problem... i tyskland efter 1925 och i Ukraina och polen 2022.

Du som tittat så djupt i plastdunken - kan du inte berätta hur du vill att det här kriget ska sluta? Berätta för oss hur framtiden för Ryssland ser ut i allmänhet och dess relation till Ukraina i synnerhet….!?
Citera
2022-06-04, 00:09
  #160851
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
va?

sluta med dina halmgubbar nu
Fråga du världen om de halmgubbarna så får du nog ett bättre svar än det jag skulle gett dig men låter bli för ödmjukhetens skull
Citera
2022-06-04, 00:12
  #160852
Medlem
HejaFinlands avatar
Chefen för ryssarna i Ukraina har fått sparken, nu blir vice försvarsministern chef. https://twitter.com/KyivIndependent/status/1532728435939975168
Citera
2022-06-04, 00:14
  #160853
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat "Japan FÖRSÖKTE därför under diplomatiska förhandlingar ända fram till januari 1904 få Ryssland att följa INGÅNGNA FÖRDRAG och dra sig tillbaka.Något som var POLITISKT OMÖJLIGT I ETT RYSSLAND där kompromisser med lilla Japan sågs som ovärdigt och onödigt. Den ARROGANTA inställningen och den diplomatiska lomhördheten till trots var Ryssland dåligt förberett för ett krig."

Resultatet utav detta vet vi, och det resultatet är det vi åter igen skall se.
Citera
2022-06-04, 00:15
  #160854
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Den lilla förstaden som ligger söder om Sieverodoneskt heter Metelkina eller Metelkino och det var Ukrainas armé som tog över den igår, helt överraskande.

Jag trodde att Ukraina tänkte utrymma Sieverodonetsk och Danys Danilov på youtube säger att Ryssland ändå har ett övertag eftersom dom koncentrerat sig j8st på detta frontavsnitt.

Men som ni vet på andra sidan floden har vi den mycket starkt befästa staden Lysychansk. Glöm att Ryssland skulle kunna ta den.

FAN vad jag tjatar men jag kan inte tänka mig att Ryssland kommer att kunna försvara det dom tagit. Hur skulle Ryssland ensamma utan stöd kunna fortsätta ett år till med denna "operation". För Ukraina gäller det något helt annat: NATIONENS ÖVERLEVNAD!!!

Ryssarna skall ha dragit ihop stora styrkor ca 50 km väster om Lysychansk. Tror det handlade om 20 bataljoner. Så förmodligen tufft läge även för Lysychansk.
Citera
2022-06-04, 00:19
  #160855
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
men kom igen..

sovjetunionen upphörde 1991, det innebar att det bor ryska medborgare i stater/republiker utanför nuvarande ryssland, de valde ryskt medborgarskap., kan tänka mig dubbelt medborgarskap. kända citatet här från västerlänsk media är att putin tyckte att detta var det jobbigaste då sovjet föll... att han har x antal miljoner ryska medborgare som bor utomlands... som han är ansvarig för.


har du inte förståndskapacitet över detta kanske du bara skall lyssna?
"valde ryskt medborgarskap" hahahahahahahahahaha......och DU klandrar andra för brist på förståndskapacitet?..........Skrämmande är dåren i sin cell, så skrämmande att de flesta anser att det är bäst att hålla honom inburad. Men släpper man honom fri så blir det åtminstone gratis cirkus för alla, så gränsen är hårfin
Citera
2022-06-04, 00:21
  #160856
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
men kom igen..

sovjetunionen upphörde 1991, det innebar att det bor ryska medborgare i stater/republiker utanför nuvarande ryssland, de valde ryskt medborgarskap., kan tänka mig dubbelt medborgarskap. kända citatet här från västerlänsk media är att putin tyckte att detta var det jobbigaste då sovjet föll... att han har x antal miljoner ryska medborgare som bor utomlands... som han är ansvarig för.

På vilket sätt skulle han ha något slags ansvar för landsmän som utvandrat (och dessas barn och barnbarn)!? Människan har alltid skiftat boplatser över tid. När livsbetingelserna blivit för dåliga på den plats man bor så rör man på sig. Att försöka återkräva dem efteråt är meningslöst. Särskilt som moder RuZZia inte har något att erbjuda. Alls.

Idiot.
Citera
2022-06-04, 00:25
  #160857
Medlem
HejaFinlands avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, de lär ha återerövrat någon del. Men det är ingen idé för Ukraina, att, nu återerövra och försöka återerövra, och hålla, hela staden. Ukraina har ju utmärka, höglänta försvarsställningar bakom en flod nedanför Siverdonets.

Så istället för att försöka återerövra, hela staden och sedan bli bortskjutna av ryskt artilleri så får Ukraina locka in ryssarna i staden och skjuta bort dem ifrån sina utmärkta försvarsställningar och kanske locka ryssarnas infanteri, som de har ont om, att gå i närstrid med de ukrainska styrkorna, så att de ryska, oftast oprecisa artilleriet inte kan ingripa. Jag tycker att Ukraina utnyttjar Putlers fixering vid just Siverdonetsk på ett alldeles utmärkt sätt!

Jag hoppas Ukrainas plan där att göra det som maximerar ryska förluster och inte offra trupper på att hålla staden som prestige. Anfall och ta tillbaka delar av staden om man kan döda många ryssar just då, retirera om man kan döda många ryssar i en annan situation. Ryssarna måste tyvärr förlora många soldater för att sätta inrikespolitisk press på ryska regeringen.

Bryts en ryska anfallskraften i Sieverodonetsk kommer ryssarna få pausa ett tag för det är där de har de flesta trupperna. Kör de slut på sina trupper där måste de börja upprusta igen som efter förlusten runt Kiev.

Edit. Ibland fungerar inte svarsfunktionen ordentligt. Jag svarade Ola Schubert som jag nu markerat kursivt vad han skrev.
__________________
Senast redigerad av HejaFinland 2022-06-04 kl. 00:38.
Citera
2022-06-04, 00:25
  #160858
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
men kom igen..

sovjetunionen upphörde 1991, det innebar att det bor ryska medborgare i stater/republiker utanför nuvarande ryssland, de valde ryskt medborgarskap., kan tänka mig dubbelt medborgarskap. kända citatet här från västerlänsk media är att putin tyckte att detta var det jobbigaste då sovjet föll... att han har x antal miljoner ryska medborgare som bor utomlands... som han är ansvarig för.


har du inte förståndskapacitet över detta kanske du bara skall lyssna?
Sedan, " han har ansvar för ryska medborgare som bor utomlands" ??? På vilket sätt då om jag får fråga???? PERSONLIGT intresserad eftersom du uppenbarligen vet något vi med dubbla medborgarskap inte vet. Eller vänta....snackade du bara lite strunt igen eftersom att du tog för givet att ingen av oss här "skulle veta"? Men, ja tack, förklara gärna för mig vad ansvar och extra ansvar Putin bjuder mig på. Tack på förhand
Citera
2022-06-04, 00:28
  #160859
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
På vilket sätt skulle han ha något slags ansvar för landsmän som utvandrat (och dessas barn och barnbarn)!? Människan har alltid skiftat boplatser över tid. När livsbetingelserna blivit för dåliga på den plats man bor så rör man på sig. Att försöka återkräva dem efteråt är meningslöst. Särskilt som moder RuZZia inte har något att erbjuda. Alls.

Idiot.
Du har helt rätt! Han (eller Ryssland som stat) har inget som helst ansvar för oss om det inte kommer till direkta hot från annan stat som jag skulle KUNNA be konsulatet att hjälpa mig med. Han snackar bara skit som han TROR
Citera
2022-06-04, 00:28
  #160860
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ryssarna skall ha dragit ihop stora styrkor ca 50 km väster om Lysychansk. Tror det handlade om 20 bataljoner. Så förmodligen tufft läge även för Lysychansk.

De gillar att klumpa ihop sig! Nu väntar vi bara på att de bygger pontonbro igen…

Ukrainska artilleriet skruvar just nu in sina sikten - de har 126 st 155 mm haubitsar i området. Drönare är uppe. Minorna är riggade.
__________________
Senast redigerad av JymdKjam 2022-06-04 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in