2022-06-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Er du forvirret eller en notorisk løgner?

Jeg har ikke diskutert sluket eller noe med deg, kun påpekt at moppeskaftet også kalles for en stang.

Barnsligere trådstarter skal man lete lenge etter.
Jeg blandet deg og en annen - en konsekvens måten du entret diskusjonen på.

Se jeg innrømte å ha tatt feil, så enkelt er det og vi sparer masse diskusjon ved at jeg ikke fortsetter å påstå ting når jeg vet det er feil.
Citera
2022-06-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg har ikke sagt at det er noe galt i det. Jeg ønsker å forstå hvordan så mye blod havner på gulvet av at glassskår treffer rygg.
Vet ikke hvor høy teh er og hvor på ryggen skårene treffer. Hvis vi forutsetter at ryggen er 1 meter over gulvnivå og det er standardhøyde på badet er det mulig å regne litt på falltakten. Forutsette litt ulik tyngde på disse glassbitene. Er generelt skeptisk til skadepotensialet og 1,5 timers kamp mot klokka.
Citera
2022-06-03, 23:44
Medlem
Citat:
Jo det er alminnelig kjent.
Da har du en link til meg!
Citera
2022-06-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Da har du en link til meg!

Det må jeg ikke, du finner det enkelt selv hvis du vil.
Citera
2022-06-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hvis det du påstår her hadde vært korrekt, så hadde tiltalen mot TH vært henlagt av Statsadvokaten for lenge siden. Politiet sitter på en haug med indisier og delvise beviser om at TH er skyldig i det han er siktet for. Derfor går saken sin sikre gang mot tiltale og rettssak.
Og der kom du med godkjente siktelser og rettsak i løpet av året.

Eneste som mangler det nå.

Kan du komme med siste nytt fra etterforskningsledelsen - du som har direkte kontakt?
Citera
2022-06-03, 23:49
Medlem
Citat:
Jeg dokumenterer til stadighet mine egne påstander, hvorfor gjør ikke du det?

Hvorfor må alle som leser det du skriver google og sjekke det selv i stedet for at du gjør det en gang?

Nå er det både du og kornblomst som hevder dere har greie på klor og DNA og jeg vil gjerne vite mer uten å måtte fordype meg.

Når ingen av dere kommer med link tar jeg for gitt at det er det vanlige, kompetanse og bevis dere har funnet på - i stedet for å google selv.
Jeg har sluttet å google påstander som kommer i tråden her fordi det så ofte er påfunn og løgn.
Citera
2022-06-03, 23:51
Medlem
Citat:
Skulle TH anke at han ikke ble varetektsfengslet?
nei, men spørsmålet ble brakt opp på nytt og th anket ikke spm til lagmannsretten. Tap der ville medført ny varetektsfengsling. Mao er det skjellig grunn.
Senast redigerad av LH07 2022-06-03 kl. 23:53.
Citera
2022-06-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
nei, men spørsmålet ble brakt opp på nytt og th anket ikke spm til lagmannsretten. Tap der ville medført ny varetektsfengsling. Mao er det skjellig grunn.
Denne tråden er virkelig lærerik

Th anket ikke spørsmålet fordi et tap ville ha ført til varetektsfengsling?

Og det gjør at det er skjellig grunn til mistanke?

Har jeg forstått rett?
Citera
2022-06-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja detta är utan tvekan ett konstigt fall, fantastiskt att alla kan tro att de kan diktera till polisen och förväntar sig att de gör som han vill...
Ja, og det hjelper ikke på inntrykket man får. Slik jeg ser det, er AE blitt angrepet på badet i 2 etg, har flyktet ned trappen, og forsøkt å komme ut hoveddøren. GM har tatt henne igjen og fått henne inn på det lille toalettet i 1 etg og hun er blitt kvalt der. Derav biologiske spor, som ikke er blod, i 1 etg. Samt slepespor i dette materialet, som sønnen så umiddelbart, (så noe «søl») det øyeblikket han kom inn.
Som Kornblomst nevner, klorin ødelegger dna. Med et ordentlig vannsøl på badet i 2 etg ble resultatet ufullstendig dna profil.
Alle piler peker mot at det første overfallet skjedde på badet i 2 etg.
Citera
2022-06-04, 00:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, og det hjelper ikke på inntrykket man får. Slik jeg ser det, er AE blitt angrepet på badet i 2 etg, har flyktet ned trappen, og forsøkt å komme ut hoveddøren. GM har tatt henne igjen og fått henne inn på det lille toalettet i 1 etg og hun er blitt kvalt der. Derav biologiske spor, som ikke er blod, i 1 etg. Samt slepespor i dette materialet, som sønnen så umiddelbart, (så noe «søl») det øyeblikket han kom inn.
Som Kornblomst nevner, klorin ødelegger dna. Med et ordentlig vannsøl på badet i 2 etg ble resultatet ufullstendig dna profil.
Alle piler peker mot at det første overfallet skjedde på badet i 2 etg.

detta är ett troligt händelseförlopp
Citera
2022-06-04, 00:02
Medlem
Citat:
Jeg finner ikke noe om at du kan ødelegge DNA i blodet og redusere en fullstendig profil til en ufullstendig så jeg tviler på at den kunnskapen er veldig utbredt.

Jeg er fortsatt takknemlig om du hjelper med en link - og husk - vi skal ikke fjerne blod eller DNA, vi skal redusere en fullstendig profil til en ufullstendig som er påstanden.
Citera
2022-06-04, 00:09
Medlem
Citat:
Denne tråden er virkelig lærerik

Th anket ikke spørsmålet fordi et tap ville ha ført til varetektsfengsling?

Og det gjør at det er skjellig grunn til mistanke?

Har jeg forstått rett?
ikke helt. Siste avgjørelse om skjellig grunn til mistanke mot th ble stående. Mao ikke overprøvd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in