2022-06-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Det stämmer de du skriver, häromdagen lämnade också ett ryskt fartyg Mariupol lastat med stål som ryssarna stulit.
Om jag inte minns fel lade detta fartyg till i Sevastopol.
Klart ryzzen börjar få dåligt med stål. Har ju lämnat ca 500000 ton skrot efter sig i form av tanks och pansarfordon. Import av nytt stål har de inte råd med.
Citera
2022-06-03, 21:48
Medlem
Upperkutts avatar
Hur stor del av Ukraina har Ryssland kontroll över just nu?

5%? 50%?
Citera
2022-06-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Men ryssland tar mark över hela fronten enligt alla källor
Men kommer att vara ett u-land efter kriget, oavsett utgången.
Citera
2022-06-03, 21:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Filmen bevisar att hur broder skapliga mongolen är. De vägra slåss för Luhansk för ett par dagar sedan.
Welcome to paradise old men...
EDIT:
Den filmen har jag sett om hur NDR vägrar slåss för Luhansk för ett par dagar sedan. De gnällde att de inte kanske 1-2 dagar senare. Welcome to paradise old men...

De ville var en del av den ryska världen; nu är de det.

Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Stor motoffensiv i Siverodonetsk.
https://youtu.be/4oqhdnRiqSM
Många har varit konfunderade över att UAF inte har dragit sig tillbaka till Lyschyansk.
Kan vara ett taktiskt misstag eller så vet de något vi inte vet.

Jag tror de väntade på att alla ryssar var samlade i anfallspositioner och inte i skyttegravarna, då sköt de artilleri på dem så de dog i stora mängder.
Citera
2022-06-03, 21:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
5%? 50%?

Cirka 20 %, eller om 20 % var med de delar de lämnade i norra Ukraina, det är lite osäkert.
Citera
2022-06-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt

5%? 50%?

Ungefär 20% det kräver dock 100`000 tals soldater till en enorm daglig kostnad, utöver då att deras land blir mer likt nordkorea för varje dag som går.
Citera
2022-06-03, 21:59
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
På andra sidan floden, om jag inte är rent ute och reser, har du Lysychansk. Den ligger högre och Ukraina har artilleri där.

Denys Davydov räknar med att Ryssland tar Sieverdonetsk men sedan tror jag inte att Ryssland kan komma längre.

När Ukraina har resurser att göra stora offensiver i augusti, tror jag man gå in på ställen där Ryssland har sämre försvar. Då tvingas Ryssland omgruppera och då kan Ukraina bearbeta ett annat frontavsnitt.

Det största problemet för Ukraina är nog att dom har svårt att skära av försörjningslinjerna. Dom har ju inget luftherravälde. Men jag skall studera detta mer. Kriget blir nog långvarigt.
Det stämmer men mongolen måste nu välja hur de kan gå framåt, direkt på Ukrainas befästa positioner på kullarna. Det finns en hel dalar i just den sektionen, vilket är skit för mongolen. Jag personligen vill att Ukrainska soldater drar sig ur Sieverodonetsk. Man måste också pressa vidare mot Kherson men den jävla terrängen är skit. I nuvarande läge kan jag inte se hur det kan hända i större omfattning..
Citera
2022-06-03, 22:00
Medlem
[quote=ShariaInstructor|80467911]Jag tror att Ukraina i det skedet, som kommer i augusti, skall försöka omringa och isolera, slå ut försörjningslinjer.

Då kommer ryssarna att tröttna.[/

Ukraina har en stor arme..måste man komma ihåg.. man har redan dödat 30000 ungefär av 200000 tusen i Ukraina.. så många vapen från USA och Nato samt EU LÄNDERNA TILL UKRAINA SÅ KOMMER DET SNART en offensiv mot ryssarna.. så det kommer dö på bägge sidorna sjävklart men jag tror fortfarande många fler ryssar går bort och dör än Ukrainare så förr eller senare tror jag Ukraina vinner mendet blir motstånd och tuff motstånd båda sidorna som sagt tror jag Ukraina kommer vinna det här till slut. Jag e absolut inte för krig men pratar bara fakta
Citera
2022-06-03, 22:01
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Varför frågar du inte om källor till alla ukrainska framgångar?
Det gör jag alltid och har mina funderingar om det. Din uralneger polare vägrade ens att läsa min länk. Ni snackar ert mongolsnack istället för att titta runt vad som händer....
Citera
2022-06-03, 22:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Varför frågar du inte om källor till alla ukrainska framgångar?

Ukrainska framgångar börjar med att man har överlevt, och bestämmer själva över sitt lands framtid/öde !

Sedan blir det bättre : Hela västvärlden ställer upp, man t.o.m offrar sig själva i.o.m sanktioner som gör det dyrare i sina egna hemland !

Vilka länder har offrat sig för Rysslands invasion ?
Citera
2022-06-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En statskupp, dag ett, var ryggraden i den ryska specialoperationen. Det var där det gick helt fel. Likaså bristen på blomstermottagande.

Det var tänkt att bli en blåkopia av Tjeckoslovakien 1968.

Jag tror gubben kollade journalfilmer på anschluss dagarna innan den berömda planen kom till.

Sen var det väl igår peskov gick ut med att man inte ska prata datum eftersom det är svårt att sätta en timeline på såna häringa speciella operationer... Men enligt plan går det...bara inte enligt någon timeline

Tajmat och klart in i minsta detalj
Citera
2022-06-03, 22:32
Medlem
[quote=blerran|80468111]
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror att Ukraina i det skedet, som kommer i augusti, skall försöka omringa och isolera, slå ut försörjningslinjer.

Då kommer ryssarna att tröttna.[/

Ukraina har en stor arme..måste man komma ihåg.. man har redan dödat 30000 ungefär av 200000 tusen i Ukraina.. så många vapen från USA och Nato samt EU LÄNDERNA TILL UKRAINA SÅ KOMMER DET SNART en offensiv mot ryssarna.. så det kommer dö på bägge sidorna sjävklart men jag tror fortfarande många fler ryssar går bort och dör än Ukrainare så förr eller senare tror jag Ukraina vinner mendet blir motstånd och tuff motstånd båda sidorna som sagt tror jag Ukraina kommer vinna det här till slut. Jag e absolut inte för krig men pratar bara fakta

Bra sammanfattat. Ja detta är ett helt onödigt och vansinnigt krig, som Ryssland startade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in