2022-06-03, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Det kommer förstås inte att hända. ”England diskuterar”….haha.

Ryssland kommer som sin förebild Nazityskland möta samma öde. Putins fel.. Världens byfåne.
Citera
2022-06-03, 21:16
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Aldrig hört talas om folkförflyttningar under Sovjettiden! Men eftersom alla arkiv är stängda sedan Putin kom till makten så har det ju inte hänt. Fast när det gäller positiva saker så finns det antagligen oändliga resurser att gräva i arkiven.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ngsf%C3%B6rflyttningar_av_befolkningsgrupp er_i_Sovjetunionen
Citera
2022-06-03, 21:24
Avstängd
smaug20017s avatar
Filmen bevisar att hur broder skapliga mongolen är. De vägra slåss för Luhansk för ett par dagar sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Vilka gnällspikar det finns i DNR/DPR. Som ni bäddar får ni ligga mongolslavar...

https://twitter.com/RALee85/status/1532261008605061120

Nej ni slavmongoler ska väl inte fega ut nu också!

https://twitter.com/kamilkazani/status/1529584132728270849

Welcome to paradise old men...

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Ett DNR "regemente" vägrar slåss för LNR mot Ukraina. Det slutade vara kul efter de "befriade" Mariupol och de skickades för att bli kanonföda på annat håll, så nu vill de "hem".
Ni ville bli ryssar, guess what , att vara ryss är att vara Putins kanonföda.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/v40uqm/dnr_107th_rifle_regiment_appeal_refusing_to_fight/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Den filmen har jag sett om hur NDR vägrar slåss för Luhansk för ett par dagar sedan. De gnällde att de inte kanske 1-2 dagar senare. Welcome to paradise old men...
Senast redigerad av smaug20017 2022-06-03 kl. 21:28.
Citera
2022-06-03, 21:24
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Mycket Intensiva strider i Siverodonetsk

Får en del full metal jacket-vibbar av det här klippet:

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1532736350021201921?t=NMRuK0QxNHU5DTGTxdR-3w&s=19

Stor motoffensiv i Siverodonetsk.
https://youtu.be/4oqhdnRiqSM
Många har varit konfunderade över att UAF inte har dragit sig tillbaka till Lyschyansk.
Kan vara ett taktiskt misstag eller så vet de något vi inte vet.
Citera
2022-06-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
För att ukraina terroriserat ryska medborgare efter den amerikanska statskuppen 2014
Åter igen sprids det lögner.
Alla som vet sanningen om din så kallade statskupp ändrar inte sin åsikt för att det skrivs 100 gånger i tråden.
Citera
2022-06-03, 21:31
Medlem
Den lilla förstaden som ligger söder om Sieverodoneskt heter Metelkina eller Metelkino och det var Ukrainas armé som tog över den igår, helt överraskande.

Jag trodde att Ukraina tänkte utrymma Sieverodonetsk och Danys Danilov på youtube säger att Ryssland ändå har ett övertag eftersom dom koncentrerat sig j8st på detta frontavsnitt.

Men som ni vet på andra sidan floden har vi den mycket starkt befästa staden Lysychansk. Glöm att Ryssland skulle kunna ta den.

FAN vad jag tjatar men jag kan inte tänka mig att Ryssland kommer att kunna försvara det dom tagit. Hur skulle Ryssland ensamma utan stöd kunna fortsätta ett år till med denna "operation". För Ukraina gäller det något helt annat: NATIONENS ÖVERLEVNAD!!!
Citera
2022-06-03, 21:36
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Den lilla förstaden som ligger söder om Sieverodoneskt heter Metelkina eller Metelkino och det var Ukrainas armé som tog över den igår, helt överraskande.

Jag trodde att Ukraina tänkte utrymma Sieverodonetsk och Danys Danilov på youtube säger att Ryssland ändå har ett övertag eftersom dom koncentrerat sig j8st på detta frontavsnitt.

Men som ni vet på andra sidan floden har vi den mycket starkt befästa staden Lysychansk. Glöm att Ryssland skulle kunna ta den.

FAN vad jag tjatar men jag kan inte tänka mig att Ryssland kommer att kunna försvara det dom tagit. Hur skulle Ryssland ensamma utan stöd kunna fortsätta ett år till med denna "operation". För Ukraina gäller det något helt annat: NATIONENS ÖVERLEVNAD!!!
Problemet är terrängen efter Sieverodonetsk. Det kommer kosta ett par tusen skallar att ta höjderna bara i sig, men ukrainska soldater gjorde ett motanfall, och slängde ut en del av packet från staden vad jag har förstått...
Citera
2022-06-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

håller helt me dig.. funderar exakt samma att det dom ”ska försvara” det kommer inte att gå
Citera
2022-06-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Problemet är terrängen efter Sieverodonetsk. Det kommer kosta ett par tusen skallar att ta höjderna bara i sig, men ukrainska soldater gjorde ett motanfall, och slängde ut en del av packet från staden vad jag har förstått...

På andra sidan floden, om jag inte är rent ute och reser, har du Lysychansk. Den ligger högre och Ukraina har artilleri där.

Denys Davydov räknar med att Ryssland tar Sieverdonetsk men sedan tror jag inte att Ryssland kan komma längre.

När Ukraina har resurser att göra stora offensiver i augusti, tror jag man gå in på ställen där Ryssland har sämre försvar. Då tvingas Ryssland omgruppera och då kan Ukraina bearbeta ett annat frontavsnitt.

Det största problemet för Ukraina är nog att dom har svårt att skära av försörjningslinjerna. Dom har ju inget luftherravälde. Men jag skall studera detta mer. Kriget blir nog långvarigt.
Citera
2022-06-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ukrainske styrker har gjenerobret rundt 20 prosent av tapt territorium i Sievjerodonetsk, sier Serhij Hajdaj, guvernør i Luhansk fylke, fredag/

Nu så...åker ryssen på storstryk, sakta men säkert trycks dom hem till pisslandet Ryssland igen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/luhansk-guvernoer-ukraina-har-gjenerobret-20-prosent-av-sievjerodonetsk.Xd1byu-UF?utm_source=vgfront &utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidge t_nyhetsdognet
Citera
2022-06-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
håller helt me dig.. funderar exakt samma att det dom ”ska försvara” det kommer inte att gå

Jag tror att Ukraina i det skedet, som kommer i augusti, skall försöka omringa och isolera, slå ut försörjningslinjer.

Då kommer ryssarna att tröttna.
Citera
2022-06-03, 21:45
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Men ryssland tar mark över hela fronten enligt alla källor

Frontavsnitt byter ägare dagligen. I dag tog UAF en viktig del av Sieverdonetsk. En stad ni ryssrunkare har påstått blivit tagen, eller tagen vilken dag som helst, gång på jävla gång
Ryssens slits ner samtidigt som de riktiga pjäserna från väst knappt har börjat användes eller är påväg. Orchernas trupper begår ordervägran och myteri.
Vilken jävla värld lever du i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in