2022-06-03, 16:58
Medlem
CockWitchs avatar
Hantverkaren vägrar utföra att garantiärende. Svarar inte på Mail eller telefon. Vart anmäler jag? Reklamationsnämnden låter inte rätt? Han har lämnat arbetet i trasigt skick. Kan jag polisanmäla? Vart vänder jag mig?
Citera
2022-06-03, 17:02
Medlem
Vet inte exakt, men ring Hallå Konsument på Konsumentverket. Dom kan hjälpa dig vidare.

https://www.hallakonsument.se/varor-och-tjanster-rattigheter/problem-med-hantverkare/
Citera
2022-06-03, 17:05
Medlem
quts avatar
Arn.
Citera
2022-06-03, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Arn.

Allmänna reklamationsnämnden, inte tempelriddaren.
Citera
2022-06-03, 17:54
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
haha du får välja själv.
Citera
2022-06-03, 18:47
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Hantverkaren vägrar utföra att garantiärende. Svarar inte på Mail eller telefon. Vart anmäler jag? Reklamationsnämnden låter inte rätt? Han har lämnat arbetet i trasigt skick. Kan jag polisanmäla? Vart vänder jag mig?
Om din kommun har en konsumentrådgivare så är det ofta bra att vända sig dit först. Annars, som redan föreslagits i tråden, kontakta ARN.
Citera
2022-06-03, 19:33
Moderator
Tystnads avatar
Även om ARN tar upp det vete sjutton om det hjälper.

Det är ett rent elände få ditt vissa firmors hantverkare på garantijobb efter dom lämnat och är "klara".
speciellt om dom kommer från andra städer eller kommuner än där man bor själv , dom lokala verka ha en viss självrespekt kanske dom rädda träffa på kunden på lokala livsmedelsaffären typ.

Är det mindre grejor typ trasiga knappar, vred etc så kan man ju be dom skicka några så man själv kan fixa det, har faktiskt haft sådana överenskommelser med flera, dom verka gilla det upplägget då dom slipper arbetskostnaden (timkostnad) fordonskostnaden , resor etc.
Citera
2022-06-03, 21:02
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Vet inte exakt, men ring Hallå Konsument på Konsumentverket. Dom kan hjälpa dig vidare.

https://www.hallakonsument.se/varor-och-tjanster-rattigheter/problem-med-hantverkare/

Citat:
Arn.

Citat:
Ursprungligen postat av runx

Citat:
haha du får välja själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Även om ARN tar upp det vete sjutton om det hjälper.

Det är ett rent elände få ditt vissa firmors hantverkare på garantijobb efter dom lämnat och är "klara".
speciellt om dom kommer från andra städer eller kommuner än där man bor själv , dom lokala verka ha en viss självrespekt kanske dom rädda träffa på kunden på lokala livsmedelsaffären typ.

Är det mindre grejor typ trasiga knappar, vred etc så kan man ju be dom skicka några så man själv kan fixa det, har faktiskt haft sådana överenskommelser med flera, dom verka gilla det upplägget då dom slipper arbetskostnaden (timkostnad) fordonskostnaden , resor etc.

Tack allihopa! Jag kontaktar ARN! Så får han hugga huvudet av honom!
Citera
2022-06-04, 01:00
Medlem
Nicke08s avatar
ARN beslut är en fingervisning som ingen behöver följa juridiskt.

Hur fick du tag på denna hantverkare?

Vilka dokument har du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in