2022-06-03, 14:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Bara du hade gjort det hahahaha ensam i kalle ankan armen

På 80talet kunde vi mobilisera 800000. Riktigt så långt når vi inte i dag men 200000kan vi moblisera.
Citera
2022-06-03, 14:28
Medlem
Till alla proryssar som postar filmade bekännelser från krigsfångar.

Först får ni fan sluta med det, det är direkt osmakligt.

För det andra så är inga av dessa bekännelser värda någonting alls, dom är under tvång.

De rättegångar Ukraina har haft är när en soldat fångats på film och det varit ovedersägligt.
Här är det vittnesmål som presenteras i rättegångar och dom döms.

Bilder på krigsfångar är inte ok det heller men förståeligt, nu har ryssarna tagit 1000 ukrainska fångar och tvärtom, det köper jag.

Ni är faktiskt helt dumma i huvudet om ni på allvar tror att filmer på fångar har något som helst värde så sluta med det. Dom allra dummaste av er tror ju att vi nu har tillräckligt många filmer så därför måste det vara sant.

Det enda som är bra är att man vet att fången togs levande så när han sen dödas i fångenskap håller vi ryssen ansvarig.
Citera
2022-06-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Inte ens Ryssen som erkände att han sköt en civil och dömdes

Det är en skillnad här, det är filmer på dåden som dom döms för.

I Ryssland är det utsagor/vittnesmål.

Men jag håller med, annat än filmade bevis bör man vara försiktig med så här i krigets hetta.
Sen bör man nog också vara säker på att filmerna är äkta och inte fabricerade.
Citera
2022-06-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tillhör de som kallas för "stöttar Putins folkmord" här i tråden men IRL kallas jag det normalt inte mer än av de mest Aftonbladet och svt trogna. Jag vågar stå för min åsikt även IRL och skiter fullständigt i vad personer av din typ tycker. Ni saknar fullständigt förmågan till kritiskt tänkande och är redan påverkade av propagandan. Jag har aldrig förstått hur tredje riket lyckades få med sig folket i Tyskland men nu förstår.

Du har hamnat riktigt snett här.
Citera
2022-06-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vet inte vad du menar med "hundratals gånger" men delvis är det en fråga om semantik. Vissa kallar "planen" för något man prövar. Om man inte lyckas med vad man gör har planen misslyckats.

Andra ser det som ett sätt att testa olika saker tills det lyckas.

Om man spelar Yatzy kan man ha planen att försöka få Yatzy och varje gång prioritera att få det. Varje gång man inte får Yatzy har det en "kostnad". Men planen har inte misslyckats för att du får "nolla" en "liten straight".
Jag tror att få strategiker anser att det är en klok strategi att kasta tärning om nästa steg.
Det förefaller dock som om de ryska befälen använt den strategin under de 100 dagar tre(två)dagarskriget pågått, fiasko efter fiasko, misslyckande efter misslyckade i all oändlighet.
Citera
2022-06-03, 14:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom senast rapporterade förlustsiffrorna verkar vara med fördröjning. För bara senaste dygnet gick minst 5 tanks förlorade för Ryssland men man anger bara 2 utslagna tanks.

Då fårman lägga till lite i morgon.

Det var överraskande höga siffror för utslagna artilleripjäser. Det är ett annorlunda krig nu. När Ryssland försöker avancera så är det med bepansrade fordon som lättare slås ut än stridsvagnar.

Jag har rapporter om att Ryssland försöker sätta in mer kanonmat i form av nya soldater men jag hör också att man ligger efter med att dra tillbaka uttröttade solder. Man ligger efter med omgrupperingarna.

Det är väl troligt att Ukraina också har liknande problem men dom har högre motivation, det ligger en taktik i Ryssland att överdriva Ukrainas låga stridsmoral och till och med vettiga ryssar som den pensionerade översten och KRABB---TV förstår att detta är falskt.

Ryssland kommer nog inte mycket längre nu.

Det skall nog återigen sägas att de ukrainska deffensiva framgångarna även kommer till ett pris :

DEEP FATIGUE

But the tactic is also inflicting unrelenting damage to the Ukrainian forces on the front line, with the government estimating losses of 100 troops a day and 450-500 wounded. The intensity of fire is preventing Ukrainian forces from being rotated, deepening fatigue levels.

While Ukraine is impressing with very smart tactics and strategies and organization, "no one can deny that the Ukrainians have been taking hit after hit" said Joerg Forbrig, at the German Marshall Fund in Berlin.

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/ukraine-waits-west-tip-balance-against-russia-after-100-days-war-2022-06-03/

Det rapporterades för några veckor sedan att Ukraina skulle bygga ut sin arme, har någon läst något mer om detta.., vad det blir ?
Citera
2022-06-03, 14:37
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag tror att få strategiker anser att det är en klok strategi att kasta tärning om nästa steg.
Det förefaller dock som om de ryska befälen använt den strategin under de 100 dagar tre(två)dagarskriget pågått, fiasko efter fiasko, misslyckande efter misslyckade i all oändlighet.

De kastar naturligtvis inte tärning om de ska gå höger eller vänster. De genomför aktioner, som kan ha 90%, 30% eller 10% chans att lyckas. Där den med 10% inte är den sämsta nödvändigtvis.
Citera
2022-06-03, 14:38
Medlem
Citat:
Usa förhörde humant i guantanamo och det ska Ryssland också göra i dessa fall.

Jag tycker inte att Guantanamo var humant. Men du kanske borde skilja på hämnd för en utförd terrorattack som man bevisligen utsattes för och "befrielse" av förtryckta. Om nu ryssarna i Ukraina verkligen behandlats illa, tycker då då verkligen att hämnd på de anklagade är rätt metod om man vill skapa fred?
Citera
2022-06-03, 14:47
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skall nog återigen sägas att de ukrainska deffensiva framgångarna även kommer till ett pris :

DEEP FATIGUE

But the tactic is also inflicting unrelenting damage to the Ukrainian forces on the front line, with the government estimating losses of 100 troops a day and 450-500 wounded. The intensity of fire is preventing Ukrainian forces from being rotated, deepening fatigue levels.

While Ukraine is impressing with very smart tactics and strategies and organization, "no one can deny that the Ukrainians have been taking hit after hit" said Joerg Forbrig, at the German Marshall Fund in Berlin.

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/ukraine-waits-west-tip-balance-against-russia-after-100-days-war-2022-06-03/

Det rapporterades för några veckor sedan att Ukraina skulle bygga ut sin arme, har någon läst något mer om detta.., vad det blir ?
Hur det går med det vet jag inte men en journalist i Cherkasy gjorde en undersökning bland vanligt folk. Frågan löd: Skulle du gå med vid en andra mobilisering? Svaret vet du redan...

https://twitter.com/NCherkasy/status/1532377091483881472
Citera
2022-06-03, 14:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina

Iaf. dom delar av Ukraina som Putin nu påstår att han, och ingen annan, erkänt som självständiga länder.

Delar av dessa områden kontrolleras av Ukraina och andra delar kontrolleras av ryska paramilitärer och så kallade separatister.

Moscow Orders Troops to Ukraine’s Breakaway Regions After Putin Recognizes Them

President Vladimir V. Putin signed a decree that allowed for troops to enter the two regions for “peacekeeping.” The U.S. and E.U. said they would begin imposing limited sanctions.
https://www.nytimes.com/live/2022/02/21/world/ukraine-russia-putin-biden

Putin has ordered Russian troops into Ukraine.

The decrees on recognizing the Donetsk and Luhansk People’s Republics order the Russian armed forces to go into separatist territory on peacekeeping missions.
https://twitter.com/maxseddon/status/1495873188663861264
Max Seddon byråchef Moskva, Financial Times

Putin has ordered his military to go to Donetsk and Luhansk regions in order to carry out "peacekeeping functions." In text of the presidential order he signed today recognizing Donetsk and Luhansk People's Republics. Russia officially occupying parts of Ukraine's Donbas region.
https://twitter.com/Andrew__Roth/status/1495873776025845767
Andrew Roth, Moskvakorrespondent, The Guardian

Intressant med tillbakablick. Första inlägget i denna tråd;

” President Vladimir V. Putin signed a decree that allowed for troops to enter the two regions for “peacekeeping.” The U.S. and E.U. said they would begin imposing limited sanctions.
Citera
2022-06-03, 14:58
Avstängd
smaug20017s avatar
Miss Krim har blivit utsedd av mongolfolket. Vilken skönhet.....

https://twitter.com/visegrad24/status/1532518014549106702

https://poland.postsen.com/live-style/amp/11390
Citera
2022-06-03, 15:01
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Det kommer att hållas rättegångar och du får vänta och höra vad nazisterna erkänner, i en intervju erkände nazistledaren att de falskt och mot krigets lagar målat Z på sina uniformer fordon för att få ett övertag vid strid.
Rättegång,,,i Ryssland hahahaha, skojar du?
Det Ryska rättsystemet så genomruttet att det inte går att hitta dess like om man inte söker världens värsta diktaturer . Läs Navalny
Att du ens dristar dig till att nämna det diskvalificerar din trovärdighet till noll (0) för evigt.
Senast redigerad av Taggad 2022-06-03 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in